Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frågor om signalkablar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Frågor om signalkablar

    Originally posted by PhoenixG View Post
    Hej Bolle!

    Jag hade tänkt ställa frågan om det är våld och vaselin som gäller?
    Men jag antar att två tiondelar ligger inom marginalen för vad som är möjligt?

    Jag antar också att du vet vad du snackar om eftersom du har detta själv!

    Dessutom sa Pierre att du var en hyvens kille!

    Köpa kabel av dig! Nej nu jä...r!
    Här lurar vi inte ELFA på några pengar! Så det så! Där är jag stenhård!

    Dessutom är det tufft att betala skatt! Det har Mona sagt!



    Jag skulle behöva, få se nu? En, två, tre, fyra, fem....................
    24 meter! Ska vi säga 25 meter? Då ska du ha 250 Svenska Carl-Gustaf huvuden av mig.

    Kommer du till Bålsta så kan vi göra upp där?
    Hehe.. Blev lite fundersam innan jag scrollade ner helt..

    Jodå jag ska ner och hämta genesis nr8 i samlingen så det blir perfekt..
    sigpic

    Comment


    • #32
      Re: Frågor om signalkablar

      Originally posted by bolle View Post
      Dessa antar jag att han menar.. Alldeles underbara kontakter..
      http://www1.elfa.se/elfa~se_sv/go.js...0000000A0A036A

      Om du e intreserad så har jag ca70 meter RG62 liggandes som du får köpa lite av..
      10kr per meter.. annars e priset 12.20 per meter plus moms..
      Den kontakten går,men det är väldigt svårt att få över själva böjskyddet (lindade delen närmast kontakten) för den är exakt lika tjock invändigt som kabeln är utvändigt.

      Så jag änvänder (42-331-93) och (42-332-50) för den sväljer upp till 7mm kablar.Med andra ord lättjobbat.

      Se bara till att du får kontakter där själva stiftet sitter fast i mitten.Själv fick jag byta flera gånger tyvärr.

      till slut beställde jag hem 40st till lagret i solna och plockade sen bara dom som var ok.

      Comment


      • #33
        Re: Frågor om signalkablar

        Originally posted by Välljudsfantast View Post
        Den kontakten går,men det är väldigt svårt att få över själva böjskyddet (lindade delen närmast kontakten) för den är exakt lika tjock invändigt som kabeln är utvändigt.

        Så jag änvänder (42-331-93) och (42-332-50) för den sväljer upp till 7mm kablar.Med andra ord lättjobbat.

        Se bara till att du får kontakter där själva stiftet sitter fast i mitten.Själv fick jag byta flera gånger tyvärr.

        till slut beställde jag hem 40st till lagret i solna och plockade sen bara dom som var ok.
        Jag hade inte nå problem när jag lödde mina..
        sigpic

        Comment


        • #34
          Re: Frågor om signalkablar

          Originally posted by bolle View Post
          Jag hade inte nå problem när jag lödde mina..
          Nej jag förstår mig inte riktigt på dom kontakterna för vissa funkade medans andra var sådär svåra,skiljer kanske i kvalité:Eller så har jag fått två olika kontakter,fast dom ser exakt likadana ut.

          Comment


          • #35
            Re: Frågor om signalkablar

            Originally posted by Välljudsfantast View Post
            Obs!-kabeln är mindre färgad än dom flesta dyra high end kablar.
            Källa? LTS? Isåfall.....så vill jag opponera mig...LTS gör en del bra grejer, men det är mycket tomteri där också...
            SM-guld 2007 och 2008.
            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

            Comment


            • #36
              Re: Frågor om signalkablar

              Originally posted by jonash View Post
              Källa? LTS? Isåfall.....så vill jag opponera mig...LTS gör en del bra grejer, men det är mycket tomteri där också...
              Deras filosofi går väl ut på att saker inte behöver vara dyrt för att vara bra.

              Många tillverkare tar betalt för prestanda som kan fås för betydligt billigare summa.

              Comment


              • #37
                Re: Frågor om signalkablar

                Originally posted by Välljudsfantast View Post
                Den kontakten går,men det är väldigt svårt att få över själva böjskyddet (lindade delen närmast kontakten) för den är exakt lika tjock invändigt som kabeln är utvändigt.

                Så jag änvänder (42-331-93) och (42-332-50) för den sväljer upp till 7mm kablar.Med andra ord lättjobbat.

                Se bara till att du får kontakter där själva stiftet sitter fast i mitten.Själv fick jag byta flera gånger tyvärr.

                till slut beställde jag hem 40st till lagret i solna och plockade sen bara dom som var ok.
                Nu blev jag lite fundersam faktiskt?

                Sitter fast i mitten? Är det så ojämn kvalitet så vet jag inte om det här var någon bra ide?

                Man ska kanske gå upp ett snäpp i pris?

                Hur det än är så får man betala mer för att produkten ska ha snäva toleranser! Det är det som är en av skillnaderna mellan billigt och dyrt!

                Jag ska ta ytterliggare en titt på ELFA och kika på lite dyrare alternativ.

                Hur som helst så köper jag kabeln av dig bolle!

                Nu jävlar ska jag ta och göra en undersökning i ett senare läge på det här med signalkablar!

                Nonne! Vad ska du ha för PG-kabeln?


                Bara jag får ihop anläggningen så återkommer jag i ämnet.

                Sen kanske man kan få lite hjälp av några fler öron och testa lite!

                Och inga PM om förslag om köp av signalkablar.
                Jag ska dra ihop ett gäng signalkablar på eget bevåg!

                Ska faktiskt bli intressant!
                sigpic

                What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                Comment


                • #38
                  Re: Frågor om signalkablar

                  Originally posted by jonash View Post
                  Källa? LTS? Isåfall.....så vill jag opponera mig...LTS gör en del bra grejer, men det är mycket tomteri där också...
                  http://www.lts.a.se/LTS/Detta%C3%A4r...2/Default.aspx

                  Hade jag inte hört talas om tidigare! Man lär sig mycket här, definitivt!

                  Berätta gärna mer om LTS Jonas!
                  sigpic

                  What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Frågor om signalkablar

                    Originally posted by Horsyhorse View Post
                    Jäklar, nu åkte jag på jobb ju, nu åker jag på att kasta in det i pickisen ist.

                    pssst! nu vet jag att det kommer två pers iaf.

                    Pierre
                    Stackare där!
                    sigpic

                    What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Frågor om signalkablar



                      Pierre
                      SEASTREAMS GARAGE


                      ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                      Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                      Comment


                      • #41
                        Re: Frågor om signalkablar

                        Originally posted by PhoenixG View Post
                        Nu blev jag lite fundersam faktiskt?

                        Sitter fast i mitten? Är det så ojämn kvalitet så vet jag inte om det här var någon bra ide?

                        Man ska kanske gå upp ett snäpp i pris?

                        Hur det än är så får man betala mer för att produkten ska ha snäva toleranser! Det är det som är en av skillnaderna mellan billigt och dyrt!

                        Jag ska ta ytterliggare en titt på ELFA och kika på lite dyrare alternativ.

                        Hur som helst så köper jag kabeln av dig bolle!

                        Nu jävlar ska jag ta och göra en undersökning i ett senare läge på det här med signalkablar!

                        Nonne! Vad ska du ha för PG-kabeln?


                        Bara jag får ihop anläggningen så återkommer jag i ämnet.

                        Sen kanske man kan få lite hjälp av några fler öron och testa lite!

                        Och inga PM om förslag om köp av signalkablar.
                        Jag ska dra ihop ett gäng signalkablar på eget bevåg!

                        Ska faktiskt bli intressant!
                        Nu e det ju inte neutrik kontakten Väljudsfantast pratar om ang mitten stiftet.
                        Tycer det e riktigt hög kvalitet på neutrik.
                        För att klargöra så menar jag dessa:
                        42-275-00
                        42-275-18
                        sigpic

                        Comment


                        • #42
                          Re: Frågor om signalkablar

                          Originally posted by Välljudsfantast View Post
                          Deras filosofi går väl ut på att saker inte behöver vara dyrt för att vara bra.

                          Många tillverkare tar betalt för prestanda som kan fås för betydligt billigare summa.

                          Om man nånsin har lyssnat på ett bra rörslutsteg för hemabruk så inser man att det som LTS är ute efter, dsv att allt skall vara ofärgat, faktiskt inte är det bästa alla gånger.

                          Ett rörslutsteg har inte så sällan ett ljud som inte är korrekt egentigen, MEN, för ÖRAT låter det bra. Många gånger bättre än en vanlig transistor förstärkare. Trots att transistorsteget kanske egentligen är mindre färgat. Och hela den biten missar man på LTS.

                          Jag är faktiskt ganska skeptisk till en hel del utav LTS. Speciellt då jag lyssnat på produkter som de rekommenderar, och i många fall låter de mindre bra......

                          Sen har jag ett problem med att de enbart i princip snackar tonkurvor. Begrepp som dynamik etc är bortblåst.
                          Last edited by jonash; August 29, 2009, 21:13.
                          SM-guld 2007 och 2008.
                          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                          Comment


                          • #43
                            Re: Frågor om signalkablar

                            Originally posted by bolle View Post
                            Nu e det ju inte neutrik kontakten Väljudsfantast pratar om ang mitten stiftet.
                            Tycer det e riktigt hög kvalitet på neutrik.
                            För att klargöra så menar jag dessa:
                            42-275-00
                            42-275-18
                            Nej, jag greppade det, men tittar man på priset så var de kontakter fantasten rekommenderade dyrare!

                            Vad designen anbelangar så gillar jag de kontakter du rekommenderar lite bättre!
                            Däremot så har vi de här tiondelarna och jag är ju då lite kinkig av mig!

                            För skulle jag misslyckas med de här kontakterna så kommer jag skicka dig sjukhusräkningen! Bara så du vet!
                            Du kommer även få röntgenbilderna på min mage hemskickat till din brevlåda och det kommer inte vara en vacker syn med 6 röda och 6 svarta RCA-kontakter tillsammans med en Kenwood-HU och ett DLS A7!

                            Mjaaa, som sagt så letar jag vidare på eget bevåg på ELFA så jag inte sen kan skylla på någon stackare, att det de rekommenderade inte stod i paritet med mina krav!
                            sigpic

                            What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Frågor om signalkablar

                              Originally posted by Horsyhorse View Post
                              Jäklar, nu åkte jag på jobb ju, nu åker jag på att kasta in det i pickisen ist.

                              pssst! nu vet jag att det kommer två pers iaf.

                              Pierre
                              3st blir vi!
                              "Sound by Hewi"

                              Blue eMotion by heWi

                              Comment


                              • #45
                                Re: Frågor om signalkablar

                                Originally posted by Hewi View Post
                                3st blir vi!
                                Stämmer bra det! För Pierre räknas ju inte som en person!
                                sigpic

                                What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                                Comment

                                Working...
                                X