Announcement

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 406, sakta men säkert ?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SQ: Peugeot 406, sakta men säkert ?

    Hej på er, känner att det är dags för mig att bidra med lite inspiration så småning om, gör den här tråden mest för min egen skull, målet är att bli klar med en sak i taget så bilen alltid är brukbar

    Bilen är en peugeot 406 HDi, mörkröd metallic från 2001 !
    Har tänkt börja med att stoppa in mina gamla grejer och se var det bär av !
    Setupen än så länge är:
    • Kenwood 6047u
    • Ground zero 60sq i a-stolparna
    • 2x Tec SQ6 per dörr
    • 2x Digital Designs 1508 (enkel 4 ohm spole)
    • Phoenix gold xenon 200.4
    • Phoenix gold xenon 1200.1
    • Impact IP001 kabel + DPL 9900 kontakter


    Har gjort lite då och då, fräste bafflarna i mars och sen har det hänt lite när tid har funnits..
    Nu börjar det även vara skönt att vara ute och hålla på, så kanske går lite snabbare !

    Har bara hunnit högra dörren men fick in 3 bitumenplattor och några butylgummigrejer, första gången jag använder sådana, och visst är det lättare att få dit dom ! Fast akta er för kanterna, dom är vassa ! (Plåster på bägge tummarna..haha)
    Känns lite rörigt bland bilderna och det är det på riktigt med, kommer nog lyckas behålla dörrfacket trots dubbla 6.5'or

    Ptja.. fråga om det är nått som är oklart, och påpeka saker jag kan göra bättre Hur stor skillnad gör det att täcka för "hålen" i dörren genom att t.ex nita dit alu-plåt ?


    //Jonas
    Last edited by K_arlstrom; January 3, 2012, 12:35.

  • #2
    Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

    jag har täckt över hålen med dynamat. å den skumgrejjen som sitter i nedre hörnet på dörrpanelen, borra ja bort.

    hittat genomföring för ström ännu?

    Comment


    • #3
      Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

      Ser bra ut, lycka till . Använd handskar i fortsättningen
      TACK TILL DBAKUTEN & CARSOUND.SE
      SM 1a i SuperStreet NW 2012.
      SM 1a i BassRace 149,9dB 2013.
      SM 1a i Extreme 2013.
      SM 2a i BassRace 149,9dB 2014.
      SM 1a i Extreme 2014.
      SM 1a i BassRace 149,9 2015.
      SM 1a i Extreme 2015.
      EM 2a i BassRace 149,9 2015.
      EM 3a i Extreme 3+ 2015.

      Comment


      • #4
        Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

        Får ta det när jag plockar bort dörrsidorna för att bygga om dom, och skumgrejen måste ändå bort när jag flyttar bak facket
        Nej det har jag inte ens börjat leta efter, har för mig att jag såg ett hål nära ratten när jag hade problem med elen :P

        Haha will do ! ;D

        Comment


        • #5
          Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

          Jag gillar ju konceptet

          Min erfarenhet är att dörrsidorna skramlar duktigt så allt man kan göra för att innesluta luften i dörren är av godo.
          /tycker Erik.

          Comment


          • #6
            Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

            under mattan... typ under pedalstället... finns en bra gummiplugg, som gjord för 2st 33mm2 kablar... iaf i min

            Comment


            • #7
              Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

              Bägge dörrarna dämpade !
              Märker t.o.m vilken fördel det ger med originalhögtalarna, dom spelar ju mycket bättre nu !
              Kan säga att jag kommer inte köpa bitumenplattor igen, har hur mycket som helst kvar av bulkpacket med silent coat, 800:- ger inte mycket bitumen så jag kommer fläska på mer av dom här tills allt har iallafall ett lager när dörren är ombyggd. Sen ska jag nog ge mig på taket någon dag, eller torpeden och golvet om det blir kabeldragning först
              Och den här gången åker stolar och golvmatta ut så jag får lite plats att röra mig på !

              Ska även passa på att kolla efter gummipluggen då

              Comment


              • #8
                Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

                Helt missat detta . Ser som vanligt mkt bra ut.

                Hoppas steget ditt överlevt vintern ^^
                155++db@25hz
                http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

                sigpic

                Ljudbyggaren.se

                Comment


                • #9
                  Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

                  Så du menar att det återigen bara är jag som är detaljfixerad och ser det som inte blivit perfekt ? :P
                  Ja men vågar jag någonsin testa ?.. Blir ju bara ledsen om det är trasigt :O

                  Glömde föeresten att jag hämtat mitt fina lödtenn med silver i till lågnivåkabellödningen !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

                    Lödtenn med silver - check !
                    RCA kontakter - check !
                    lågnivåkabel - check !
                    förgreningshylsor - check !

                    tid - förhoppningsvis på söndag !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

                      Som vanligt försvann söndagen till mycket annat, kände mig tvungen att börja göra en kabel iallafall.. för att se vad det är för grejer jag fått hem ! Svårt att veta hur långa dom blir så kapar allt när jag drar in det i bilen.

                      Glömde fota före kabelbyxan / förgreningshylsan satt på, lovat att den sitter TIGHT ! Det som tog längst tid med det hela var att få kablarna igenom den och få den över den tjocka kabeln, ingen risk att den halkar av med tiden

                      Ena bilden blev lite suddig med.. men ni ser kanske lite ändå, önskar att jag haft vita eller silvriga kontakter så det passat bättre till kabeln
                      Last edited by K_arlstrom; May 22, 2011, 22:13.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

                        Åhååå blev ju riktigt nice .
                        Hoppas den låter okey!
                        155++db@25hz
                        http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

                        sigpic

                        Ljudbyggaren.se

                        Comment


                        • #13
                          Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

                          Ingen aning än, la in lite extra dämpning under golvmattorna igår och fick in strömkabeln, sen var det dags att packa ihop igen.. Det var ingen lek att få bort främre golvmattan, gav upp efter nån timmes demontering, är ju så dumt så att instrumentbrädan håller fast den t.o.m !!

                          Sen bilderna.. första är när jag gav upp att plocka bort mer, sen ser ni hålet jag hittade till strömkabeln, kanske är perfekt för 2x 33mm2 men 50mm2 går det med !
                          Fanns även plats för den i hållarna med originalkabeln, iallafall halva vägen.
                          Blundat och kastat ut lite dämpmattor, funderar på att tejpa fast lågnivåkablarna med en !

                          Over and out

                          Comment


                          • #14
                            Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

                            dämpning skadar aldrig kablarna såg riktigt nice ut, klart dom kommer låta bra
                            ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                            SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC

                            ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                            Comment


                            • #15
                              Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

                              Nej förhoppningsvis inte Tänkte ta ner innertaket idag och dämpa det, gav upp efter ett litet tag då det kändes som om det sitter limmat och jag inte hade nått att sätta fast det med igen då.. Någon som vet ?

                              Efter det plockade jag sönder skuffen, och som det ser ut nu hamnar slutsteg och förhoppningsvis ett extra batteri i reservhjulsbaljan, ska köpa nå svetsmuttrar att smälla dit för att få ordentliga jordpunkter !
                              Sen sket sig planen på att måtta lågnivåkabel för att kunna göra klart dom, glömde bort det och började med någonting annat

                              Bjuder på en teaserbild på vad som eventuellt kan bli någonting vettigt !
                              Men om det blir det ser vi sen

                              Comment

                              Working...
                              X