Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny bil till JonasH

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Ny bil till JonasH

    Originally posted by Nonne View Post
    Och andra steg än Celestra som duger enligt bilköparen
    Japp. Det gör det.

    Dreddan: Förhoppningsvis slipper vi men bra att det finns några som mekat lite frut om det är nåt som skiter sig. Annars är det mest de klassiska grejerna du vet; hitta kabelgenomföringshål, ta ur brädan, av med dörrsida (kanske) etc etc
    SM-guld 2007 och 2008.
    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

    Comment


    • Re: Ny bil till JonasH

      Originally posted by Nordenmark View Post
      Vad för BMW hade Tony?
      Jag minns inte, eller jag kanske inte har vetat ens.

      Venton var Kenneths, just det stämmer. Jag gillade den bilen
      Jag har för mig Tony hade en röd Compact. En 318Ti? Minns jag såg den med nån Bazooka bas i på slutet.
      SM-guld 2007 och 2008.
      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

      Comment


      • Re: Ny bil till JonasH

        Originally posted by jonash View Post
        Japp. Det gör det.

        Dreddan: Förhoppningsvis slipper vi men bra att det finns några som mekat lite frut om det är nåt som skiter sig. Annars är det mest de klassiska grejerna du vet; hitta kabelgenomföringshål, ta ur brädan, av med dörrsida (kanske) etc etc
        Kabelvadå

        Batteriet sitter under fötterna på passagerarsidan

        Men är dock trångt att få upp kablar, jag drog 33mm2 o det va trångt, men det går

        Comment


        • Re: Ny bil till JonasH

          Originally posted by Dreddan View Post
          Kabelvadå

          Batteriet sitter under fötterna på passagerarsidan

          Men är dock trångt att få upp kablar, jag drog 33mm2 o det va trångt, men det går
          Sitter batteriet där,för att dom inte ska välta?

          Comment


          • Re: Ny bil till JonasH

            Vad blev det för bil nu då?
            Vis vobiscum sit!

            Comment


            • Re: Ny bil till JonasH

              Originally posted by Nordenmark View Post
              Vad blev det för bil nu då?
              Nyss hemkommen från semester, hemma ett tag nu, skall se om jag ev. kan få tag i nåt.
              SM-guld 2007 och 2008.
              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

              Comment


              • Re: Ny bil till JonasH

                Nu har det indikerats, ryktats och skvallrats en del men inget med substans har kommit fram.
                Så vad blev substitutet för din gamla cykel och vad planeras det att göras med substitutet som kan intressera bilstereocommunityn och mig
                Eller har jag inte med det att göra

                Kom igen Jonas, du kan vara ärlig mot mig. Du behöver heller inte berätta för någon annan än lilla mig, om du inte vill.

                Jag loooooovar att inte säga något
                sigpic

                What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                Comment


                • Re: Ny bil till JonasH

                  Originally posted by PhoenixG View Post
                  Nu har det indikerats, ryktats och skvallrats en del men inget med substans har kommit fram.
                  Så vad blev substitutet för din gamla cykel och vad planeras det att göras med substitutet som kan intressera bilstereocommunityn och mig
                  Eller har jag inte med det att göra

                  Kom igen Jonas, du kan vara ärlig mot mig. Du behöver heller inte berätta för någon annan än lilla mig, om du inte vill.

                  Jag loooooovar att inte säga något
                  En Mazda6. I helgen börjar jag riva lite
                  SM-guld 2007 och 2008.
                  Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                  Comment


                  • Re: Ny bil till JonasH

                    Trevlig bil att köra och om jag inte missminner mig helt, rätt ok utrymmen för att härbärgera en större HiFi-anläggning
                    Vis vobiscum sit!

                    Comment


                    • Re: Ny bil till JonasH

                      Kul Jonas

                      Har själv ägt en Mazda i 10 år. Användes som pendlarbil. Startade och gick som en klocka men åts tyvärr upp inifrån av kräfta

                      Så regelbunden rostskyddsbehandling är en god ide
                      sigpic

                      What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                      Comment


                      • Re: Ny bil till JonasH

                        Originally posted by Nordenmark View Post
                        Trevlig bil att köra och om jag inte missminner mig helt, rätt ok utrymmen för att härbärgera en större HiFi-anläggning
                        Den är en okej kompromiss utav de krav jag hade:

                        - Pendlarbil som ej skall dra för mycket
                        - Relativt stora utrymmen
                        - Helst 5dörrars

                        Sen har ju jag en sån fast Kombi också, det underlättar en del.

                        @PG: Ja, och rostproblem har Mazda haft även på 6orna. Min kombi fick jag åtgärdad hela bakdelen plus bakskärmar på, då de hade fabriksgaranti på det. Garantin förlängdes också. Denna 5dörrars har också åtgärdats (omlackad bakdel) och jag tänker propsa vid nästa service på att de skall lacka om den igen tror jag, "bara för att". Just skärmkanter bak på 6orna verkar vara svag punkt..

                        Skall bli kul att se hur svårt/enkelt det är att demontera brädan..., för det känns viktigare än att den tål rost som en Audi A2/A8

                        /Jonas
                        SM-guld 2007 och 2008.
                        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                        Comment


                        • Re: Ny bil till JonasH

                          Originally posted by jonash View Post
                          Den är en okej kompromiss utav de krav jag hade:

                          - Pendlarbil som ej skall dra för mycket
                          - Relativt stora utrymmen
                          - Helst 5dörrars

                          Sen har ju jag en sån fast Kombi också, det underlättar en del.

                          @PG: Ja, och rostproblem har Mazda haft även på 6orna. Min kombi fick jag åtgärdad hela bakdelen plus bakskärmar på, då de hade fabriksgaranti på det. Garantin förlängdes också. Denna 5dörrars har också åtgärdats (omlackad bakdel) och jag tänker propsa vid nästa service på att de skall lacka om den igen tror jag, "bara för att". Just skärmkanter bak på 6orna verkar vara svag punkt..Skall bli kul att se hur svårt/enkelt det är att demontera brädan..., för det känns viktigare än att den tål rost som en Audi A2/A8

                          /Jonas

                          C-projektet är avslutat, men visst, står verkstaden för omlacken så är det kanon juh

                          Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

                          VEM FAAAN VAR WIECHERT?

                          Comment


                          • Re: Ny bil till JonasH

                            Originally posted by Stickan View Post
                            C-projektet är avslutat, men visst, står verkstaden för omlacken så är det kanon juh
                            Humm, okej. Jag trodde de förlängde garantin till 7år, och det skulle betyda till 2012 för mig.

                            Men men, det spelar mindre roll. Allt rostar, mer eller mindre. Och, det är pendlarbilen, så den behöver inte vara snygg.

                            Det är skönt att inte rosten avgör ljudpoängen
                            SM-guld 2007 och 2008.
                            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                            Comment


                            • Re: Ny bil till JonasH

                              Originally posted by jonash View Post
                              Det är skönt att inte rosten avgör ljudpoängen
                              Joho! Det är den som håller ihop din ljudbil(d) Jonas!

                              Pierre (ska minsann iväg o snoka lite)
                              SEASTREAMS GARAGE


                              ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                              Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                              Comment

                              Working...
                              X