Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med bygge av låda SPL Dynamics XTR-300d2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjälp med bygge av låda SPL Dynamics XTR-300d2

    Hej! Ny här på forumet så om tråden ligger fel så ber jag om ursäkt.

    Basar 2st SPL Dynamics XTR-300d2
    Steg SPL Dynamics ICE-1500D monoblock
    Framsystem SPL Dynamics ICE-CS5
    Kabel 50mm2 ström och jord
    Huvudenhet Kenwood KDC-bt92SD

    Jag ska bygga en låda till mina två 12or i en volvo 744 och jag är osäker på vilken volym, storlek på port å så jag ska ha. Tänkte försöka få in lådan under hatthyllan men de är trångt :/



    Bilden är så jag tänkt göra lådan och de ändå måttet som skulle gå att öka/minska är djupet (C)
    En slotport är tanken, då slipper jag köpa rör, men var blir bäst att placera den? hur stor behöver den vara?

    Jag är helt grön på att bygga lådor men vill lära mig och hoppas ni vill hjälpa

    Tack på förhand

  • #2
    Re: Hjälp med bygge av låda SPL Dynamics XTR-300d2

    Inte någon har lite idéer?

    Comment


    • #3
      Re: Hjälp med bygge av låda SPL Dynamics XTR-300d2

      Vart ska basarna sitta?

      Nu är jag lite osäker på om SPL Dynamics (på deras hemsida) menar att 325 mm är ytterdiametern, men jag tror iaf det. I så fall får basarna inte plats stående under hatthyllan.

      Bruttovolymen på den där lådan är ca 136 liter och det borde väl funka med tanke på att SPL:s egna förslag är på 50-60 liter per bas.

      Comment


      • #4
        Re: Hjälp med bygge av låda SPL Dynamics XTR-300d2

        Ne stående mot ryggdstödet under hatthyllan har jag insett att det inte går att ha, tänkte ha dom på bilden där måttet (E) är, alltså att dom lutar snätt upp mot hatthyllan. Sedan täta så bra de går runt lådan så de blir tätt bakåt.

        Vad tror ni om porten, var ska jag sätta den? vid (E) på bilden eller vid (F) om ni förstår hur jag menar

        tack på förhand
        Last edited by Gorald; July 3, 2014, 22:29.

        Comment


        • #5
          Re: Hjälp med bygge av låda SPL Dynamics XTR-300d2

          Hej! vad tror ni om denna låda? Kanske bättre å göra porten smalare men högre så största delen av porten kommer vid skidluckan?
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Re: Hjälp med bygge av låda SPL Dynamics XTR-300d2

            För att få in ljudet ordentligt i kupen på en sedanbil så ska det vara tätt mellan baffeln och ryggstöd/hatthylla, jag tror inte att du får in allt tryck i kupen om lådan byggs så där.

            Vilka innermått har skidluckan?

            Comment


            • #7
              Re: Hjälp med bygge av låda SPL Dynamics XTR-300d2

              Tja tja!

              Okej hmm.... undra hur man ska bygga låda då, är inte direkt gott om plats. 30cm högt och 115cm brett om jag minns måtten rätt.


              Skidluckan är ca 17cm hög och 19cm bred. kan diffa lite, hade inte riktigt tid å mäte :/.

              Tack för svaren optima :-)

              Comment

              Working...
              X