Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audison Bit ten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Audison Bit ten

    Måste man koppla in högtalarkablarna eller man kan köra lågnivå in direkt. Nu har jag lågnivå in men jag får inget ljud ut från Bit Ten, kopplar jag lågnivå direkt på stegen får jag ljud. Sen är där en kabel som heter key memory, ska det vara konstant ström på den?

  • #2
    Re: Audison Bit ten

    Du har väl gjord en grundinställning? Utan den får du inget ljud över huvudtaget.

    Comment


    • #3
      Re: Audison Bit ten

      Key mem är ifall du vill köra igång DSP:en med tändningen. Vanlig remote ut från stereon eller via högtalarkablarna (ART) funkar dock bäst tycker jag.

      Comment


      • #4
        Re: Audison Bit ten

        Har försökt att göra grundinställningen men jag tror att jag måste koppla in mig på högtalarkablarna eller är jag fel på det?

        Comment


        • #5
          Re: Audison Bit ten

          Har själv en Bit One och den skiljer sig lite förutom att den har fler kanaler. På lågnivå får du inget ljud ifall du inte gjort en en grundinställning, däremot får du ljud direkt på högnivå.

          Har du lågnivå ut från stereon så användet det. Vad har du för stereo? Jag har haft problem med att lågnivå ut från min stereo var för svag (under 1 volt), helst vill Bit One ha 2 volt, även om det står att den kan hanterar neråt 0,2 volt eller nått.

          Har du lyckats installera programvaran korrekt? Framför allt är USB-drivrutinen lite knepig att installera, speciellt i Windows 10.

          Varje gång jag vill köra setupen gör jag alltid en fabriksåterställning först. För att göra det kör jag igång programvaran i rescue mode och väljer sedan factory reset.

          Comment


          • #6
            Re: Audison Bit ten

            Det är originalstereo i BMW E91 så det finns ingen lågnivå på den. Jag har satt dit en hög till lågnivå från gas och dragit lågnivå från den till bit ten.

            Ok, då lärde man sig något nytt igen jag gjorde enligt broshyren och trodde det var grundinställningen. Ska se på det med installationen av programvaran.

            Comment


            • #7
              Re: Audison Bit ten

              Okey, skulle tro att den stereon går att koda om så den ger ut lågnivå istället för högnivå. Själv har jag kodat om originalstereon i min VW Golf så den ger ut lågnivå och tagit bort EQ-inställningar så den ger ut en så ren signal som möjligt.

              Sen klarar ju Bit Ten att ta emot en högnivå signal, så hög/lågnivå-omvandlaren behövs inte. Använder du högnivå kan du dessutom ta bort originalstereons EQ-inställningar.

              Comment


              • #8
                Re: Audison Bit ten

                Blir till att lödda nån av dom närmsta kvällarna tror jag

                Comment

                Working...
                X