Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Installation, inställningar, musik och tävlingar > Allmän diskussion och frågor

Allmän diskussion och frågor Här diskuteras allt inom bilstereo som ej passar i annan kategori.

Reply

Thread Tools
Old July 13th, 2019, 17:08   #1
Bosse99
Junior Member

Default Koppla in 3-vägs delningsfilter

Hej alla fantaster!

Nyreggad och ny på det här med ljud och enligt uppgift innehåller den kommande förpackningen med 6 högtalare och två 3-vägs delningsfilter.
inga instruktioner.

Jag tror att jag fattat men vill ha bekräftat hur jag ska koppla två tweets, två mellanregister och två bashögtalare i de två delningsfilterna (ett för höger och ett för vänster kanal) till bilstereon utan separat slutsteg.

Bilden på delningsfiltret säger mig att: från vänster främre kanal från bilstereon kopplar jag + och - till IN + och -. Och ut är väl HF + för tweet, IF + för mellanregister och LF + för basarna? Och dessa 3 har den kvarvarande - gemensamt? Och sen samma sak från främre höger kanal till det andra delningsfiltret.

Vad står egentligen IF för? Det måste ju vara mellanregistret och det borde väl stå MF för mid range?

Och väl inkopplat så använder jag alltså bara de främre ljudutgångarna från bilstereon och inte de bakre. Balans lär ju fungera men någon fader kan jag väl då inte ha utan ljudet kommer ut som det gör bara?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Anteckning 2019-07-13 174212.jpg
Views:	26
Size:	38.1 KB
ID:	20819  

Last edited by Bosse99; July 13th, 2019 at 17:23.
Bosse99 is offline   Reply With Quote
Old July 15th, 2019, 12:43   #2
Nordenmark
Senior Member

Nordenmark's Avatar

Rep Power: 299 Nordenmark is a splendid one to beholdNordenmark is a splendid one to beholdNordenmark is a splendid one to beholdNordenmark is a splendid one to beholdNordenmark is a splendid one to beholdNordenmark is a splendid one to beholdNordenmark is a splendid one to behold
Default Re: Koppla in 3-vägs delningsfilter

Hej Bosse99,

Jag rätt säker på att du tänkt rätt angående inkopplingen av högtalarna, men det är första gången jag ser att något lagt alla minuskablar på samma anslutning.

vad IF står för får du fråga din återförsäljare.

Fader kommer du inte att kunna använda.

Vad är det för kit du köpt? Auna är inget jag känner igen.
Old July 15th, 2019, 13:48   #3
Bosse99
Junior Member

Detta köpte jag. https://www.electronic-star.se/HiFi-...W-20-cm-8.html
Bosse99 is offline   Reply With Quote
Old July 15th, 2019, 21:28   #4
tvett
Senior Member

tvett's Avatar

Rep Power: 74 tvett will become famous soon enoughtvett will become famous soon enough

IF står förmodligen för Intermediate Freq, dvs mellanliggande.

Fadern kommer gå att använda. Ställ den fullt framåt så gör den bäst nytta

Audi A4 Avant Quattro 1.8T B7 ProSport ProLine S-line silvermetallic
Pioneer SPH-DA120, Gladen Audio, RC90c2, RC600c1, 165RS, RS10
tvett is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules