Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilka kombinationer kan HU med DSP hantera?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vilka kombinationer kan HU med DSP hantera?

    Bakgrund, har 4 koax i dörrarna och 2 högtalare på instrumentpanelen samt en sub i kofferten Finns ett slutsteg på 3 kanaler.

    Tänker så här, en ny huvudenhet som har inbyggt 4xnågot och 3 lågnivå med inbyggd DSP så det går att köra högtalarna i bakre dörrarna samt de på intrumentpanelen på HU enhetens förstärkare och framdörrarna samt suben via lågnivå och slutsteget.

    Finns det någon sådan HU enhet som kan detta? Helst med möjlighet att koppla in på bilens knappar vid ratten (Renault Kadjar)

    Eller enda möjligheten för att kunna fixa DSP på alla kanaler är en separat DSP?

    Jag har letat länge nu och läst manualer men ser inte att det går, hoppas jag har fel.

  • #2
    Re: Vilka kombinationer kan HU med DSP hantera?

    Originally posted by flygrc
    Bakgrund, har 4 koax i dörrarna och 2 högtalare på instrumentpanelen samt en sub i kofferten Finns ett slutsteg på 3 kanaler.

    Tänker så här, en ny huvudenhet som har inbyggt 4xnågot och 3 lågnivå med inbyggd DSP så det går att köra högtalarna i bakre dörrarna samt de på intrumentpanelen på HU enhetens förstärkare och framdörrarna samt suben via lågnivå och slutsteget.

    Finns det någon sådan HU enhet som kan detta? Helst med möjlighet att koppla in på bilens knappar vid ratten (Renault Kadjar)

    Eller enda möjligheten för att kunna fixa DSP på alla kanaler är en separat DSP?

    Jag har letat länge nu och läst manualer men ser inte att det går, hoppas jag har fel.
    Ska du köra alla kanaler separat så finns det ingen normal HU med 7/8 kanaler ut.

    Om du kör med högtalarutgång eller RCA på front så har du samma förutsättningar oberoende utgång.
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: Vilka kombinationer kan HU med DSP hantera?

      Tackar för svaret, misstänkte det.

      Comment


      • #4
        Re: Vilka kombinationer kan HU med DSP hantera?

        Pioneer p99 har 4par lågnivå ut

        Comment


        • #5
          Re: Vilka kombinationer kan HU med DSP hantera?

          Originally posted by dlsaren View Post
          Pioneer p99 har 4par lågnivå ut
          Den e inte normal har ingen BlåTand och kostar mer än en tusing
          sigpic

          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

          Ljudbyggaren sedan 1998

          Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

          Comment


          • #6
            Re: Vilka kombinationer kan HU med DSP hantera?

            Jag har släppt inbyggd DSP, blir en Ownice 500+ Android 6.0 och 8 kärnor.
            https://de.aliexpress.com/item/4G-SI...836720745.html

            Comment

            Working...
            X