Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo 940

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Volvo 940

    Hejsan! Efter olyckan vid Växjö har jag kommit över en volvo 940 som jag fick hem igår! (28-06-09).

    Kommer inte att ge mig i första taget då min deadline är inför mantorp sista juli och första augusti i år!

    Det som skall in i bilen är de grejer jag redan använt iår som är följande:

    HU: Eclipse 8445E
    Front Soundstream trc.6n
    Steg front: Soundstream Lil'wonder 4*620 (om jag inte minns fel på effekten)
    Sub: antingen dubbla spl10;or eller en T-4 12" får se vad jag väljer.
    Steg sub: Kole Audio QX 2400-1D









    Har inte gjort så mycket mer idag än att börjat tvätta den lille spisen men målet är att alla kablar ska vara färdigdragna innan helgen!
    SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

  • #2
    Re: Volvo 940!

    I morgon skall jag hämta min eclipse som sitter i farfars bil å snurrar så jag kan kolla om den funkar i denna bilen.
    Har även idag bytt ut biltema batteriet till mitt stinger SPV44 batteri.

    Vad tror ni om att ha det gamla Feltema batteriet som är ganska nytt i bagaget ?
    Minns jag rätt så kommer jag inte få ut max av mitt stinger batteri ?
    Fast det beror nog på hur jag kopplar va?
    Är lite halvgrön på detta så nån får gärna berätta hur det funkar!
    SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

    Comment


    • #3
      Re: Volvo 940!

      Fy f*n för att dra kabel i 30grader+... signalkabeln är på sin plats i alla fall och har börjat med högtalarkablarna nu men väntar tills det blir lite svalare ute. :P

      Tyvärr var batteriet i kameran slut...

      Era tankar och ideér ?
      Ingen som har en korrekt teori om batterierna?
      SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

      Comment


      • #4
        Re: Volvo 940!

        ska böli kull följa detta ..
        TEAM BERGET

        Comment


        • #5
          Re: Volvo 940!

          jo jag hoppas att fler tycker det samma pierre !
          SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

          Comment


          • #6
            Re: Volvo 940!

            Originally posted by Fors View Post
            jo jag hoppas att fler tycker det samma pierre !
            självklart sen hoppas jag att inte du ringer tio min innan premiären för denna bilen och säger att du brinner på motorvägen haha

            MVH

            Comment


            • #7
              Re: Volvo 940!

              Originally posted by R.Malmborg View Post
              självklart sen hoppas jag att inte du ringer tio min innan premiären för denna bilen och säger att du brinner på motorvägen haha

              MVH

              Ringer inte alls skulle det hända bär jag bilen till eventet för det ska banimej tävlas med denna bilen!
              SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

              Comment


              • #8
                Re: Volvo 940!

                Originally posted by Fors View Post
                Ringer inte alls skulle det hända bär jag bilen till eventet för det ska banimej tävlas med denna bilen!
                haha det hoppas ja

                Comment


                • #9
                  Re: Volvo 940!

                  Blir inte mycket till uppdate nu förstens måndags kväll tidigast... tyvärr är det massa annat ivägen just nu men jeeeeklar vad de ska grejas under nästa vecka. Då skall följande göras:

                  *såga upp hålen i dörrarna för högtalrna
                  *montera diskanterna
                  *montera middarna
                  *montera stereon
                  *fixa säkringshållaren till strömkabeln
                  *köpa spånskiva till baslådan
                  *förhoppningsvis besiktiga bil f*n :P
                  SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Volvo 940!

                    glöm inte att skydda + polen nu =) roligt att du fortsötter med ny bil,ha det gött!!
                    Team dB Akuten

                    2010 Europa 3a ESPL 2009 Europa 2a ESPL och RACING 2008 Europa 3a ESPL och RACING

                    Comment


                    • #11
                      Re: Volvo 940!

                      Originally posted by Fors View Post
                      Ingen som har en korrekt teori om batterierna?
                      Korrekt kan väl diskuteras, men min åsikt är iaf att det bättre batteriet ska sitta nära steget. I så fall tycker jag att Stinger bör sitta i skuffen och Biltemabatteriet i motorrummet.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Volvo 940!

                        Originally posted by Optima View Post
                        Korrekt kan väl diskuteras, men min åsikt är iaf att det bättre batteriet ska sitta nära steget. I så fall tycker jag att Stinger bör sitta i skuffen och Biltemabatteriet i motorrummet.
                        Det är precis det jag och en kompis kom underfund med att jag skulle montera det idag när vi diskuterade den punkten lite allmänt. Kommer då köra en 50mm2 kabel från biltema batteriet till stinger batteriet och från stingern blir det förmodligen 21mm2 om jag inte kör med 50 då

                        Fast det kanske är bättre om jag kör 50mm2 kabeln direkt från generatorn till plus på stinger batteriet i skuffen och låter biltema batteriet vara där det är och låta det sköta sitt? visst förlorar jag ju lite ström till stegen men det är ju alternativ. Vad tycker ni?
                        SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Volvo 940!

                          Kör 21mm2 från batteriet fram o 50mm2 från batteriet bak direkt till steget sen vid tävling laddar du batteriet bak för de är de som kommer förlora mest kraft.
                          de är mitt tycke.
                          Sen ser du till att få bra laddning från generatorn till batt fram så bra som möjligt.
                          Gärna både ström o jord mellan de båda batt då får du så lite förlust som möjligt genom att inte jorda i karossen enbart
                          Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
                          sigpic
                          Tack till Ljudia AB

                          Comment


                          • #14
                            Re: Volvo 940!

                            Tack för infon om jordningen! Hade inte äns haft en tanke på det
                            SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Volvo 940!

                              tyvärr går det sakta nu... extremt tråkigt väder + inget garaget + skadad fot + jobbiga arbetstider gör att det går sakta men jag har en liten överraskning iaf! har nämligen en gammal laptop som skall få plats i bagaget med TL installerat och förhoppningsvis någon form av kareoke som plåster på såren!
                              Har ni som är med på event några önskemål på vad för typ av kareoke eller liknande man kan ha installerat på datorn för utställningar osv (på utställningar/event får den/dem som känner för det riva loss) tror inte jag hinner bygga klart för i år men min absolut senaste deadline är Elmia 2010! Men ska inte ligga på latsidan för det! så fort foten mår bättre och det inte pissregnar så e de bygga som gäller
                              SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

                              Comment

                              Working...
                              X