Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

    provspelat nu det flexar gött i rutramen .. hehe

    vågar inte säga bu eller bä om dB eller så, men det spelar enligt mig mkt bra! god kontroll, fin "studs" i basen, precis som jag vill ha det! mkt impad över steget.. sjuuuuuukt för ynka 2000kr... helt sjukt..

    sen vet jag att dessa basar behöver lite tid att mjukna, för den är totalt stenhård i upphängningen just nu..

    lägger nog upp en liten flexfilm på garaget sen uppdaterar när jag gjort det

    Comment


    • #17
      Re: Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

      Originally posted by Vw_performance View Post
      provspelat nu det flexar gött i rutramen .. hehe

      vågar inte säga bu eller bä om dB eller så, men det spelar enligt mig mkt bra! god kontroll, fin "studs" i basen, precis som jag vill ha det! mkt impad över steget.. sjuuuuuukt för ynka 2000kr... helt sjukt..

      sen vet jag att dessa basar behöver lite tid att mjukna, för den är totalt stenhård i upphängningen just nu..

      lägger nog upp en liten flexfilm på garaget sen uppdaterar när jag gjort det
      Gött att du är nöjd AQ <3 *fNIZZ*
      TACK TILL DBAKUTEN & CARSOUND.SE
      SM 1a i SuperStreet NW 2012.
      SM 1a i BassRace 149,9dB 2013.
      SM 1a i Extreme 2013.
      SM 2a i BassRace 149,9dB 2014.
      SM 1a i Extreme 2014.
      SM 1a i BassRace 149,9 2015.
      SM 1a i Extreme 2015.
      EM 2a i BassRace 149,9 2015.
      EM 3a i Extreme 3+ 2015.

      Comment


      • #18
        Re: Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

        Originally posted by yeppe View Post
        Gött att du är nöjd AQ <3 *fNIZZ*
        ja jag är nöjd vet att installationen inte är optimal. lite liten låda säkerligen, sen lite för nära bagageluckan, för lite effekt, för klena kablar osv. men det spelar grymt hittils. och bättre ska det bli särskilt när den mjuknat lite.

        hade ju Aq för ett par år sen redan, och visste att det var good shit

        tyvärr börja jag öla istället för o filma bass.,. men de kommer imorgon

        Comment


        • #19
          Re: Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

          http://www.youtube.com/watch?v=4wknA...el_video_title

          Comment


          • #20
            Re: Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

            Dubstep med 45hz avstämd låda låter farligt
            BMW E38 740
            BMW M5 -01
            bilradiohuset.se
            SM-guld 2012

            Comment


            • #21
              Re: Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

              Har för mig att en slotport ofta är lite lägre avstämd i verkligheten än vad progrqmmet säger.. Basen luktar inget o slår inte farligt långt heller.. O då har jag öst helkväll med skiten på max

              Comment


              • #22
                Re: Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

                Snuskigt nära bakluckan..
                Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
                --------------------------------------------------------------------------------
                Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
                PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

                Comment


                • #23
                  Re: Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

                  Jo jag vet.. Hehe

                  Ska kolla lite på om det eventuellt går o spela den uppåt på nåt sätt..

                  Men först mäta lite med lådan lite längre fram och något fällt säte.. Kanske gör det ingen större skillnad o då kan det vara som det är

                  Comment


                  • #24
                    Re: Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

                    Vänd på den och spela uppåt istället. Tycker inte det där ser så bra ut
                    Hopp, ska man göra nu då?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

                      lådan är inte byggd för att få plats liggande. men ska prova labba lite och se. prova lägga den ner me fällda säten, och om det gör skillnad värt besväret OCH får plats rent fysiskt utan att lådan blir för liten, så bygger jag ny låda.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

                        Jävla skillnad det gjorde när man tog bort hatthyllan!! I mina golfar har det gjort varken till eller från förutom på mätaren då. Men här är en tydlig skillnad! Kittlar sköööönt i öronen

                        De spelar iaf garanterat högre än min gamla aq 15 gjorde. Åtminstone känns det mkt högre. Men mätaren får avgöra!

                        Nån som vet hur mkt 0.3-0.4V spänningsfall i kabeln gör? Har bara 20mm2 kabel nämligen men har inte råd o uppgradera just nu. Batteriet är även det av klen standardvariant. Runt 12V har jag på tunga låtar.. Märkbar skillnsd i instrumentbelysningens styrka vid lite bompa bompa..

                        Comment


                        • #27
                          Re: Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

                          0,3-0,4 V spänningsfall borde inte göra så väldigt mycket generellt sett tycker jag, men där får man nog kolla på det aktuella steget.

                          Enda siffrorna jag kan jämföra med är några av JL Audios steg, de anger effekten vid både 14,4 V och 12,5 V. Vid 12,5 V gav de flesta stegen ca 70-75% av den effekt som mättes upp vid 14,4 V enligt specarna, vissa gav 80%.

                          Inte så mycket att utgå ifrån kanske.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

                            Originally posted by Optima View Post
                            0,3-0,4 V spänningsfall borde inte göra så väldigt mycket generellt sett tycker jag, men där får man nog kolla på det aktuella steget.

                            Enda siffrorna jag kan jämföra med är några av JL Audios steg, de anger effekten vid både 14,4 V och 12,5 V. Vid 12,5 V gav de flesta stegen ca 70-75% av den effekt som mättes upp vid 14,4 V enligt specarna, vissa gav 80%.

                            Inte så mycket att utgå ifrån kanske.
                            okay okay! då finns det lite effekt att hämta med uppgraderat elsystem.

                            Hade givetvis tänkt uppgradera i vilket fall, men alltid roligt o veta hur stor skillnad det gör

                            Comment


                            • #29
                              Re: Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

                              Kära bilstereokollegor. Har ett problem jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

                              När jag spelar vissa låtar på hög volym låter det konstigt, ett smällande ljud precis som spolen går i magneten :S kan en lutande baksida orsaka detta? Tänkte om konan blev belastad snett eller nåt.

                              Hqr inte dämpat allt än, så de kan va nåt annat som skramlar så, men när man sitter fram förs det tydligt. Sitter jag bak gör de så ont i öronen att ja måste ha proppar o då hörs det inte alls, och öppnar jag luckan försvinner de helt... Ljudet kommer nästan alltid på höga frekvenser. I bassvep osv. Aldrig djupare bas. Kan de va plåtresonanser från taket?

                              Comment


                              • #30
                                Re: Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

                                Originally posted by Vw_performance View Post
                                Kära bilstereokollegor. Har ett problem jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

                                När jag spelar vissa låtar på hög volym låter det konstigt, ett smällande ljud precis som spolen går i magneten :S kan en lutande baksida orsaka detta? Tänkte om konan blev belastad snett eller nåt.

                                Hqr inte dämpat allt än, så de kan va nåt annat som skramlar så, men när man sitter fram förs det tydligt. Sitter jag bak gör de så ont i öronen att ja måste ha proppar o då hörs det inte alls, och öppnar jag luckan försvinner de helt... Ljudet kommer nästan alltid på höga frekvenser. I bassvep osv. Aldrig djupare bas. Kan de va plåtresonanser från taket?

                                Har du otur så har korgen spruckit..Eller så har spidern släppt.. De hände på Mina AQ 12 och 15" vi hade...
                                Tack till:
                                Neo321 För att du ställt upp i ur och skur med dumma frågor och all hjälp!
                                MustangJohan För all hjälp med golfen i garaget!
                                reklamhuset.se
                                dbakuten.se
                                ljudbutiken.nu
                                platverkstan.se
                                Sandras pappa för alla timmar vi fått låna garaget
                                Olsbo invest AB

                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X