Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hundkoja, 100 meter stål ska in.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Hundkoja, 100 meter stål ska in.

    Originally posted by fred_dutt View Post
    Är det värsta jag sett.. hur mkt tråd och gas har det gått i svetsen?:-)
    För mycket Vet faktiskt inte.

    Originally posted by hasse the man View Post
    aah va skoj och hur går bygget hänt ngt mera kul i svetsrängarna kim

    en fråga spl dynamics vem är åf för dessa i dag saknar mina sköna 10" jag hadde förr...... härligt drag i ditt bygge kim vi följer så klart
    Audio Import har agenturen för SPL Dyn, men dBAkuten.se är det bolaget som säljer dem till kund. Audio Import säljer även till andra åf som de själva inte äger.

    Comment


    • Re: Hundkoja, 100 meter stål ska in.

      Så kom den dagen som de flesta fasar för... Fick ett sms: "Det har varit inbrott i garaget."

      Kommer dit och ser att dörren som leder vidare i garaget är uppbruten.



      Som tur är så verkar det inte som att något är stulet.
      Jag har min egen teori om vem som har gjort det och då gjordes det inte för att stjäla något, mer för att testa om det gick.

      Vill inte förklara närmre hur jag tänker med anledning av att det kan avslöja vart bilen står.


      Nästa gång så ska de få jobba lite mer.



      Gjorde klart loadingwallen på förarsidan.



      Samt sågade till två skivor till passagerarsidan. Förborrade även den ena samt stålet.
      Behöver svetsa mer innan jag kan limma den så därför blev det enbart en del slipande idag (inget jag tog kort på) utöver det ovanstående.
      Kom nu på att jag glömde gasflaskan i bilen, så det lär inte bli något svetsat nästa gång heller..

      Comment


      • Re: Hundkoja, 100 meter stål ska in.

        Skönt att allt var orört i alla fall!
        Och kul att du uppdaterar lite
        / Jimmy

        Comment


        • Re: Hundkoja, 100 meter stål ska in.


          Jag som inte skulle köpa mer stål... Det sket sig kan man väl säga :P

          Köpte även lite trä idag, men det blev inte bra. Började med att kassörskan räknade fel och jag fick betala för mycket, orkade dock inte åka tillbaka och klaga.


          När jag sen väl skulle skruva ihop det så sprack dem, trots att jag förborrade.
          Någon som har en idé om vad det är?



          Tänkte att jag skulle plocka bort ramen som satt runt rutan för att se hur det såg ut samt för att använda den som ram när jag gör de nya. Det gick inte bra, den sprack och skiktade sig så jag tröttnade och gjorde kaffeved av den.
          Tyvärr så sitter det kvar rester på dörren samt en massa lim på själva rutan.


          Kapade till ett par profiler, inte helt säker på att det blir så här när det väl är färdigt men det är något att utgå ifrån i alla fall.


          Tyvärr så är dörren inte helt rak så jag kommer behöva snitta profilerna och böja till dem.


          Sågade även till skivorna till baksidan av loadingwallen.


          Övre delen förborrad, även i stålet. Skivorna skall finjusteras och lite stål skall slipas innan det är klart.

          Comment


          • Re: Hundkoja, 100 meter stål ska in.

            Fick problem med ramen när den skulle in i bilen, den passade inte.

            Tanken var att det skulle bli en port men jag vet inte om de har sågat fel, för den gick inte in.

            Så jag fick skruva isär den igen.


            Så det blir troligen att göra en helt ny.

            Comment


            • Re: Hundkoja, 100 meter stål ska in.

              Tack för uppdatering:-)

              Comment


              • Re: Hundkoja, 100 meter stål ska in.

                Kul att du fortsätter med bygget .

                Jag tittar in då och då.

                Comment


                • Re: Hundkoja, 100 meter stål ska in.

                  "
                  När jag sen väl skulle skruva ihop det så sprack dem, trots att jag förborrade.
                  Någon som har en idé om vad det är?
                  "



                  Prova att förborra med grövre borr alternativt kör tunnare skruv.
                  Försänk gärna med så brukar det gå som en dans!

                  / Mike
                  ---------------------------------------------------
                  För ny för att ha en cool signatur....
                  // Mike

                  Comment


                  • Re: Hundkoja, 100 meter stål ska in.

                    Min tanke var att ni skulle gissa på vad ramen skulle vara till

                    Men eftersom att ingen gissade så skrev jag att det var en port.

                    Comment


                    • Re: Hundkoja, 100 meter stål ska in.

                      Originally posted by Extra Kim View Post
                      Min tanke var att ni skulle gissa på vad ramen skulle vara till

                      Men eftersom att ingen gissade så skrev jag att det var en port.
                      Hahaha jävlar vilken fail, läste inte noga nog
                      Hursomhelst, riktigt trevlig tråd!
                      Knep it upp
                      ---------------------------------------------------
                      För ny för att ha en cool signatur....
                      // Mike

                      Comment


                      • Re: Hundkoja, 100 meter stål ska in.

                        Idag kom sms:et som jag väntat på, men som jag inte ville ha: "Du måste flytta ut bilen ur garaget."

                        Problem är till för att lösas, frågan är bara hur.

                        Comment


                        • Re: Hundkoja, 100 meter stål ska in.

                          Sådana besked är klart jobbiga, men som tur är, så brukar det finnas lösningar på dom.
                          -När smaker en blues som bäst?
                          -Hvaergang!

                          Keep The Devils music alive.

                          Alcohol does not make you FAT-it makes you LEAN........against tables, chairs, floors, walls and ugly people.

                          Comment


                          • Re: Hundkoja, 100 meter stål ska in.

                            Lite små plock innan bilen åker ut ur garaget denna helgen.


                            Knuffade fram den en bit.


                            Kapade till ytterligare ett stag till dörren och skruvade provisoriskt fast dem för att få en uppfattning.


                            Plockade bort MDF:en som satt på passagerardörren.


                            Denna fick jag bort någorlunda hel, får funka som mall när det är dags för nya.


                            Vet inte om luften har sinat lite i bakdäcket eller om det är vikten som gör sig påmind.


                            Borrade genomgående igenom fyrkantsprofilerna för att kunna skruva fast "instrumentbrädan" underifrån.



                            Fick såga ut i skivan för att kunna stänga dörren. Kommer att få såga ur mer senare när dörrsidorna väl är byggda.




                            Kapade även upp och förborrade profiler till passagerardörren.


                            Denna skall sitta mellan taket och rutramen till framrutan.


                            Funderade ett tag på att sätta ett stort fake:at utblås på bilen, men jag tycker att den gör sig rätt bra utan så det skippar jag nog. Frågan är bara hur jag skall få plats med ljuddämpare till den i.o.m att golvet är nedbyggt.

                            Eventuellt så kapar jag ur resterande golv som är i skuffen och bygger ner det en bit, beror på om jag får något stål över.

                            Comment


                            • Re: Hundkoja, 100 meter stål ska in.


                              Sågade till inlägg till portväggen.


                              Inte direkt millimeterpassning men det behövs inte.


                              Är givetvis två lager så det inte blir luft emellan.


                              Behöver svetsa lite mer innan jag kan limma de heltäckande skivorna.


                              Utstädad och redo för flytt.

                              Comment


                              • Re: Hundkoja, 100 meter stål ska in.


                                Herr Nilzzon (ni vet han som byggde bakaxeln till Hundkojan, även känd från en högtspelande 850 T-gul) dök upp vid garaget idag.


                                Lastat och klart.


                                På väg till min morbror för ett motorbyte, det finns en del engelska bilar i släkten.. Det ni ser är en Morris.




                                Hans Hundkojepickis är i "något" bättre skick än vad min kombi är i.


                                Syns inte på bilden men den är klarröd och i mycket bra skick.


                                Han har dock en som är i sämre skick än min, för tillfället i alla fall.

                                Utöver dessa så har hans son (min kusin) tävlat med en Racekoja (med 200hk Honda V-Tec).
                                Min andra morbror har en vit Hundkoja i mycket bra skick.

                                Comment

                                Working...
                                X