Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aktivera line-in på en Sony?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aktivera line-in på en Sony?

    Jag fick en Sony-stereo (CDX-CA600) över efter ett bilköp och tänkte använda den för att ersätta en gammal kassettradio jag hade i en bil som jag inte använde så ofta. Poängen med detta byta var att Sonyn hade line-in (antar jag - ingången är märkt audio bus in eller något liknande). Bytet var problemfritt men line-in:en fungerar inte. Jag har en "src-knapp" där man byta mellan radio, CD osv men line-in dyker aldrig upp när jag trycker på denna knapp.

    Förmodligen beror detta på att line-in är avsett för en cd-växlare - stereon har även en utgång där man kan ansluta en kabel som tillåter mig att kontrollera en cd-växlare från stereon. Min gissning är att line-in inte aktiveras förrän något ansluts till denna kontrollport.

    Jag bryr mig inte om cd-växlare utan vill bara ansluta min iPod eller liknande till line-in. Frågan är alltså hur man aktiverar line-in-ingången? Kan/måste man fake:a en anslutning till kontrollporten? Hur gör man i så fall det?

  • #2
    Re: Aktivera line-in på en Sony?

    Denna cd-spelare stödjer tyvärr bara en Sony-växlare vad jag kan se i manualen.
    // Gurra
    BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

    Comment

    Working...
    X