Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Installation, inställningar, musik och tävlingar > Allmän diskussion och frågor

Allmän diskussion och frågor Här diskuteras allt inom bilstereo som ej passar i annan kategori.

Reply

Thread Tools
Old July 9th, 2018, 14:10   #1
Realtid
Junior Member

Default DSL CAD-11 slås av under spelning.

Har ett DLS cad11 som driver en DD 508c i sluten låda. Basen är kopplad i 2ohm, och steget ska ge 750w i 2ohm.
Efter en stund spelande stänger steget av, men dioden lyser fortfarande grönt. Ibland slår det av efter 30min, ibland efter 5min. Ibland slår det av om jag kör över en broskarv eller brunnslock.
Steget är monterat hängande under hatthyllan på min saab 9-3 sedan, men fläkten har ganska gott om luft att andas.
Steget känns helt svalt även när det slår av. Så känns inte som överhettning.
Några tips på vad som kan spöka?
Realtid is offline   Reply With Quote
Old July 10th, 2018, 08:59   #2
nonplus
Senior Member

nonplus's Avatar

Rep Power: 117 nonplus will become famous soon enoughnonplus will become famous soon enough
Default Re: DSL CAD-11 slås av under spelning.

Om det slår av även när du kör över nån ojämhet så låter det som glappkontakt,antingen högtalarsladdarna eller lågnivån,i värsta fall innuti steget då.
http://bilstereoforum.se/showthread.php?t=34913
Min blogg,om bilar,bilstereo & annat kul
http://mr-nonplus.blogspot.se/
nonplus is offline   Reply With Quote
Old July 10th, 2018, 13:59   #3
Realtid
Junior Member

Steget sitter monterat upp och ner under hatthyllan. Skruvat direkt i plåten. Kan det uppstå fel om man skruvar fast steget i plåt? Börjar fundera på om det är något sånt som spökar, alternativt om något skakat sönder inne i steget pga stum montering.
Realtid is offline   Reply With Quote
Old July 10th, 2018, 18:19   #4
Nonne
Senior Member

Nonne's Avatar

Rep Power: 607 Nonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond repute

Steg skruvade i plåt brukar generera störningar.

Förr i tiden stod det i många manualer att man skulle använda en träskiva.
I dag har en del förstärkare fötter/fästen i icke ledande material.

Steg som genererar störningar ibland vid körning kan ha för långa skruvar som får kontakt med plåten vid ojämn väg, det har jag råkat ut för på flera kundbilar.

ÅTGÄRD ... montera kortare skruv

#I know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Svensk distributör av Mosconi, Gladen och RS Audio, gilla oss på Facebook för att ta del av nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge
Nonne is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules