Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hummer H2 - Första ljudbygget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

    Vad du än gör Znurfen, var rädd om din tjej, dom är få.

    Pierre
    SEASTREAMS GARAGE


    ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

    Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

    Comment


    • #47
      Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

      ppk: Nej vi är inte sambos, halvsambos kanske ;D Vi är ofta tillsammans men brukar variera lite med om vi är hos henne eller hos mig ;D

      micke999: Ja det har jag, två faktiskt :P




      Jag har dock inga helheltsbilder på den andre Alla motordelarna är till den :P

      horsyhorse: Ja det är klart jag är det ;D

      Comment


      • #48
        Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

        okej snygg!vad är målet med den andra?såg att du skulle köra singelturbo,vad för snurra?vad för sprut?
        saab 9000 pioneer-

        www.garaget.org/micke999

        Comment


        • #49
          Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

          Mja lite offtopic igen då (illa) men den är redan singel orginal, men det blir lite uppgraderingar, bygger om hela motorn med lite öd kolvar och går igenom allt, uppgraderar i princip det mesta, utom toppen, den får hålla som orginalrenoverad ;D

          Garret GT3071R är det som ska snurra liv i maskineriet och AEM står för tänket
          Wiseco, Eagle, Ross, HKS, Nismo och Tomei är några av de övriga märken som är med och gästspelar

          Men åter till hummer och billjud, jag fuskade lite ikväll och fick lite gjort utan att ta några bilder

          Högtalarna i bakdörrarna är nu utbygga från JBL till Focal, fick modifiera lite i fästanordningen för att få in 6.5" i 5.25" hålen men behövde inte göra några modifieringar i dörren (hålen i dörren klarar väl typ 10" :P Men däremot fick plasten (skämmes, jag vet) som man skruvar högtalarna i vidga sig lite

          Passade dessutom på att ljuddämpa förardörren som jag hade problem med tidigare, stå inne i varmt garage och ha en varmluftpistol till sin hjälp gjorde suuusen blev mkt bra och nu är även den dörren tyst och låter stum när man stänger den, jämfört med allt skallrande som var tidigare

          Tyvärr så hade jag inte med mig grejerna för att koppla in högtalaren i den dörren Det blev lite oväntat att detta hände, hade tänkt åka till en polare och mula i mig chips och läsk men blev ju arbete i garaget istället

          Drog även ut alla lågnivåkablarna som satt i och förberedde lite för de fina Planet Waves kablarna jag köpte Yay duktigt av mig

          Synd att man jobbar resten av helgen så lär ju inte bli så mkt gjort förren på onsdag tidigast Mer realistiskt, Lördag nästa vecka :P

          Bilder ska jag försöka få fram, och KAN även vara så att det finns film från kvällens mek, dock med dålig vinkel, men bra bildkvalité ;P

          Comment


          • #50
            Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

            ser ut att gå framåt här, roligt med lite "gott och blandat" också!
            mer bilder på framgångarna vore inte helt fel, sätt en post-it på ytterdörren där det står att du inte ska glömma kameran!
            \m/

            Comment


            • #51
              Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

              Nuså har det hänt lite grejer på en front iallafall, jag har fått hem lite grejer och det har rört lite på sig

              Jag tomskriver inte så mkt utan hoppar rakt på bilderna

              Flerkanalssteget har ju en längre tid känts sig aldeles ensam och övergiven, detta var jag ju såklart tvungen att åtgärda asap och skaffade en vän till det


              Nu när båda två var hemma så kunde jag börja göra lite justeringar och planera ut hur jag har tänkt installera det hela på MDF skivan jag håller på att göra, som sånär som på några tillbehör och borrade hål (och uppenbarligen klädsel) börjar bli ganska klar




              Fick även hem HUn som varit på reparation, några kontakter utbytta och en signaljord reparerad, yay, nu hoppas vi att det aldrig någonsin strular igen *håller tummarna*


              Var även och fick lådan provmonterad, lite riskabelt att provmontera först efter att den är tillverkad och ihoplimmad ;P Men det gick kalasbra och den passade som en handske, förutom att det satt någon knepig gängad stav upp ur golvet bakom lådan så den inte gick att skjuta in mot sätet :S Ska försöka övertala den att flytta på sig med hjälp av ett kapverktyg vid ett senare tillfälle :P


              Lådan kommer hamna ca 5-10 cm längre in mot sätet när det är övertalat och klart bakom

              Nu är det bara det lätta kvar, att dra sig ut från datorn eller flickvännen och ställa sig ute på en parkering och skruva ihop allt mitt i iskalla vintern ;>

              Comment


              • #52
                Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

                Fixa plattan o dra kablarna nu så den spelar innan helgens slut... dörrarna iaf..
                BilstereoPiraten
                CDT Fantast

                Comment


                • #53
                  Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

                  ser fint ut, gillar designen på de stegen!
                  \m/

                  Comment


                  • #54
                    Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

                    Ja jag också, men gillar inte den runda, ofina stuket på kondensatorn :P Så jag har beställt en ny sådan, som ska passa container-stuket som bilen har lite bättre :P (Bättre än en cylinder iaf)

                    Men jag tänker inte avslöja vad det är förren jag fått hem den, produktbilder man inte tagit själva är fail imo

                    Och iom att jag kommer vänta på kondensatorn så kommer det stå still ett tag på den där sidan

                    Däremot så ska lådan hämtas senast fredag (jobbar ganska mkt i veckan så har nog inte tid att göra det före fredag) och HU ska in och sista högtalaren ska kopplas in, så att allt blir färdigdraget och redo att bara kopplas in när hyllan hamnar på plats

                    By then så borde mina kabelgenomföringar ha kommit också så man kan installera det hela fint

                    Comment


                    • #55
                      Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

                      Ja fick då lite grejs gjort ikväll, hade hoppats på mer men jag jobbar tills det blir tråkigt sen slutar jag :P eller tills jag känner att jag inte har med mig rätt verktyg eller måste kompromissa med något, då vill jag tänka över det först :P

                      När vi provmonterade lådan sist så hittades en liten skruv/gängad stav (som tidigare nämnt tror jag?) som antagligen är till något hummer-tillbehör, denna pinne var ju ivägen och överflödig för mig så jag i egen hög person började kvällen med att kapa och slipa ner den så det blev fint och inga vassa kanter

                      Var lite nervös över att dämpmattan skulle ta eld men det verkar ha klarat sig Men det visar sig väl imorgonbitti om bilen står kvar eller är en bränt plåthög :P



                      När piggen var borta så var det bara kolla så inget brann, och sen vika tillbaka mattan över och vips så var golvet slätt och bra Och lådan gick ända in mot ryggstöden







                      Monterade även in HU, drog lågnivån och kopplade in allt, så jag ÄNTLIGEN fick skruva ihop instrumentpanelen igen Fick med bilens verkliga belysning ganska bra också, ser nästan ut såhär IRL





                      Det var allt för ikväll

                      Kvarvarande:
                      * Löd ihop delningsfilter och högtalare till förarsidan fram (Alla högtalare är monterade och kablar är dragna till där det ska lödas)

                      * Få hem kondensatorn så jag kan planera hur slutstegshyllan (=SH) ska se ut, borra hålen, klä den, montera allt

                      * Klipp högtalarkablar, ström och lågnivå att passa med uttagen i SH

                      * Montera in SH och dra alla kablarna genom hålen, koppla in och provstarta ;D

                      * Provlyssna

                      * Åk runt och demo-spela för alla som varit inblandade? ;D

                      Comment


                      • #56
                        Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

                        Originally posted by Znurf View Post
                        * Åk runt och demo-spela för alla som varit inblandade? ;D
                        Jag har varit inblandad i allra högsta grad!
                        Har nämligen läst tråden från start så nu vill jag att du kommer hit och visar va den där lilla bilen går för!

                        Bor enskillt vilket är bra om den nu väsnans nycket och jag har tillgång till ett gärde så vi kan se om hummern har nån vettig framkommlighet!

                        Välkommen till mariestad

                        Comment


                        • #57
                          Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

                          Vet inte om jag har missat det men vet du vad dina lågnivåkontakter heter och om man kan beställa dom någonstans?

                          Comment


                          • #58
                            Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

                            Blev ju riktigt stilrent o snyggt!

                            Hur låter det då?

                            Comment


                            • #59
                              Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

                              Originally posted by mr_c View Post
                              Blev ju riktigt stilrent o snyggt!

                              Hur låter det då?
                              han har ju inga steg i bilen
                              saab 9000 pioneer-

                              www.garaget.org/micke999

                              Comment


                              • #60
                                Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

                                Originally posted by micke999 View Post
                                han har ju inga steg i bilen
                                Ah! Skummade igenom texten lite fort o fick för mig att listan var vad som va gjort under kvällen, där i bland "provlyssna"

                                Comment

                                Working...
                                X