Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dämpa peugeot 206.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dämpa peugeot 206.

    När man står stilla med bilen låter det bra, om man startar motorn låter det sämre och om man åker låter det inte speciellt bra. Bas och detaljer i ljudet försvinner. Har monterat på originalplats.

    Misstänker att jag behöver dämpa bilen för att råda bot på detta?

    Skulle helst vilja ha en duglig ljudkvalitet under färd. Har ett DLS nobelium 6.2 kit i framdörrarna/a-stolpe. Drivs av ett DLS A2 så borde räcka med effekt. En bas ska in i framtiden.

    Ni som dämpat en peugeot 206, vad "räcker" för att få det "bra"? Dämpa dörren + en ordentlig baffel? eller är det riva hela inredningen som gäller? :P

    Tips på bra/billigt dämpmaterial?

    /MVH

  • #2
    Re: Dämpa peugeot 206.

    Man bör dämpa Hjulhusen och torped väggen på dessa bilar.
    Dom peggor jag har byggt i har haft väldigt mycket vägbuller och jag tror att du upplever samma sak. Och givetvis ska du dämpa dörren.
    sigpicMS-SOUND
    Micke7406

    Comment


    • #3
      Re: Dämpa peugeot 206.

      Jag håller själv på med just detta, och har konstaterat att hjulhusen bak samt golvet i bagaget är väldigt vägljudsinträngande. Dörrarna i sig släpper inte in så farligt med ljud i mitt tycke när du kör. Det gör däremot karossens gummilist som tätar mot dörren och troligen blir det värre med tiden. Om du ska dämpa dörrarna så är det i så fall för attt inte spela så mycket utanför bilen och få en tajtare midbas ifrån högtalarna. Original baffeln är ok att fästa i om du inte har några jättekrav. Jag har köpt in STP gold att dämpa med. Inte det billigaste men lättjobbat som få.
      Kenwood i en 206:a på snäv budget.

      Comment


      • #4
        Re: Dämpa peugeot 206.

        Tack för input!

        Dämpa hela torpeden eller det man kommer åt innifrån? Har ingen lust att krångla bakom instrumentbrädan/i motorrummet om det inte är absolut nödvändigt för att få bukt med problemen iaf!

        Införskaffade ett antal "silent coat" ark som ska in i helgen tänkte jag. Tänkte dämpa det jag kommer åt av ytterdörren, innerplåten i dörren, bagage + lucka, bakom paneler / baktre hjulhus samt under baksätena!

        Förhoppningsvis hjälper det mot läckande ljud, vibrationer och vägljud!

        Konkreta tips om saker att tänka på vid dämpningen tas gärna emot

        Comment

        Working...
        X