Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilket är det största fabrikatet i bilstereovärlden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vilket är det största fabrikatet i bilstereovärlden?

    En kul fråga dök upp i mitt huvud där jag funderade på vilka som är störst innom bilstereo? Är det någon som har koll på detta?

    edit: Inser ju att jag i all iver postat i fel forum . Jag hittar inte någon knapp där jag kan ta bort tråden så kan någon vänlig människa göra det?
    MVH S

    edit (Administrator): Flyttad!
    Last edited by Administrator; May 29, 2008, 19:21. Reason: Fel forum
    Celestra VA Amps | Seas Lotus | N-Core Anthem | Alpine

  • #2
    Re: Vilket är det största fabrikatet i bilstereovärlden?

    Pioneer? Jag vet faktiskt inte.
    Vis vobiscum sit!

    Comment


    • #3
      Re: Vilket är det största fabrikatet i bilstereovärlden?

      Å andra sidan så är ju Alpine och JL ganska stora i andra länder?

      Pioneer känns inte lika aktuellt idag tycker jag som det gjordes förr.. Men det kanske bara är jag?
      Celestra VA Amps | Seas Lotus | N-Core Anthem | Alpine

      Comment


      • #4
        Re: Vilket är det största fabrikatet i bilstereovärlden?

        Det beror ju rätt mycket på om du räknar in orginalmonterat. Om du gör det är Delphi störst. Eller om de målste sälja vanlig bilstereo oxå, då är troligen Clarion störst fortfarande.

        DEI som äger bland annart Orion och PPI är världsetta på larmsystem så räknas de in så är de ju ganska stora.

        Alpine och JL är inte speciellt stora globalt.
        /tycker Erik.

        Comment


        • #5
          Re: Vilket är det största fabrikatet i bilstereovärlden?

          Okej..

          Nä jag tänkte bara att när man kika runt lite på nätet så verkar ju iaf JL vara stora i usa. Men det finns ju många andra länder

          N-core är ju på uppgång i världen med
          Celestra VA Amps | Seas Lotus | N-Core Anthem | Alpine

          Comment


          • #6
            Re: Vilket är det största fabrikatet i bilstereovärlden?

            okej gammal tråd men va fan. JBL och infinity e ju inte speciellt små heller. Tror nästan att de e större än va JL e...

            Comment


            • #7
              Re: Vilket är det största fabrikatet i bilstereovärlden?

              Harman international, som bland annat äger Becker, Infinity, JBL, Harman/Kardon och gamla Nokia Car Systems är naturligtvis ruggigt stora. Sitter ju även de orginalmonterade i många bilar, Amerikanska Delphi och japanska Toyoda och Mitsubishi (Technics, National & Panasonic bland annat) är oxå stora om vi räknar orginalmonterat.
              /tycker Erik.

              Comment


              • #8
                Re: Vilket är det största fabrikatet i bilstereovärlden?

                tyvär kommer panasonic att sjunka drastiskt eftersom de har slutat med bilstereodelen HELT i europa sedan ca 1½mån sedan tyvär =(

                Comment


                • #9
                  Re: Vilket är det största fabrikatet i bilstereovärlden?

                  Ingen aning men på EM i Österrike var det enhel drös med bilar som hade JL AUDIO produkter i bilarna,endel av dom Tävlade endel var bara där o var SNYGGA.
                  Team dB Akuten

                  2010 Europa 3a ESPL 2009 Europa 2a ESPL och RACING 2008 Europa 3a ESPL och RACING

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vilket är det största fabrikatet i bilstereovärlden?

                    Tror ni inte att något inhemskt okänt märke i Kina/Indien kammar hem priset?
                    Det var ju först när Lenovo köpte upp IBM som världen fick reda på att Lenovo är världens största datortillverkare...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vilket är det största fabrikatet i bilstereovärlden?

                      Senaste siffrona jag såg så ligger Kicker på topp om man plocka bort de märken som har huvudenheter i sin produktportfölj.

                      MVH//Björn
                      www.dbakuten.se

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vilket är det största fabrikatet i bilstereovärlden?

                        Tror inte det går att svara på på ett säkerts sätt. Frågar dom jänkarna så är alla störst och alla har minst 70% av marknaden i USA. Delphi är otroligt stort. Skulle vara skoj o se statistik på hu, slutsteg, basar, framsystem utan orginalmontage då.
                        sigpic
                        Ljudstudion i växjö
                        Tel 0470 62120


                        JL Audio. Focal. Amega. Audison. Alpine. Kenwood. Hertz. Sony. Kicker. Audioanalogue. PSB. Leadaudio. Nuvo. Canton. Integra. Marantz. Elac. Velodyne.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vilket är det största fabrikatet i bilstereovärlden?

                          Hva skjedde med Soundstream , Sony Mobile (ES/XES) , Rockford Fosgate.. Husker disse hadde extremt mange GODE PRODUKTER....

                          *Hater* dagens utseene på Sony bilstereo..
                          MB W212 Harman kardon Logic 7
                          BMW E39 Pioneer media, Helix A4, Tru Billet B2110, Rebec coax 6.5" dash

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vilket är det största fabrikatet i bilstereovärlden?

                            Originally posted by Phaetoon View Post
                            Tror ni inte att något inhemskt okänt märke i Kina/Indien kammar hem priset?
                            Det var ju först när Lenovo köpte upp IBM som världen fick reda på att Lenovo är världens största datortillverkare...
                            Först och främst är Lenovo inte världens största datortillverkare, sedan köpte de IBM's ThinkPad avdelning. Alltså själva "PC-tillverkningen".
                            Då IBM är ett av världens största företag med närmare 400000 anställda och en omsättning på hundra miljarder dollar tvivlar jag starkt att Lenovo kom och köpte upp dom
                            DD - CDT - DLS - Pioneer - Genesis

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vilket är det största fabrikatet i bilstereovärlden?

                              Bewith lär vara ett av de största märkena i Japan!

                              Japan e lika stort på bilstereo som USA och EUROPA ihop

                              Så detta "lilla" märke som ingen känner till lär omsätta en del då produkterna kostar ett par spänn mer än en noname USB spelare
                              sigpic

                              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                              Ljudbyggaren sedan 1998

                              Importör av Mosconi, Gladen
                              Se oss på Facebook för nyheter.

                              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                              Comment

                              Working...
                              X