Announcement

Collapse
No announcement yet.

Steg till 2 kitt Alpine SPX-13ref

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Steg till 2 kitt Alpine SPX-13ref

    Hej! Kollar på steg till mina Alpine SPX 13-ref kitt. Ska ha ett kitt per framdörr. Har för det mesta kollat på Audison SRx2S.1. Men har kollat lite på Rockfordfosgate P200-2. Vet att det är rätt stor skillnad men tänkte mer om jag kommer få ut något med RF steget eller om jag ska spara till Audison steget istället. Kom med förslag om ni vet liknande steg så passar kitten.

    Tack på förhand!

  • #2
    Re: Steg till 2 kitt Alpine SPX-13ref

    Trevliga kitt de där
    Har haft SPX kitt förut, audison och rockford. SKulle jag köpa idag igen, så hade jag gått på audison

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • #3
      Re: Steg till 2 kitt Alpine SPX-13ref

      Okej, tack! Tänkte annars att man kaaske skulle ha rockford steget så länge tills man har råd med de andra.

      Comment


      • #4
        Re: Steg till 2 kitt Alpine SPX-13ref

        eller pdx steg

        Comment


        • #5
          Re: Steg till 2 kitt Alpine SPX-13ref

          eller sök efter ett gammalt steg från alpne typ 3545 3558

          Comment


          • #6
            Re: Steg till 2 kitt Alpine SPX-13ref

            Ptja, det är ju om du har båda att välja på för samma effort.
            För egen del har jag gått in i ngn slags tanke att det är rätt skit samma vilka produkter man har, och att merparten av budget prylar går att få att lira riktigt bra med en rejäl montering. Dvs, mindre fokus på 'steg,kablage,högtalare'. Men... ska inte säga att jag köper efter denna principen, nu, men ju mer grejjor som hinner passera, desto mer landar jag i fokus på installationen snarare än på produkt och steg, kabel, eller annat hit lr dit.

            Däremot... är det så klart svårt att fönstershoppa en bra installation

            Bygglogg: SQW: TransFårrden

            Comment


            • #7
              Re: Steg till 2 kitt Alpine SPX-13ref

              Ska kolla på dom stegen du skrev Funderar på rockford steget bara för att slippa köra fom i stereon i början

              Comment


              • #8
                Re: Steg till 2 kitt Alpine SPX-13ref

                Har även kollat på ett Audison lrx 2.9 fast de kanske är lite för starkt?

                Comment


                • #9
                  Re: Steg till 2 kitt Alpine SPX-13ref

                  varför inte ett 4-kanals steg i stället nu när du ska köra dubdla kitt ?
                  ett exempel på ett prisvärt är tex Gladen 4x100
                  sigpicMS-SOUND
                  Micke7406

                  Comment


                  • #10
                    Re: Steg till 2 kitt Alpine SPX-13ref

                    Jadu, inte tänk så mycket på de. Men är de inte så att om man bryggar ett 4-kanals till 2-kanals så blir det bara stabilt i 4ohm? (På dom flesta stegen). Tänkte köra dörrarna i 2ohm sen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Steg till 2 kitt Alpine SPX-13ref

                      Hej! Kollade lite nu på dbakuten och det finns ett Kicker EX450,2 för 1500kr. Är detta något att ha eller ska jag gå på Audison steget?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Steg till 2 kitt Alpine SPX-13ref

                        Är du utan ljud innan du fått tag i steg tycker jag du ska köpa något billigt å köra med tills du får råd med det du verkligen vill ha. Då kan man få höra lite skillnad på budget och finlir på köpet. Kan ju vara bra för framtida val, om det är värt extra pengarna eller inte!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Steg till 2 kitt Alpine SPX-13ref

                          Det är inget fel på Kicker steget. De tycks leverera satans med pulver. Jag har själv vart väl intresserad av ett par sådanna. I valet och kvalet blev jag runtpekad mot Audison. Ska du sikta mot bättre ljudkvalitet och mjukare upplägg, skickar jag samma till dig (som tidigare nämnt).

                          Bygglogg: SQW: TransFårrden

                          Comment


                          • #14
                            Re: Steg till 2 kitt Alpine SPX-13ref

                            Okeej, tack för snabba svar! Blir nog Audison då

                            Comment


                            • #15
                              Re: Steg till 2 kitt Alpine SPX-13ref

                              Originally posted by Peppe_e View Post
                              Är du utan ljud innan du fått tag i steg tycker jag du ska köpa något billigt å köra med tills du får råd med det du verkligen vill ha. Då kan man få höra lite skillnad på budget och finlir på köpet. Kan ju vara bra för framtida val, om det är värt extra pengarna eller inte!
                              Det där måste vara det sämsta tänkbara rådet som jag har sett!
                              Sjukt onödigt att kasta pengar på någonting hur billigt det än är, om man vill ha någonting annat som man vet är mycket bättre..
                              Sponsor:
                              Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                              Tudor Batteries - www.tudor.se
                              Sonax Bilvård - www.sonax.se

                              Comment

                              Working...
                              X