Announcement

Collapse
No announcement yet.

hur ska jag göra utan lågnivå utgångar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hur ska jag göra utan lågnivå utgångar?

    Jag är ganska ny på detta ämne om billjud men det är så att jag har en soundmax stereo, tror den är ganska ny för man kan stoppa in minneskort och usb. Men hur ska jag kunna koppla in den till steget när den inte har några lågnivå utgångar?
    På baksidan är plats för Iso kontakt eller vad det heter men sån har jag. sen är det hål för antennkabeln och sen finns en kabel som är ca 20cm med en kontakt på som det står subwoofer på. en hona. finns det någon slags adapter? eller kan man inte dra kablar från den kontakten? hörde talas om nåt med högnivå men hur funkar det? =S tacksam för svar...

  • #2
    Re: hur ska jag göra utan lågnivå utgångar?

    Du kan koppla in ett slutsteg till den kontakten, men det kan bara driva en baslåda. Misstänker att det är det du är ute efter?

    Det är väl en vanlig lågnivå-kabel (RCA) du kan koppla in där? Basen spelar i mono så du behöver bara en.
    // Gurra
    BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

    Comment


    • #3
      Re: hur ska jag göra utan lågnivå utgångar?

      Det finns lösningar som gör om signalerna från högtalaren till lågnivå, har man en eftermarknads stereo så är det bättre att byta ut denna än att tillämpa hög till lågnivå lösningen!
      sigpic

      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

      Ljudbyggaren sedan 1998

      Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

      Comment

      Working...
      X