Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rockford Fosgate och Phoenix Gold

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • S: Rockford Fosgate och Phoenix Gold

    Hej!

    Jag hade egentligen tänkt att behålla steget och basen monterat i bilen tills jag fått klart lådan för frontsuben och slutstegsracket. Prylarna är samtidigt i vägen lite och jag kan tänka mig att göra mig av med detta om någon är intresserad. Då kanske jag skyndar mig mer med bygget också

    Prylarna det gäller är följande:

    Rockford Fosgate monoblock P 300-1.
    Inhandlat på BRL 2009 06 24.
    Uppmätt till 252W @ 4 Ohm och 423W @ 2 Ohm av RF. Kvitto finns. Dock ej kartongen då jag är allergisk mot kartonger som ligger och tar plats.

    Steget har inte jobbat mer än 10 timmar under snäll belastning.
    Kostar nytt 3298:- Mitt pris 2300:- ink frakt inom Sverige.

    Bas Phoenix Gold RSD 10 (4 OHm)
    Länk till YT för att få en uppfattning om basens prestanda. Jag vet dock inte om basen i videon är en RSD 10d (2x4 Ohm).
    http://www.youtube.com/watch?v=w5kY6XolluU

    Basen kan spela både slutet och portat. I mitt fall så spelade den i en sluten låda på cirka 15 liter netto.

    Basen köptes av N-Core för runt 1495:-för några år sedan. (Ja, jag får väl rota reda på kvittot för exakt pris och tidpunkt) men har legat nedpackad tills jag fick ett ryck här i somras och återupptog hobbyn.

    Jag anser att basen är ganska underskattad. En mycket bra bas till ett lågt pris.
    Hade det inte varit för att den har lite för stor korg så hade den fått agera frontsub.
    Basen har spelat lika länge som steget.

    Mitt pris: 900:- ink frakt inom Sverige

    Eller kör både steget och basen för 3200:- ink frakt. Du får då en Audison Connection batteripolsko med inbyggd mini ANL-säkring värd 499:- på köpet.

    Se länk och gå in under tillbehör, batteri, batteripolskor

    http://www.blekingebilradio.se/


    Och tyvärr, inga byten är intressanta.
    Last edited by PhoenixG; August 15, 2009, 23:02. Reason: Ej till salu pga ändrade planer
    sigpic

    What does not kill you, simply makes you.........stranger.

  • #2
    Re: Rockford Fosgate och Phoenix Gold

    Pga av lite justerade planer är nu endast slutsteget till salu.

    Priset på steget sänks till 1000:- plus eventuell frakt.

    Ta tillfället i akt att köpa ett riktigt bra, smidigt monoblock till ett mycket bra pris.

    Det här är sista kompispriset och blir det inte affär nu så behåller jag det amerikadesignade gjutjärnsskrotet
    sigpic

    What does not kill you, simply makes you.........stranger.

    Comment


    • #3
      Re: Rockford Fosgate och Phoenix Gold

      Nu är inget till salu längre!

      Men det var ju ingen som var intresserad i alla fall

      Jo förresten, det var det, det kom ett PM med ett liiiiite skamligt bud!

      Glöm din dröm!
      sigpic

      What does not kill you, simply makes you.........stranger.

      Comment

      Working...
      X