Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstereo-branschen i framtiden (BRL i konkurs)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bilstereo-branschen i framtiden (BRL i konkurs)

    http://www.ratsit.se/5562891001
    Frågan är om det är hela kedjan som försvinner nu?
    Det stängde här i östersund för några månader sedan. Ett stort problem där var att de som jobbade där var rätt okunniga och ointresserade. Dessutom dåligt med prylar hemma kanske varit så på flera ställen.

  • #2
    Re: Brl i konkurs.

    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=2330
    Last edited by Administrator; January 6, 2010, 21:42. Reason: Ny länk
    För mycket är lagom

    Comment


    • #3
      Re: Brl i konkurs.

      Ahha där ser man.

      Comment


      • #4
        Re: Brl i konkurs.

        hur blire med sundsvall då. kanske man ska dit och handla
        till konkurs utförsäljning :O
        Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
        "The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."
        Facebook: husse bygger gladenwagon
        Instagram: husse_bygger_gladenwagon

        Comment


        • #5
          Re: BRL i konkurs

          På något vis lyckades dom få lönekostnaderna att stiga med 52%, fastän dom hade 3 färre anställda 08 än året innan :P

          Comment


          • #6
            Re: BRL i konkurs

            Originally posted by Svartstreck View Post
            På något vis lyckades dom få lönekostnaderna att stiga med 52%, fastän dom hade 3 färre anställda 08 än året innan :P
            Kan finnas en mängd olika förklaringar bakom de siffrorna, inget som ens går att spekulera i eller ens är anmärkningsvärt.

            Trist att de får lägga ner, ännu några mindre butiker som man fysiskt kunde gå in till och handla över disk.
            Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

            Comment


            • #7
              Re: BRL i konkurs

              Originally posted by jensclaudius View Post
              Kan finnas en mängd olika förklaringar bakom de siffrorna, inget som ens går att spekulera i eller ens är anmärkningsvärt.

              Trist att de får lägga ner, ännu några mindre butiker som man fysiskt kunde gå in till och handla över disk.
              Joo, tyckte bara det stack ut lite, är ju som trotsallt xx antal miljoner.


              Menmen, får hoppas det dyker upp nya butiker i deras gamla lokaler runtom i landet (särskilt sundsvall!)

              Comment


              • #8
                Re: BRL i konkurs

                som de stod i den andra tråden om de 3-4 butikerna som kommer finnas kvar ( ? )

                Finns det nån anledning att driva dessa butiker vidare under namnet BRL,om kedjan endå kursar nu?

                Och BRL är väl generalagent i sverige för ett par fabrikat, typ gas o rockford? Kommer dessa att försvinna då, eller tar någon annan över det?


                Tycker de borde va bättre för de sista fristående butikerna att hoppa namnet brl, o göra nått eget,om dom endå inte har nått för att vara en brl butik längre..

                Comment


                • #9
                  Re: BRL i konkurs

                  Originally posted by mr_c View Post
                  som de stod i den andra tråden om de 3-4 butikerna som kommer finnas kvar ( ? )

                  Finns det nån anledning att driva dessa butiker vidare under namnet BRL,om kedjan endå kursar nu?

                  Och BRL är väl generalagent i sverige för ett par fabrikat, typ gas o rockford? Kommer dessa att försvinna då, eller tar någon annan över det?


                  Tycker de borde va bättre för de sista fristående butikerna att hoppa namnet brl, o göra nått eget,om dom endå inte har nått för att vara en brl butik längre..
                  Båda ja och nej.. BRL känner man till, Kalle å lasses bilstereo är inte vidare känt.
                  Även om BRL som företag gått i konkurs så är ju frågan sund om man ändå
                  fortsätter som BRL i de övriga franchisebutikerna.
                  Builder of the Metallica Tribute Car

                  Comment


                  • #10
                    Re: BRL i konkurs

                    Originally posted by Tokken View Post
                    Båda ja och nej.. BRL känner man till, Kalle å lasses bilstereo är inte vidare känt.
                    Även om BRL som företag gått i konkurs så är ju frågan sund om man ändå
                    fortsätter som BRL i de övriga franchisebutikerna.
                    BraRiktigtLjud
                    BigRigidLoudness

                    Finns många sätt att behålla namnet BRL....
                    SM-guld 2007 och 2008.
                    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                    Comment


                    • #11
                      Re: BRL i konkurs

                      Originally posted by jonash View Post
                      BraRiktigtLjud
                      BigRigidLoudness

                      Finns många sätt att behålla namnet BRL....
                      Fördelen är att butikerna gemensamt kan fortsätta marnadsföra varumärket men ända ha stor variation lokalt så varför inte

                      Comment


                      • #12
                        Re: BRL i konkurs

                        Vad beror en sådan här konkurs på? Bristande intresse i branschen, för hård konkurrens ifrån nätbutiker eller vad?

                        Nöjer sig de flesta kanske sig med originalprylarna som sitter i bilen?
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Re: BRL i konkurs

                          Bilstereobranschen har stadigt gått ner ca 17% per år dom senaste 5- 6 åren. Från januari till april 2009 tappades 48% i försäljning i Sverige.
                          Det finns rätt många anledningar till det, att det inte går att byta är en del, minskat intresse då det finns en massa andra teknikprylar att leka med istället (läs MP3 spelare och telefoner) samt att allt har blivit billigare hela tiden, eller snarare man får mer för mindre.
                          Vis vobiscum sit!

                          Comment


                          • #14
                            Re: BRL i konkurs

                            Originally posted by Psycho_Squid View Post
                            Vad beror en sådan här konkurs på? Bristande intresse i branschen, för hård konkurrens ifrån nätbutiker eller vad?

                            Nöjer sig de flesta kanske sig med originalprylarna som sitter i bilen?
                            Beror nog på vem du frågar, frågar du mig personligen så svarar jag : dåligt bemötande , okunnig personal , bara sälj sälj sälj snacket och det funkar inte , inte på mig iaf.

                            Ett ex är när jag frågade i en BRL butik om de hade Alpine 9887 när jag ville köpa den för o prova hur den är(köpa den för att kunna utvärdera den ordentligt , som jag alltid oftast brukar göra så ddet inte blir några missförstånd) , svar lyder citering från säljare: Nej nej nej för fan det ska du inte ha det är bara skit , jag vet precis vad du ska ha , pioneer p88 rs II det är den bästa , jag blev sur för det hade räckt med o säga att den har vi inte , så hade jag letat efter den på något annat ställe.

                            Inte nog med det utan han spädde på mer o mer o mer o började fråga vad jag körde för framsystem varpå jag svarade Re Audio XXX och då började han gapa om vilket framsystem jag skulle ha , givetvis Pioneer för det lät så jäkla schysst , jag orkade snart inte mer utan ville gå därifrån redan från första meningen.

                            Jag tog ett par steg bakåt för att vända på mig o gå då börjar han gaffla om vilken bas jag skulle ha , repliken blev : vad kör du själv då ?

                            Tydligen inget av ovanstående men Rockford POWER skulle man ha för det var just POWER i det.

                            Orka .....ut gick jag för att aldrig mer komma tillbaks

                            Klart att dem får möta en hård konkurrans från övriga , dels prismässigt och kvalitetsmässigt.

                            En seriös nätbutik har oftare billigare varor till liknande eller bättre prestanda.

                            Mig veterligen så vill man ha bland dem bättre eller bästa sakerna och då är BRL långt ifrån dem andra , som har mer utbud än GAS och RF.
                            Last edited by nosfaratu; January 8, 2010, 01:41.

                            Comment


                            • #15
                              Re: BRL i konkurs

                              sen biltillverkarna fick upp ögonen på att de kunde tjäna pengar på att sälja integrerad stereo i deras bilar, o på så vis inte behöva släppa iväg en inkomstkälla till en utomstående firma, så tycker jag de verkar som att försäljningen tappat...

                              Dvs, sen 1 DIN uttaget försvann så har försäljningen droppat.

                              Fördelen med 1 DIN uttaget var ju att folk var tvungna o gå till en bilstereobutik, väl där så fick folk chansen o lyssna på lite olika märken/kvalitetsnivåer så de kunde välja om de bara ville ha nått som bara lira lite "radio skval" eller nått som var bättre.
                              De kunde t o m välja en tävlingsanläggning om de ville d.

                              Idag får du "radio skvalet" från fabrik, med en prislapp som är skamligt hög för vad du får.

                              Mao, det bästa vi som är intresserade kan göra är att låta folk få veta hur bra det verkligen kan låta i en bil när man köper saker som är bra o inte bara sitter i bilen för att ge så fet förtjänstmarginal som möjligt.
                              Så länge de bara har hört originalmonterat så känner d inte till något annat...

                              Så, good sound to the people borde d nya mottot vara

                              Mvh
                              Rutger
                              Last edited by rutger j; January 7, 2010, 19:32. Reason: la till mitt? nya motto
                              Du lär så länge du lever, heter det.
                              Jag tror att motsatsen är lika sann.
                              Bengt Feldreich
                              _______________________________________
                              _______________________________________

                              Comment

                              Working...
                              X