Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer TS-1703 Saab 9-3 2006

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Pioneer TS-1703 Saab 9-3 2006

    Ser ingen vits att byta högtalare om du ska fortsätta driva med originalförstärkaren. Du kommer då inte få nån förbättring av det. Men kul att du märkte skillnad av dämpningen iaf! Då är du ungefär halvvägs nu då, lite mer effekt också så ska du se att originalelementen faktist kan leverera...
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

    More to come...

    Comment


    • #17
      Re: Pioneer TS-1703 Saab 9-3 2006

      Hur jobbigt är det att byta till ett eftermarknads steg?
      Finns ngn utförlig beskrivning hur monteringen sker?

      Original steget driver 3 högtalare (6.5"+centern)

      Comment


      • #18
        Re: Pioneer TS-1703 Saab 9-3 2006

        Originally posted by henke93_aero View Post
        Vad kostar dessa lösa högtalare?
        Dom ligger på 995:- paret.
        sigpic

        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

        Ljudbyggaren sedan 1998

        Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

        Comment


        • #19
          Re: Pioneer TS-1703 Saab 9-3 2006

          Enl."chriztoffer" här som svarat på tråden kommer inte annan högtalare ge bättre ljud. Nästa steg är att koppla in annat steg. Om det är för tok för mkt jobb låter jag d va som det är nu.

          Comment


          • #20
            Re: Pioneer TS-1703 Saab 9-3 2006

            Nu ska vi se här, din är en 06a, men har du nya eller gamla inredningen? Har du t.ex. silverringar runt vreden för luftutblåsen samt manuella vred för ACn? För isåfall så är jag lite osäker på hur det är med att byta ut förstärkaren, om du däremot har gamla inredningen så går förstärkaren inte att byta ut så då får du komplettera.
            Mitt projekt: Volvo V60
            BRL - B2 & Dayton

            More to come...

            Comment


            • #21
              Re: Pioneer TS-1703 Saab 9-3 2006

              Det är den gamla inredningen antar jag.

              http://www.garaget.org/?car=327671&image=3093997

              Återkom gärna vad ja kan göra. Går det inte att byta ut förstärkaren?

              Comment


              • #22
                Re: Pioneer TS-1703 Saab 9-3 2006

                Det där är gamla ja, då kan du inte byta förstärkaren eftersom signalerna till den går via fiberoptik. Det du isåfall får göra är att koppla på ett till steg efteråt, förslagsvis nåt som tar högnivå in så är det bara att klippa kablarna ut till dörrarna och köra "genom" ditt nya steg.
                Mitt projekt: Volvo V60
                BRL - B2 & Dayton

                More to come...

                Comment


                • #23
                  Re: Pioneer TS-1703 Saab 9-3 2006

                  Oki. Nä då får detta ljud duga. För byta högtalarna hjälper inte som du sagt? Med original förstärkaren

                  Comment


                  • #24
                    Re: Pioneer TS-1703 Saab 9-3 2006

                    Vist kan det göra nån liten skillnad, men jag har då aldrig sett det som värt med tanke på vad det kostar. Original gör ett bra jobb bara dom får rätt förutsättningar.
                    Mitt projekt: Volvo V60
                    BRL - B2 & Dayton

                    More to come...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Pioneer TS-1703 Saab 9-3 2006

                      Efter samtal med pioneer så skulle ljudet bli ett lyft om jag endast bytte högtalarna. Tex till ts-170ci

                      Comment


                      • #26
                        Re: Pioneer TS-1703 Saab 9-3 2006

                        Så konstigt att dom svarar så... Jag har byggt ljud i ett antal 9-3SS/SC/cab nu och för det mesta brukar originalhögtalarna få sitta kvar i dörrarna, ska man ha nån nytta av nya så lär det till bättre steg med mer effekt.
                        Mitt projekt: Volvo V60
                        BRL - B2 & Dayton

                        More to come...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Pioneer TS-1703 Saab 9-3 2006

                          Så du rekommenderar inte ett skifte? Hur många watt ligger original högtalarna på(6.5")?

                          Comment


                          • #28
                            Re: Pioneer TS-1703 Saab 9-3 2006

                            Originally posted by ChriZtoffer View Post
                            Jag har byggt ljud i ett antal 9-3SS/SC/cab nu och för det mesta brukar originalhögtalarna få sitta kvar i dörrarna
                            Jag har också byggt ett stort antal Saabar, jag har alltid bytt högtalare med ett stort lyft och nöjd kund som resultat.
                            Även bilar med 6,5" i dörr drivna av förstärkare kan du montera högtalarkit, bara och trixa lite så fungerar det.

                            Än i dag har jag inte varit med om att orginalhögtalaren varit bättre än rekommenderad eftermarknadshögtalare, så börja byta högtalare och bygg på din erfarenhetsbank så kan du också lämna samma svar som Pioneer.
                            sigpic

                            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                            Ljudbyggaren sedan 1998

                            Importör av Mosconi, Gladen
                            Se oss på Facebook för nyheter.

                            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                            Comment


                            • #29
                              Re: Pioneer TS-1703 Saab 9-3 2006

                              Självklart har jag provat att byta ett antal gånger men så länge det är originalförstärkaren som driver så har jag aldrig upplevt nån vidare förbättring, inte då nån som kan motivera priset. Har du provat originalmiddarna på riktigt steg med dämpade dörrar eller byter du alltid högtalare?
                              Mitt projekt: Volvo V60
                              BRL - B2 & Dayton

                              More to come...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Pioneer TS-1703 Saab 9-3 2006

                                Vill ju inte chansa att byta högtalare. Vill byta högtalarna bara om det blir bättre

                                Comment

                                Working...
                                X