Announcement

Collapse
No announcement yet.

Honda S2000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Honda S2000

    Nu ska jag börja med ljudbygge i min Honda S2000. Använder bilen endast som sommarbil. Här kommer lite bilder på den utvändigt!

  • #2
    Re: Honda S2000

    vad hade du tänkt dig att montera i för nått spännande då?
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

    SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC

    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

    Comment


    • #3
      Re: Honda S2000

      Ska uppdatera med bilder på alla grejer när jag fått dom.
      Det som kommer åka in i bilen är:

      HU: Kenwood kdc bt60u.
      Framsystem: Amega comp 60
      Högtalare i rollbarsen är inte fastställt än, får jag plats så funderar jag på 2 st JL Audio 6w3v3-4, annars blir det några 6.5 koaxialer..
      Kom gärna med förslag om bra 6,5 för rimlig peng.
      Bas: B2 audio ac 12 som ska sänkas ner i golvet ca 20-25 liter sluten.
      Slutsteg: JL Audio HD 900/5 digitalt med 4x100 watt o baskanalen 1x500.

      Vad tros om denna setupen?

      Comment


      • #4
        Re: Honda S2000

        Om du nu ska ha ett Q-Comp60 fram och funderar på koaxialer bak så kan väl Q-Cox600 vara ett alternativ där? Får du sen för dig att du inte vill få mellanregister och diskant bakifrån så är det bara att dela dom som midbasar för att få lite extra tryck. Snygg bil förresten!
        Mitt projekt: Volvo V60
        BRL - B2 & Dayton

        More to come...

        Comment


        • #5
          Re: Honda S2000

          Ballt med S2000!
          (Synd bara att du inte köpte min: http://www.blocket.se/ostergotland/H....htm?ca=22&w=3 )

          Du behöver leta fram vita blinkersglas. Det blir såå mycket snyggare (tycker jag).

          Jag har alltid funderat på varför man monterar basen i kofferten. Det finns ju ingen öppning mellan koffert och kupen, så det blir väl mest skaller i nummerskylten mm.
          I min sitter diskanten uppe på brädan. Det är jag inte riktigt nöjd med, för avståndet mellan diskant & mellanregistret är nog lite långt. Men samtidigt blir ljudet lite lågt om man sätter diskanten nere på vid 6,5an på dörren.

          Största problemet som jag haft med att montera stereon är just alla kablar bakom huvudenheten!! Där finns knappt någon plats alls & en alpine med 3x lågnivå + ipod-adapter + rattstyrnings-grunkan = mååånga kablar..

          Comment


          • #6
            Re: Honda S2000

            Originally posted by Fluffy View Post
            Ballt med S2000!
            (Synd bara att du inte köpte min: http://www.blocket.se/ostergotland/H....htm?ca=22&w=3 )

            Du behöver leta fram vita blinkersglas. Det blir såå mycket snyggare (tycker jag).

            Jag har alltid funderat på varför man monterar basen i kofferten. Det finns ju ingen öppning mellan koffert och kupen, så det blir väl mest skaller i nummerskylten mm.
            I min sitter diskanten uppe på brädan. Det är jag inte riktigt nöjd med, för avståndet mellan diskant & mellanregistret är nog lite långt. Men samtidigt blir ljudet lite lågt om man sätter diskanten nere på vid 6,5an på dörren.

            Största problemet som jag haft med att montera stereon är just alla kablar bakom huvudenheten!! Där finns knappt någon plats alls & en alpine med 3x lågnivå + ipod-adapter + rattstyrnings-grunkan = mååånga kablar..

            Hehe, ja jag köpte min nere i halmstad ifjol skulle egentligen börja bygga ifjol men hade så mycket utgifter på bilen i övrigt så jag sköt på installationen..kostade på den ca 10000-12000 kr ifjol.

            Men här ska ni få lite ingående fakta om bilen:

            Honda S2000
            240 hk (v-tech vilket innebär att den varvar ca 9000 varv), förmodligen roligaste bil eller motorfordon som går att köra, iaf som jag kört. Snöskoter är tråkigare har jag kommit fram till..
            Invida dual exhaust låter jävligt gött, men högljud som tusan, därför måste man ha värre stereo. :P
            Slitsade bromsskivor.
            18" ace fälgar med nån kinesdynga som däck, kanske att man köper bättre sulor i år.
            6 växlad.
            0-100 på ca 6 sek. toppfart 240 km/h.

            Stereon är största invändningen har en JVC mp3 spelare och orginalhögtalare i dörrarna sen sitter det "nya" diskanter i a stolparna.
            Låter väldigt illa.
            Tanken med ljudet i denna är att den ska vara rätt allsidig, vill inte ha skavsår i öronen av vasst ljud. Det ska vara lättlyssnat på alla ljudnivåer, med bra tryck i midbasen.


            Tanken är att jag ska göra detta i ettapper, beräknar att vara klar i mitten av juni med allt.

            1. Kommer börja med skuffen och kabeldragning till alla dörrar + diskanter och byta HU i bilen. Delningsfiltren kommer hamna bak i bagaget tillsammans med slutsteget. Jag tänkte mig något i denna stilen.

            http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Custo...fAudioQ5fVideo

            2.Sen kommer dörrar bytas högtalare i och förstås diskanter på A-Stolpen och dämpas ordentligt.

            3.Tillverkning och klädning av baslåda och bagagegolv.

            4.Koppla in allt mot JL slutsteget.

            5.Efter suffletten är bytt. (råkade ut för huliganer som var och skar i soft toppen på bilen) kommer det att göras installation i roll bars'en.

            Det var väl allt för denna gången På fråga varför allt ska hamna i skuffen så är det för att jag vill inte göra så stor inverkan på bilen, det ska vara lätt att ändra om till orginal igen.
            Last edited by mrlundqvist; May 11, 2011, 21:39.

            Comment


            • #7
              Re: Honda S2000

              Originally posted by mrlundqvist View Post
              Hehe, ja jag köpte min nere i halmstad ifjol skulle egentligen börja bygga ifjol men hade så mycket utgifter på bilen i övrigt så jag sköt på installationen..kostade på den ca 10000-12000 kr ifjol.

              Men här ska ni få lite ingående fakta om bilen:

              Honda S2000
              240 hk (v-tech vilket innebär att den varvar ca 9000 varv), förmodligen roligaste bil eller motorfordon som går att köra, iaf som jag kört. Snöskoter är tråkigare har jag kommit fram till..
              Invida dual exhaust låter jävligt gött, men högljud som tusan, därför måste man ha värre stereo. :P
              Slitsade bromsskivor.
              18" ace fälgar med nån kinesdynga som däck, kanske att man köper bättre sulor i år.
              6 växlad.
              0-100 på ca 6 sek. toppfart 240 km/h.

              Stereon är största invändningen har en JVC mp3 spelare och orginalhögtalare i dörrarna sen sitter det "nya" diskanter i a stolparna.
              Låter väldigt illa.
              Tanken med ljudet i denna är att den ska vara rätt allsidig, vill inte ha skavsår i öronen av vasst ljud. Det ska vara lättlyssnat på alla ljudnivåer, med bra tryck i midbasen.


              Tanken är att jag ska göra detta i ettapper, beräknar att vara klar i mitten av juni med allt.

              1. Kommer börja med skuffen och kabeldragning till alla dörrar + diskanter och byta HU i bilen. Delningsfiltren kommer hamna bak i bagaget tillsammans med slutsteget. Jag tänkte mig något i denna stilen.

              http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Custo...fAudioQ5fVideo

              2.Sen kommer dörrar bytas högtalare i och förstås diskanter på A-Stolpen och dämpas ordentligt.

              3.Tillverkning och klädning av baslåda och bagagegolv.

              4.Koppla in allt mot JL slutsteget.

              5.Efter suffletten är bytt. (råkade ut för huliganer som var och skar i soft toppen på bilen) kommer det att göras installation i roll bars'en.

              Det var väl allt för denna gången På fråga varför allt ska hamna i skuffen så är det för att jag vill inte göra så stor inverkan på bilen, det ska vara lätt att ändra om till orginal igen.
              Trevlig bil!
              Se till att byta däcken snarast, en sån bil förtjänar betydligt bättre! Köpte själv 19" michelin nyligen, och det var en klar förbättring jämnfört med kumho och liknande mellanklass däck.

              Lycka till med allt.
              Last edited by kaslinkov; May 11, 2011, 22:34.
              TEAM STALLBASVERKSTAN
              Tack till min sponsor:
              AI-GROUP.se
              Samt stort tack till:
              Elektronikservice i hemse
              Seastreamsgarage.se

              Comment


              • #8
                Re: Honda S2000

                Originally posted by mrlundqvist View Post
                Ska uppdatera med bilder på alla grejer när jag fått dom.
                Det som kommer åka in i bilen är:

                HU: Kenwood kdc bt60u.
                Framsystem: Amega comp 60
                Högtalare i rollbarsen är inte fastställt än, får jag plats så funderar jag på 2 st JL Audio 6w3v3-4, annars blir det några 6.5 koaxialer..
                Kom gärna med förslag om bra 6,5 för rimlig peng.
                Bas: B2 audio ac 12 som ska sänkas ner i golvet ca 20-25 liter sluten.
                Slutsteg: JL Audio HD 900/5 digitalt med 4x100 watt o baskanalen 1x500.

                Vad tros om denna setupen?
                Verkar vettig. Jag hade lugnat mig med tolvan för att se om jag verkligen behövde mer sub än vad du får ur bågarna. Koax i bågarna anser jag vara helt åt skogen.
                /tycker Erik.

                Comment


                • #9
                  Re: Honda S2000

                  Först måste jag säga otrolig trevlig bil!!
                  Vet hur det är att varva 9000+ hehe

                  Om jag hade varit dig så hade jag försökt köra framsystemet aktivt och sedan en eller två
                  JL 6W3V3 mellan sätena.

                  Högtalare i bågarna tror jag inte alls på ljud eller utseende.
                  sigpic

                  Ägare av DekorTeknik
                  Gå in och gilla!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Honda S2000

                    Tjena grappar.. Då har jag rivit en dörrsida och håller på dämpa som en tok..
                    Fundering på om man kan montera slutsteget som dom bifogade filerna, det är ovanför bensintanken. vill ju inte att installationen ska ta så mycket plats.
                    Jag har ett JL audio HD 900/5 frågan är om den kommer gå varm?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Honda S2000

                      Är inte HD serien helt digitala?
                      Så fall borde det inte vara några större problem.
                      sigpic

                      Ägare av DekorTeknik
                      Gå in och gilla!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Honda S2000

                        Yes dom är helt digitala! Så då borde det inte vara några problem?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Honda S2000

                          Jag skulle se till att ha t ex JL 6,5rna fram. Och skita helt i bas bak, de kommer ändå. knappt höras när du åker ner cabat. Sätt in dom i papparör på ca 5 l styck. Så kommer du ha en skön bas, även ner cabat.

                          Har du ev frågor om detta kontakta BraLjudIbil.se
                          De har gjort massor av denna installation, och blir nästan alltid bra.
                          MVH F.Trybom

                          Comment


                          • #14
                            Re: Honda S2000

                            Men bagaget är ju inte avskillt mot kupén. Men det är klart åker man nercabbat så kan ju visserligen trycket försvinna från en bas bak i bagaget..
                            Vill ju ha lite punsch i lågbasen.

                            Comment

                            Working...
                            X