Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med olika kontakter...gammalt till nytt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem med olika kontakter...gammalt till nytt!

    Första tråden på det här forumet och hoppas på hjälp.

    Sitter med en gammal Blaupunkt Lausanne RD148 som precis lagt av.
    Trodde att det bara var att köpa nytt och koppla in men så var det naturligtvis inte. Kontakterna från bilen, volvo v40 -98, går definitivt inte
    att trycka in i någon ny bilstereo...

    Vad gör jag? Har inte köpt ngn ny bilstereo men är i behov av ljud i bilen...


    Måste tillägga att jag är totalt okunnig på området!:-(

    Tacksam för hjälp!

    /peter
    Last edited by jagdpanther; December 29, 2010, 16:53.

  • #2
    Re: Problem med olika kontakter...gammalt till nytt!

    Det finns adaptrar. Autoleads Pc2-37-4 passar till 850/940/960/C70/S40/S70/S90/V40/V70/V90. Lycka till!

    Comment


    • #3
      Re: Problem med olika kontakter...gammalt till nytt!

      blaupunkt har haft iso i många år, så kolla om kontakten inte går att lossa i stereon direkt så bör de passa en ny
      De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

      Comment


      • #4
        Re: Problem med olika kontakter...gammalt till nytt!

        Tack för hjälpen...om jag nu blir klokare.

        Vet inte om min blaupunkt har iso-kontakt...tror inte det! Bifogar bild!

        På den föreslagna adaptern finns två kontakter men har tittat lite på en pioneerstereo med enbart ett uttag!? Konfunderad!

        Tack!

        /peter

        Comment


        • #5
          Re: Problem med olika kontakter...gammalt till nytt!

          ...och såhär ser det ut på den tänkta pioneern...känns som en enkel och billig stereo...

          Känns som det är ljudkablar som behöver ngn form av sladd lr?

          Eller så går det bara inte!

          /peter

          Comment


          • #6
            Re: Problem med olika kontakter...gammalt till nytt!

            På din övre bild så är det dom två översta som isokontakten ska sitta i, på pioneer stereon så ska det sitta ett kablage som det är isokontakter i ena änden på, den andra änden ska då såklart sitta i stereon
            Om det är en begagnad stereo så kolla med din lokala bilstereohandlare (eller annan valfri) om det går att få tag på kablage, eller kolla bara vad en ny stereo kostar, finns rätt så billiga bra nu om det är en ekonomisk fråga.
            // Benny


            Dom bästa grejorna och bästa supporten får du hos http://ljudbyggaren.se

            Audi A4 avant

            Comment


            • #7
              Re: Problem med olika kontakter...gammalt till nytt!

              Jaha...det ingår en kabel när man köper ny stereo...hmm...måste framstå som ett rikspucko nu...aldrig köpt en bilstereo om det nu är en ursäkt.

              Tanken är att jag ska köpa nytt!

              Får tacka för hjälpen!

              /Peter

              Comment


              • #8
                Re: Problem med olika kontakter...gammalt till nytt!

                Originally posted by jagdpanther View Post
                Jaha...det ingår en kabel när man köper ny stereo...hmm...måste framstå som ett rikspucko nu...aldrig köpt en bilstereo om det nu är en ursäkt.

                Tanken är att jag ska köpa nytt!

                Får tacka för hjälpen!

                /Peter
                ja men då ska det inte vara några större problem att koppla in den om kablaget i bilen passar på dom övre kontakterna som jag skrev om innan.

                Å frågar man inget får man inget veta
                // Benny


                Dom bästa grejorna och bästa supporten får du hos http://ljudbyggaren.se

                Audi A4 avant

                Comment

                Working...
                X