Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilka basar är jämförbara med B2 Audio AC?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vilka basar är jämförbara med B2 Audio AC?

    Jag har 2 st B2 Audio AC 12or som jag kanske kommer göra mig av med när de kommer tilbaks från reparatören pga av att upphängningen har släppt i limningen och för att lådan till dom blir för stor. Sen tänkte jag skaffa 10or istället. Jag gillar baskaraktären som AC serien har. Så jag söker efter tips på 10or i andra märken som är lik B2 audio AC'n.
    Last edited by Administrator; November 16, 2011, 10:36. Reason: Editerat för att undvika smutskastning

  • #2
    Re: Vilka basar är jämförbara med B2 Audio AC?

    Originally posted by Palicuse View Post
    Jag har 2 st B2 Audio AC 12or som jag kanske kommer göra mig av med när de kommer tilbaks från reparatören pga av att upphängningen har släppt i limningen och för att lådan till dom blir för stor. Sen tänkte jag skaffa 10or istället. Jag gillar baskaraktären som AC serien har. Så jag söker efter tips på 10or i andra märken som är lik B2 audio AC'n.
    Ingen som har bastips?.

    Comment


    • #3
      Re: Vilka basar är jämförbara med B2 Audio AC?

      Originally posted by Palicuse View Post
      Ingen som har bastips?.
      Har sett i andra trådar att Pearless xxls, Ncore Anthem
      och Genesis är lik AC'n. Så basen måste va rätt speciell i karaktären

      Comment


      • #4
        Re: Vilka basar är jämförbara med B2 Audio AC?

        Vad har du för biltyp? Vad får de kosta?
        Om du är nöjd med AC serien, varför inte bara byta till AC 10or?
        Har själv testat AC 12 i min egen bil och tyckte de lät väldigt bra bara man hade lite pulver i steget. (gäller iofs de flesta basar)
        Men vill du ha ett rek så gillar jag AS HX 10 Phase skarpt. Fungerar med all sorts musik.
        Sen så blev jag lite imponerad av DLS Nordica. Fast den har jag bara hört med några enstaka låtar så där kanske någon annan komma med ett andra utlåtande.
        Octan
        Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
        Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

        OctanAudio
        Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
        Fegens Vandrarhem

        Bilstereoblog
        Team Ljudbyggaren

        Comment


        • #5
          Re: Vilka basar är jämförbara med B2 Audio AC?

          Originally posted by octan View Post
          Vad har du för biltyp? Vad får de kosta?
          Om du är nöjd med AC serien, varför inte bara byta till AC 10or?
          Har själv testat AC 12 i min egen bil och tyckte de lät väldigt bra bara man hade lite pulver i steget. (gäller iofs de flesta basar)
          Men vill du ha ett rek så gillar jag AS HX 10 Phase skarpt. Fungerar med all sorts musik.
          Sen så blev jag lite imponerad av DLS Nordica. Fast den har jag bara hört med några enstaka låtar så där kanske någon annan komma med ett andra utlåtande.
          Jag var nöjd med AC serien tills båda släppte i upphängningen fast att de inte va nå direkt gamla. Utan att jag har spelat för hårt så anser jag inte att en sån sak skall kunna ske med en bas i den prisklassen. Det har hänt flera andra oxå, vilket tyvärr inte ger mig nåt bättre förtroende förr dom.

          Vilket pris har ja inte bestämt mig för än, utan tänkte först kolla mig vad det finns för basar med samma karaktär o avgöra mer efter det. Men är inte nå sugen på att köpa basar som är dyrare än b2orna. Bilen är än så länge en e36 Touring, men tycker att 10orna borde kunna spela bra oavsett vilken bil jag väljer bara basarna har rätt låda .

          Man ska inte dra alla modeller över samma kam, men har haft en DLS Referece och MW 12a. Men tyckte inte att de passa mig. AS HX har jag blivit rek men har aldrig fått möjlighet att höra den.


          Lyssnade på en JL w0v2 eller om det var en w0v3 12a i ett demoställ på Ljudgaragen för nårra veckor sen, och den spela imponerande bra för sitt pris. Så jag kanske ska få låna 2 st 10or o först demospela i sluten låda för att höra hur de spelar i bilen. Har haft en 3v2 12a som spela lite för rockig för min smak. Och har hört w3v3 10or som spela väldigt rent o fint men hade lite av samma problem den oxå. Har kollat på w6v2 10or oxå. Men det kostar ju 4000 styck .

          Comment


          • #6
            Re: Vilka basar är jämförbara med B2 Audio AC?

            en liten tanke.. kanske är bra att skriva hur du upplever karaktären på ac basarna för dom som inte lyssnat?

            lättare att rekommendera då
            Audi A4 B5 -98
            Pioneer P90 + DEQP90
            Sinfoni amplitude 50.4x
            Sinfoni shadow 100.2
            Sinfoni S165W x4
            Sinfoni S100M
            Sinfoni S25T

            Vw up -12
            På gång..
            New car, hi end old school..

            Comment


            • #7
              Re: Vilka basar är jämförbara med B2 Audio AC?

              Originally posted by JohanH View Post
              en liten tanke.. kanske är bra att skriva hur du upplever karaktären på ac basarna för dom som inte lyssnat?

              lättare att rekommendera då
              Den påminner om Hertz ES 12an i djupbasen. Men lite fylligare och tryckbasen i Hertz'en är klenare.

              Comment


              • #8
                Re: Vilka basar är jämförbara med B2 Audio AC?

                Originally posted by Palicuse View Post
                Den påminner om Hertz ES 12an i djupbasen. Men lite fylligare och tryckbasen i Hertz'en är klenare.
                vilken otur att jag inte lyssnat på es serien än

                tänkte mest bara på en beskrivning av själva ljudet i sig utan att referera.

                har du lyssnat på hx seriens basar annars?
                väldigt mkt för pengarna
                Audi A4 B5 -98
                Pioneer P90 + DEQP90
                Sinfoni amplitude 50.4x
                Sinfoni shadow 100.2
                Sinfoni S165W x4
                Sinfoni S100M
                Sinfoni S25T

                Vw up -12
                På gång..
                New car, hi end old school..

                Comment


                • #9
                  Re: Vilka basar är jämförbara med B2 Audio AC?

                  Originally posted by JohanH View Post
                  vilken otur att jag inte lyssnat på es serien än

                  tänkte mest bara på en beskrivning av själva ljudet i sig utan att referera.

                  har du lyssnat på hx seriens basar annars?
                  väldigt mkt för pengarna
                  Jag har hört att ES serien är mer av en rockbas och HX mer av pop. Så jag har varit nyfiken på HX'en ett flertal gånger. Men med tanke på att ja har hört mycke om det från flera håll så är det inte omöjligt att ja kommer prova den.

                  Jag har fått flera bas rekommendationer som ja kommer nosa på. Och får se vilka basar det blir när budgeten är klar.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vilka basar är jämförbara med B2 Audio AC?

                    Jag prata med en som har hört både Hertz HX och B2 AC. Och han tyckte att HX spelar hårdare än AC'n. Men när han hörde HX'en så satt den i en sluten låda och min AC satt i portad.


                    Jag har varit nyfiken på Audio-System flera gånger o frågade Ljudbyggaren hur Hertz HX o Audio-System är i jämförelse . Fick veta att med mitt Stetsom 3k så var HX bättre valet med tanke på all effekt. Men om ja hade haft mindre effekt så hade Audio-System varit första hands valet.

                    Comment

                    Working...
                    X