Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rutlim för hög SPL?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Rutlim för hög SPL?

    Nu går jag off-topic men men..

    Jag har fått problem med att bromsarna inte tar första gången jag trycker på bromspedalen, jag har ett nytt ok på ena sidan och bytt till ett beg på andra sidan, beläggen byttes i april förra året. Märkte även idag att bromasrna inte alltid släpper efter att de väl har börjat ta utan ligger på..

    Spelade lite med bilen idag och såg att det skvalpar runt en hel del i behållaren för bromsoljan så min tanke är att det kanske är spelandet som ställer till med problem.

    Jag spelade med båda dörrarna öppna p.g.a att rutan slår väldigt mycket nu när den är lös och jag vill inte knäcka den, så jag antar att det vibrerar ännu mer i motorrummet när dörrarna är stängda. Kan det vara så att det är vibrationerna som har ställt till det?

    Någon som har erfarenheter av något liknande?

    Vet att MDS skrev att de hade problem med bromsoljan i den svarta Astron, men å andra sidan så litar jag inte särskilt mycket på det MDS skriver....

    Comment


    • #17
      Re: Rutlim för hög SPL?

      Var nån snubbe med en explorer på youtube som spela sönder bromsservot, när han kom ner på riktigt djupet så guppade bromsservo+huvudbromscylindern flera cm..
      Den bilen poppade dom loss torpeden ifrån golvet med också, så kanske lite i överkant xD

      Men lufta bromsarna ordentligt runtom å se om problemet kvarstår, för kan ju va så enkelt som luft i systemet, och att kolvarna inte alltid går tillbaka kan vara så att du har dåliga tätningar vid kolven i nåt ok, börjar rosta å går tungt :P

      Comment


      • #18
        Re: Rutlim för hög SPL?

        Låter som luft i systemet som sagt.

        Och att dom inte går tillbaka, det kan du smörja upp med 5-56
        Hopp, ska man göra nu då?

        Comment


        • #19
          Re: Rutlim för hög SPL?

          det där med mds minns jag, stod väl nåt i stil med:
          "och efter varje spelning så hade 1-2dl bromsvätska gått upp i rök, å ingen kunde förklara det då dom inte hittade spår av det varken i eller under bilen"

          Dem hade väl komprimerat ihop det av trycket, det var ju trots allt världens högst spelande bil

          Comment


          • #20
            Re: Rutlim för hög SPL?

            Originally posted by sjobas View Post
            det där med mds minns jag, stod väl nåt i stil med:
            "och efter varje spelning så hade 1-2dl bromsvätska gått upp i rök, å ingen kunde förklara det då dom inte hittade spår av det varken i eller under bilen"

            Dem hade väl komprimerat ihop det av trycket, det var ju trots allt världens högst spelande bil
            va inte de kicker vanen de hände med? De e den historian jag hört!?!?!

            Comment


            • #21
              Re: Rutlim för hög SPL?

              Originally posted by sjobas View Post

              det var ju trots allt världens högst spelande bil
              Sorry för OffT

              Sanning med modifikation då de körde med RFbasar med ***kon
              då de inte själv hade några basar med dubbla spolar på den tiden
              Läste det på nått forum skrivet av X-Kim för några år sen har jag för mig

              Comment


              • #22
                Re: Rutlim för hög SPL?

                Originally posted by Extra Kim View Post
                Stag är väl enklast antar jag, frågan är om det räcker med stag på utsidan. Det borde ju bli lika mycket tryck åt båda hållen.

                Pratade med bilprovningen och det var mer eller mindre omöjligt att ha dubbla rutor och fortfarande vara laglig.

                Tanken finns att staga upp även torped väggen efter att ha sett den amerikanska bilen som knäckte torpedväggen rakt över. Om jag stagar upp torpedväggen så borde jag kunna föra igenom lite fyrkantsprofiler som man kan skruva fast stagen i nederkant.

                Vet att själva rutramen måste stagas upp i vilket fall.
                du kan ju få tjocka rutor som har samma form som original om du vill d.

                Comment


                • #23
                  Re: Rutlim för hög SPL?

                  Prova först å främst med att lufta dina bromsar som sagt.
                  Linus "Lellen" Andersson

                  Passat kombi 01 clean edition
                  Espl,Bassrace

                  Svensk mästare i Bassrace 139.9 -08.
                  Svensk mästare Super street NW -06

                  Comment


                  • #24
                    Re: Rutlim för hög SPL?

                    Ska ta tag i det...

                    Tror jag dessutom har hittat en del sätt för att lösa problemet med framrutan.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Rutlim för hög SPL?

                      Nice! Hoppas att det löser sig så du kan fortsätta öka

                      Comment


                      • #26
                        Re: Rutlim för hög SPL?

                        Har samma sak med min Express att pedalen ibland inte tar, jag har dock inte orkat riva det för att lufta. Men jag vet ju om det så jag är beredd att trampa 2 ggr. Satt och tänkte på det där med stag på insidan och det är som du säger inte så mkt plats att göra ngt på och rutorna är inge vidare alls i dom. Min har spruckit ner i överkant i mitten och sen ut mot höger a-stolpe.

                        Men jag är väll tvungen att riva bromsarna nån gång fram över här =/
                        OTURSFÖRFÖLJD!!!
                        Bara att bryta ihop och komma igen.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Rutlim för hög SPL?

                          Min ruta är lös nästan hela vägen i ovankant och halva a-stolpen på passagerarsidan.
                          Tror att anledningen till att limmet ger upp är att själva rutramen flexar väldigt mycket.
                          Ska se om det hjälper när jag svetsar ett plattjärn vid rutramen upp till fyrkantsprofilerna jag har i taket.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Rutlim för hög SPL?

                            Kan ju prova att få dit profilrör eller vinkeljärn längs a-stolparna på insidan också, mest runt hela rutan inkl nederkant, borde ju hålla då tycker man :P

                            Gör det inte får du göra en ram till rutan du bultar på från utsidan så den inte kan hoppa loss ;D

                            Comment


                            • #29
                              Re: Rutlim för hög SPL?

                              Det ska dit en hel del mer stål... Ska bara ha tid för det.
                              Skolan slutar denna veckan så efter det tänkte jag ta tag i bilen.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Rutlim för hög SPL?

                                Originally posted by Extra Kim View Post
                                Det ska dit en hel del mer stål... Ska bara ha tid för det.
                                Skolan slutar denna veckan så efter det tänkte jag ta tag i bilen.

                                Jag tycker att du ska förstärka taket längs med bilens färdriktning för att sedan staga taket mot golvet med stag. Som jag ser det är problemet främst att taket inte har någon bärighet annat än i höger och vänster ytterkant ovanför dörrarna. Vinkeln mellan framruta och tak är ofta väldigt flack på (Moderna) bilar och plåten är ofta väldigt tunn också.

                                När det sedan gäller lim och få rutan att fästa bättre så är det väl så att rutan på just forden sitter i en list och är inte limmad i ramen. Det är en klar nackdel mot de glas som är limmade rakt mot metallen eftersom listen ger rutan chansen att röra sig. Rätta mig om jag har fel.

                                Comment

                                Working...
                                X