Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dunkar från högtalarna när stereon slås på och av? Film finns!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dunkar från högtalarna när stereon slås på och av? Film finns!

    Tjena! Har lite problem att det dunkar från alla högtalare i bilen när jag slår av och på stereon, byter källa samt mutar ljudet.

    Har kollat ISO kablarna samt jordat stereo chassit. Vad mer kan jag göra för att bli av med det? Det är inte fel på steron för jag har testat en annan!

    Utrustningen är :
    Audi a6 med BOSE ljudsystemet
    Pioneer 80-PRS

    Här är en film på problemet för er som inte förstår:
    https://vimeo.com/61002252

  • #2
    Re: Dunkar från högtalarna när stereon slås på och av? Film finns!

    Jag tror problemet ligger i kompabilitet imellan din HU och Bose förstärkaren , ev att nivån ut ur HU:n är allderles för hög el ngt.
    "Sound by Hewi"

    Blue eMotion by heWi

    Comment


    • #3
      Re: Dunkar från högtalarna när stereon slås på och av? Film finns!

      Oftast när det smäller i högtalarna när man slår på och av är det pga att man matar ut DC ström.

      Comment


      • #4
        Re: Dunkar från högtalarna när stereon slås på och av? Film finns!

        Nu har jag fått 2 olika svar. Hur kan jag testa mig fram om det skulle vara något av dom 2 svaren som jag har fått?

        Det börjar bli väldigt störande så att få det fixat hade varit skönt!..

        Comment


        • #5
          Re: Dunkar från högtalarna när stereon slås på och av? Film finns!

          Jag vet faktiskt inte vad du kan prova men är du säker på att du har rätt iso-kablage
          avsett för A6 med ditt Bose system?
          Vad säger butiken där du har köpt grejorna?
          "Sound by Hewi"

          Blue eMotion by heWi

          Comment


          • #6
            Re: Dunkar från högtalarna när stereon slås på och av? Film finns!

            Originally posted by Hewi View Post
            Jag vet faktiskt inte vad du kan prova men är du säker på att du har rätt iso-kablage
            avsett för A6 med ditt Bose system?
            Vad säger butiken där du har köpt grejorna?
            Jo det är rätt kablage enligt dom, men dom säger att det har kommit en förbättrad version av kablarna med en databox på kabeln. Jag vet inte vad den gör men det sitter en där iallafall..

            Comment


            • #7
              Re: Dunkar från högtalarna när stereon slås på och av? Film finns!

              Hade exakt samma problem med en kenwood spelare, kunde fan inte hitta någon lösning. Drog extra plus och minus till stereon, jordade lågnivåns jord extra ifall att.

              Men ingen skillnad, tog tom ur stereon och kopplade 12v från ett batteri till stereon och mätte med ett oscilloskop i lågnivå utgångarna samt högnivå men det knäppte fortf vid låtbyte, från volym 0-1 eller 1-0 samt av och på osv. Den skickade altså ut DC rätt ut:P

              Nej så jag bytte ut den och problemet försvann, den var defekt helt enkelt.

              Prova annan HU eller din HU i en annan bil

              Edit: såg nu att du testat med en annan stereo och har samma prolem:P så går det när man läser för fort
              Beemer med enkel installation

              Comment


              • #8
                Re: Dunkar från högtalarna när stereon slås på och av? Film finns!

                kompisen hade på slagningsljud de med ...

                vi jordade lågnevå kablarna då försvan de
                TEAM BERGET

                Comment


                • #9
                  Re: Dunkar från högtalarna när stereon slås på och av? Film finns!

                  Det var brl som sålt mig fel kablage. Jag behövde ett motstånd på signalkablarna .

                  Det löste sig iallafall.. Tur de

                  Comment

                  Working...
                  X