Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dämpa tak Audi S6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dämpa tak Audi S6

    Ja, har konstaterat att taket för en hel del liv när man rockar i bilen, mitt på så slår sig hela taket, o de låter rätt illa.

    Så idag var det tänkt att det skulle dämpas ordentligt, började riva bort alla handtag,lister,skruvar o klips, men de satt likförbannat kvar...

    jag o en vän började dra lite i det, o upptäckte att de jävlarna har LIMMAT fast innertaket? Från takluckan o bakåt . Försökte få bort en del, typ 40cm in har vi lyckats, dock blivit fula veck o märken på insidan direkt


    Nån som har tips på vadfan jag gör? De GÅR inte o få ner innertaket utan att de blir risigt o fult. O som de är nu så är de inte värt o bygga ljud i bilen, all bas försvinner ut i taket + att de låter illa..

    Funderat på om de går o få de snyggt med o klä om innertaket sen på nått vis, typ möbel-alcantara eller liknande, har dock ingen tidigare erfarenhet av det.


    Hade det vart en volvo kunde jag åkt ner o beställt ett nytt innertak bara.. Audi håller inte ens gummimattorna i sortiment längre

  • #2
    Re: Dämpa tak Audi S6, katastrofproblem!

    Samma var det för mig o Dreddan när vi dämpade hans merca, jävla lim

    Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

    VEM FAAAN VAR WIECHERT?

    Comment


    • #3
      Re: Dämpa tak Audi S6, katastrofproblem!

      Top n trim har inntertakstyg med skumbotten som du kan klä om med.
      Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

      Comment


      • #4
        Re: Dämpa tak Audi S6, katastrofproblem!

        stickan: Hur löste ni det då? Hur fick ni ner det någorlunda helt?


        jensclaudius: Jassååå? Något du jobbat med nångång? Tänkte hur svårt de är o klä med, lär behöva klä luckan till takluckan med isåfall,så det matchar.

        Comment


        • #5
          Re: Dämpa tak Audi S6, katastrofproblem!

          Originally posted by mr_c View Post
          stickan: Hur löste ni det då? Hur fick ni ner det någorlunda helt?


          jensclaudius: Jassååå? Något du jobbat med nångång? Tänkte hur svårt de är o klä med, lär behöva klä luckan till takluckan med isåfall,så det matchar.
          Vi drog "bara" ner det och som tur va så hängde det fortfarande ihop

          Satte upp det igen, vecken syns inte jätte mycket för tillfället men funderar på att klä om det

          Comment


          • #6
            Re: Dämpa tak Audi S6, katastrofproblem!

            Originally posted by Dreddan View Post
            Vi drog "bara" ner det och som tur va så hängde det fortfarande ihop

            Satte upp det igen, vecken syns inte jätte mycket för tillfället men funderar på att klä om det
            så vidrigt med limmade tak :P

            Dehär sitter såpass jävla hårt att de inte går o bara dra, var in med båda armarna så långt vi kunde innanför innertaket o tröck sakta neråt, o de hände inte mycket iallafall, riktigt segt lim!

            Vill nog klä om mitt med om det går o lösa isåfall, inte skojj annars =/

            Dock lite fundersam hur illa taket är... Iom att ja har taklucka, plåten där rör sig ju somfan den med. O ja lär ju inte kunna få ner hela facket som takluckan ligger i på ett smidigt sätt? O dämpa litegrann ovanför där,eller?

            Comment


            • #7
              Re: Dämpa tak Audi S6, katastrofproblem!

              Originally posted by mr_c View Post
              stickan: Hur löste ni det då? Hur fick ni ner det någorlunda helt?


              jensclaudius: Jassååå? Något du jobbat med nångång? Tänkte hur svårt de är o klä med, lär behöva klä luckan till takluckan med isåfall,så det matchar.
              Japp, har klätt om ett par innertak med det. Inte så svårt men å andra sidan har jag gjort en del saker med lim,tyg och vinyl. Men jag använde 3M´s spraylim (provat andra märken men då släppte tygte när det blev varmt). Lägg på limmet på båda ytorna som ska ihop vänta några minuter och sätt ihop ytorna, tryck inte för hårt utan stryk lätt med handen så det hugger tag.
              Lägg inte på lim på hela taket och tyget utan ta det sektionsvis.

              De på top n trim är bra att ha och göra med, ger en bra instruktioner hur man kan göra.

              mvh J
              Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

              Comment


              • #8
                Re: Dämpa tak Audi S6, katastrofproblem!

                Originally posted by jensclaudius View Post
                Japp, har klätt om ett par innertak med det. Inte så svårt men å andra sidan har jag gjort en del saker med lim,tyg och vinyl. Men jag använde 3M´s spraylim (provat andra märken men då släppte tygte när det blev varmt). Lägg på limmet på båda ytorna som ska ihop vänta några minuter och sätt ihop ytorna, tryck inte för hårt utan stryk lätt med handen så det hugger tag.
                Lägg inte på lim på hela taket och tyget utan ta det sektionsvis.

                De på top n trim är bra att ha och göra med, ger en bra instruktioner hur man kan göra.

                mvh J
                Heh jo vet att du donat en del förut så du har ju erfarenhet =) Men tack för tipsen,ska ta o spara de ^^ Slutar väl med att taket är klädd i grön långhårig teddy, inga veck syns då!

                Comment


                • #9
                  Re: Dämpa tak Audi S6, katastrofproblem!

                  mitt de bara trilla ner när jag lossat på allt skönt när de är så

                  Comment

                  Working...
                  X