Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQW: TransFårrden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: SQW: TransFårrden

    Märkligt att det fungerade utmärkt

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • Re: SQW: TransFårrden

      Originally posted by zrken View Post
      Det är faktiskt en inte helt dum idé!
      Finns praktiskt nog AUX-IN på baksidan av HUn, så enkelt draget till handskfacket. Helt klart.

      Vet du om det fungerar tacksamt att koppla på en extern vanlig hederlig HDDisk på ex SB? (givet att man löser strömförsörjningen på annat sätt).
      Du jag vet inte som SBn klarar det...kolla med Olle
      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

      Comment


      • Re: SQW: TransFårrden

        Förvirringen med två trådar.
        Låter diskussionen fortsätta i den lösa tråden istället. här: http://www.bilstereoforum.se/showthr...005#post376005

        Bygglogg: SQW: TransFårrden

        Comment


        • Re: SQW: TransFårrden

          Skönt att du hittat lite inspiration och det rör sig i din tråd kul att läsa alla finurliga lösningar på ilands problemen

          Comment


          • Re: SQW: TransFårrden

            Originally posted by puttel View Post
            Skönt att du hittat lite inspiration och det rör sig i din tråd kul att läsa alla finurliga lösningar på ilands problemen
            Det är definitivt gött att ha ngn lust att logga in och se sig omkring. Troligen hänger det ihop med att semestern är slut.. Gott är det att pyssla med saker då.

            Lyckades ta mig till en bilfirma och norpa in en hög mått på en FOCUS skuff, så jag nu har en uppfattning av hur mkt utrymme jag har att bygga på när jag väl ska riva väggen.

            Det känns dock nu återigen djävlgit avlägset, då jag har börjat komma till ngnslags gillande för den här setupen. Det öser på så himla gött...

            Men förr lr senare, inom 3 månader så måste det vara rivet och återställt & besiktigat. Så det är ju lika bra att börja snickra på stegrack och fundera kring hur man ska lösa strömskenor och liknande... om det går att göra smidigare lösningar än vad jag har nu tex. Som skulle tex minska antalet kablar vid batterierna..

            Må erkänna jag är sugen på en lösning där man har dratt pill-arbetet med strömkablaget utanför bilen. Så kopplar man bara på 'någon plint' så är allt klart sedan väl i bilen. Eftersom byggandet då troligen kommer ske i samband med frost utomhus även iår..

            Bygglogg: SQW: TransFårrden

            Comment


            • Re: SQW: TransFårrden

              Du kommer nog hitta nån bra lösning på det hela. Blir mer spännande läsning vad det lider känns det som.

              Comment


              • Re: SQW: TransFårrden

                Varför riva inför besiktning? Är det byggt så att det inte går igenom eller är du bara orolig att det inte kommer gå igenom?

                Comment


                • Re: SQW: TransFårrden

                  läser jag rätt!!!!???
                  ska du redan riva väggen?

                  Comment


                  • Re: SQW: TransFårrden

                    Nåt som just slog mig är väl en truckhandske eller natouttag

                    Comment


                    • Re: SQW: TransFårrden

                      Originally posted by Boyakacsha View Post
                      Varför riva inför besiktning? Är det byggt så att det inte går igenom eller är du bara orolig att det inte kommer gå igenom?
                      Bilen är väggad, vilket gör att baksätet är totalt oåtkomligt och därmed kan jag inte uppvisa korrekt antal passagerare.
                      Det går absolut att regga om bilen, men tycker inte det är värt eventuella risker och problem med gnetig inspektion senare.

                      Originally posted by jimmaiy View Post
                      läser jag rätt!!!!???
                      ska du redan riva väggen?
                      Ptja, redan å redan. Har haft mer glädje av den här än vad jag haft av bilstereo totalt&sammanlagt spelandes under de 2 åren jag hade BMWn
                      Men som sagt ovan, min bedömning är att det inte är värt en omreggning.
                      Det är ett härke att ha en brukis där man måste packa matkassarna i framsätet.
                      Ölflaskorna från bolaget har inte helt sällan stationerats rakt in i framkammaren på baslådan...
                      Saknar konceptet baksäte helt enkelt, det här med väggat är för opraktiskt som jag är van att använda bil

                      Det suger dock helvette att börja fundera över att faktiskt riva och 'återställa paneler osv när man gillar hur det spelar.

                      Har sista registreringssiffra 7, så har väl iaf oktober ut på mig att få gjort saker..


                      Originally posted by puttel View Post
                      Nåt som just slog mig är väl en truckhandske eller natouttag
                      Mja, om man ska ut med något enkelt utanför bilen så..
                      Men det är inte aktuellt/rimligt när det skall hanteras ström till ett par kw slutsteg.
                      Tanken är att det skall vara möjligt att lyfta in ett 'rack med steg och dsp' som sedan inte behöver ha mer koppling på plats än 'gemensam' ström', remote och signal. Sen ska det vara 'up n running'.

                      Bygglogg: SQW: TransFårrden

                      Comment


                      • Re: SQW: TransFårrden

                        Okej de va ju trisst å höra hade gärna sett resultatet och och hur det lira men förstår hur du tänker.

                        Blir det nytt ljud i denna då eller blir bara något litet?

                        Comment


                        • Re: SQW: TransFårrden

                          Originally posted by jimmaiy View Post
                          Okej de va ju trisst å höra hade gärna sett resultatet och och hur det lira men förstår hur du tänker.

                          Blir det nytt ljud i denna då eller blir bara något litet?
                          Blir nytt så fort som möjligt
                          Eller ptja, framsystemet är ju kvar.
                          Om saker går som jag vill blir det en smula mer mosconi, och mindre b2 i stegväg.
                          Siktar initialt på att köra vidare med 18", och totalt uppfyllt bagageutrymme..

                          Bygglogg: SQW: TransFårrden

                          Comment


                          • Re: SQW: TransFårrden

                            Så som jag har förstått det (och verkligen hoppas stämmer då jag själv sitter med en väggad bil som ska besiktas i November) så behöver du inte ha möjlighet att bruka baksätet, det enda som är viktigt är att dom kan testa bältenas funktion. Vilket skulle betyda att du slipper riva, såvida du inte har byggt in bältena. Vilket jag iofs också har gjort till viss del, men detta innebär en betydligt rimligare rivning än att dra ner rubbet.

                            Comment


                            • Re: SQW: TransFårrden

                              Regga om till en passagerare så är problemet ur vägen.
                              Peugeot 307 1,6HDi
                              Huvudenhet: Pioneer P80PRS
                              Framsystem: DLS UP4
                              Sub: DLS RW12i
                              Slutsteg: DLS Ultimate A5+ CA23
                              Ström: Optima Yellow 75Ah

                              Comment


                              • Re: SQW: TransFårrden

                                Originally posted by Boyakacsha View Post
                                Så som jag har förstått det (och verkligen hoppas stämmer då jag själv sitter med en väggad bil som ska besiktas i November) så behöver du inte ha möjlighet att bruka baksätet, det enda som är viktigt är att dom kan testa bältenas funktion. Vilket skulle betyda att du slipper riva, såvida du inte har byggt in bältena. Vilket jag iofs också har gjort till viss del, men detta innebär en betydligt rimligare rivning än att dra ner rubbet.
                                Det är min uppfattning om regelverket oxå.
                                Kruxet är att fästena är helt begravda under baslådan, helt chanslöst att försöka sig på en sådan grej som du är inne på.

                                Originally posted by _Wisby_ View Post
                                Regga om till en passagerare så är problemet ur vägen.
                                Ett problem är ur vägen, men osäkerheten kring vad som händer sen är för stor (diskuterades nyss ovan).
                                Efter detta väggbygget är jag inte lika skrajj inför att smacka upp vägg igen, om det visar sig nödvändigt..
                                Dvs byggtekniskt.

                                Bygglogg: SQW: TransFårrden

                                Comment

                                Working...
                                X