Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tävlingklasser 2012 EMMA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tävlingklasser 2012 EMMA

    Hej alla glada !!

    Har idag fått lite lätt förhandsinformation om vilka klasser som kommer att gälla generellt inom EMMA SQ 2012. Hoppas att inga planer som eventuellt plannerats inte kan uppfyllas med detta meddelande.

    Exp € 2000
    Exp € 4000

    Adv € 4000 ( Ej ombyggd instrumentbräda )
    Adv Unlimited ( Allt tillåtet, ej domare etc. )

    Adv Stock d v s orginal inreding, inga modifierade galler etc, ingen ombyggd instrumentbräda etc, modifieringar i bagaget tillåtna.

    Adv Pro € 4000 ( Med detta menas domare, huvuddomare, samt sponsrade bilar )
    Adv Pro Unlimited ( Med detta menas domare, huvuddomare, samt sponsrade bilar )

    Master € 6000 + 20 bonuspoäng
    Master Unlimited + 20 bonuspoäng

    Expert Unlimited ( som vanligt, alla galenskaper etc, etc )

    I de prisbegränsade klasserna räknas priser tydligen efter en tysk konsumentprislista som kommer ut senare.

    Reservation för eventuella felskrivningar eller missförstånd, tack.
    Last edited by Jelly; November 9, 2011, 21:43.
    Mvh // Jelly
    EMMA Domare 2013 Ljud + Inst.

    Nya leksaken : http://www.garaget.org/?car=329045

  • #2
    Re: Tävlingklasser 2012 EMMA

    Det där ser ju inte alltför illa ut! Advanced Stock verkar klart intressant!
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

    More to come...

    Comment


    • #3
      Re: Tävlingklasser 2012 EMMA

      Originally posted by ChriZtoffer View Post
      Det där ser ju inte alltför illa ut! Advanced Stock verkar klart intressant!
      Bruksbilsklassen
      Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

      Comment


      • #4
        Re: Tävlingklasser 2012 EMMA

        Ser skitkul ut!
        (väntar på utskick från SBF)

        Pierre
        SEASTREAMS GARAGE


        ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

        Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

        Comment


        • #5
          Re: Tävlingklasser 2012 EMMA

          Det är lite olyckligt att detta kommer ut då vi är under en pågående diskussition angående detta, och ovanstående enbart är ett av de behandlade förslagen.

          Flera saker saknas fr att detta förslag skall vara genomförbart ( bl.a. så hamnar ca 80 bilar från årets EM final i enbart 2 klasser. Adv pro Unlimited & Master Unlimited.

          Som sagt ta inte det för allvarligt ännu, men flera av dessa sakerna kommer finnas med i det färdiga paketet.

          Vi presenterar mer när vi har något matnyttigt att förmedla.
          Roger Edvinsson
          Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
          helst på saker av kolfiber :-)

          Comment


          • #6
            Re: Tävlingklasser 2012 EMMA

            Originally posted by JALLE View Post
            Det är lite olyckligt att detta kommer ut då vi är under en pågående diskussition angående detta, och ovanstående enbart är ett av de behandlade förslagen.

            Flera saker saknas fr att detta förslag skall vara genomförbart ( bl.a. så hamnar ca 80 bilar från årets EM final i enbart 2 klasser. Adv pro Unlimited & Master Unlimited.

            Som sagt ta inte det för allvarligt ännu, men flera av dessa sakerna kommer finnas med i det färdiga paketet.

            Vi presenterar mer när vi har något matnyttigt att förmedla.
            Dock är väl inte detta helt spikat med ENBART dessa utan detta är nya och omgjorda klasser?
            Exp 5, Adv 5 osv. finns kvar som vanligt?
            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

            Comment


            • #7
              Re: Tävlingklasser 2012 EMMA

              Originally posted by JALLE View Post
              Det är lite olyckligt att detta kommer ut då vi är under en pågående diskussition angående detta, och ovanstående enbart är ett av de behandlade förslagen.

              Flera saker saknas fr att detta förslag skall vara genomförbart ( bl.a. så hamnar ca 80 bilar från årets EM final i enbart 2 klasser. Adv pro Unlimited & Master Unlimited.

              Som sagt ta inte det för allvarligt ännu, men flera av dessa sakerna kommer finnas med i det färdiga paketet.

              Vi presenterar mer när vi har något matnyttigt att förmedla.
              Med tanke på denna ovan utsaga så kanske man skall ta bort detta inlägg, kanske inte var allt för genomtänkt från min sida, sorry om jag orsakade någon förvirring. Meddela om jag skall ta bort tråden ,tack.
              Mvh // Jelly
              EMMA Domare 2013 Ljud + Inst.

              Nya leksaken : http://www.garaget.org/?car=329045

              Comment


              • #8
                Re: Tävlingklasser 2012 EMMA

                Om man skulle bygga en Bil inför 2012 och vill behålla instrument bräda och org stereo så finns det någon klass för mig? För antar att man hamnar i PRO men där verkar det inte finnas en sådan klass?
                Hur funkar det?

                Mvh//Björn

                www.dbakuten.se

                Comment


                • #9
                  Re: Tävlingklasser 2012 EMMA

                  Originally posted by dBAkuten View Post
                  Om man skulle bygga en Bil inför 2012 och vill behålla instrument bräda och org stereo så finns det någon klass för mig? För antar att man hamnar i PRO men där verkar det inte finnas en sådan klass?
                  Hur funkar det?

                  Mvh//Björn

                  www.dbakuten.se
                  Vi får nog vackert vänta och se. Min gissning är att det nog tar ytterligare 2-3 månader innan detta är klart...

                  För egen del så verkar jag som det ser ut få åka på tävlingarna och vara åskådare, eller så blir det bass-race!

                  Edit: fel, det fanns ju en Adv4k Euro Pro med
                  SM-guld 2007 och 2008.
                  Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tävlingklasser 2012 EMMA

                    Originally posted by dBAkuten View Post
                    Om man skulle bygga en Bil inför 2012 och vill behålla instrument bräda och org stereo så finns det någon klass för mig? För antar att man hamnar i PRO men där verkar det inte finnas en sådan klass?
                    Hur funkar det?

                    Mvh//Björn

                    www.dbakuten.se
                    Som det är sagt idag kommer Advanced Stock (som jag kan bekräfta att det blir en officiell klass) öppen för alla.

                    SAMTLIGA högtalare skall monteras på OEM plats och inga synliga modifieringar för göras. Dock kommer man få byta huvudenhet, men den skall då monteras i OEM tillbehör på OEM plats.

                    Det diskuteras hurvidar man får göra modifieringar bakom panelerna, och i vilken grad dessa modifikationer får utformas.
                    Här finns inget spikat ännu.

                    I skuffen är det sedan helt upp till deltagaren att välja monteringssätt..
                    Roger Edvinsson
                    Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                    helst på saker av kolfiber :-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tävlingklasser 2012 EMMA

                      Originally posted by JALLE View Post
                      Som det är sagt idag kommer Advanced Stock (som jag kan bekräfta att det blir en officiell klass) öppen för alla.

                      SAMTLIGA högtalare skall monteras på OEM plats och inga synliga modifieringar för göras. Dock kommer man få byta huvudenhet, men den skall då monteras i OEM tillbehör på OEM plats.
                      Dvs F1or och ODR på OEM plats är okej?
                      SM-guld 2007 och 2008.
                      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tävlingklasser 2012 EMMA

                        Originally posted by jonash View Post
                        Dvs F1or och ODR på OEM plats är okej?
                        Sluta nu. Skulle EMMA kunna tänka på ALLT!!! 😜

                        Vi får se vad slutgiltiga resultatet blir, finns risk att vissa saker hamnar under ett kännt Dalle citat:

                        Tänkte inte på det. 😳

                        Men detta är en av anledningarna att det inte redan är publicerat då det finns personer som inte ser skogen för alla ben, men ändå har förmånen att påverka, dvs charmen med ett stort "öppet" nätverk.
                        Roger Edvinsson
                        Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                        helst på saker av kolfiber :-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tävlingklasser 2012 EMMA

                          Originally posted by JALLE View Post
                          SAMTLIGA högtalare skall monteras på OEM plats och inga synliga modifieringar för göras.
                          Originally posted by JALLE View Post
                          I skuffen är det sedan helt upp till deltagaren att välja monteringssätt..
                          Sub behöver man alltså inte montera på OEM plats, eller? Alltså man får ha den i skuffen.

                          Originally posted by JALLE View Post
                          Dock kommer man få byta huvudenhet, men den skall då monteras i OEM tillbehör på OEM plats.
                          Det här blir ju lite klurigt, vi som har bilar där man inte kan byta huvudenhet för att det inte finns monteringstillbehör då? Har ju bytt i min och satt den där CD-spelaren sitter, är det ok eller?
                          Mitt projekt: Volvo V60
                          BRL - B2 & Dayton

                          More to come...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tävlingklasser 2012 EMMA

                            Originally posted by ChriZtoffer View Post
                            Sub behöver man alltså inte montera på OEM plats, eller? Alltså man får ha den i skuffen.



                            Det här blir ju lite klurigt, vi som har bilar där man inte kan byta huvudenhet för att det inte finns monteringstillbehör då? Har ju bytt i min och satt den där CD-spelaren sitter, är det ok eller?
                            Tror inte någon kan svara på specifika frågor kring de tilltänkta klasserna förrän regelboken är tryckt och klar?
                            Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tävlingklasser 2012 EMMA

                              Originally posted by jensclaudius View Post
                              Tror inte någon kan svara på specifika frågor kring de tilltänkta klasserna förrän regelboken är tryckt och klar?
                              Förlåt mig Jens men..........

                              Du MÅSTE skämta?

                              Vad jag helt enkelt menar är att du har helt rätt.
                              INGEN kan säga hur det kommer se ut förrän reglerna är helt klara och är presenterade. Detta ser iaf JAG som en ren självklarhet. Tydligen verkar vi vara rätt ensamma om det......
                              Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                              ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                              Comment

                              Working...
                              X