Announcement

Collapse
No announcement yet.

kickpanel eller högtalare i dörr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kickpanel eller högtalare i dörr

    hej jag har köpt audi a4 -09 och jag är osäker om jag vill sätta högtalare i fram dörrarna ev =hål eller jag skall göra kickpanel i govet, högtalarna är alpine spx 17 pro 6,5 or diskanten kommer att sitta uppe på instrument brädan och sen är frågan hur blir karaktären på ljudet om man har kickpanel ijämfört med dörren

  • #2
    Re: kickpanel eller högtalare i dörr

    Tror inte det blir något vidare om du har 6,5" i kickpanelerna och diskanterna på brädan. Blir för långt ifrån varandra.
    Hopp, ska man göra nu då?

    Comment


    • #3
      Re: kickpanel eller högtalare i dörr

      Du kommer få en vass diskant med den monteringen. Försök montera 6.5" och diskant så nära varandra som möjligt. Sen vet jag inte om Alpine 6,5 vill ha i volym, pressas den i för små volymer kommer du tappa basen i elementen.
      MVH F.Trybom

      Comment


      • #4
        Re: kickpanel eller högtalare i dörr

        När det gäller de 2 olika monteringsvarianterna så kan kickar få ett bättre slutresultat, gör man som på den gammla goda tiden med kickarna onaxis så är det att föredra.

        Att diskanten skulle bli vass pga monteringssättet håller jag inte med om, PRO diskanten är BRA!!
        Skulle du göra kickar med för liten volym så får du inget klipp i midden.

        Ser man rent krasst på en enkel montering så borde dörr montage ge mest ljud för lite arbete, bra bred, bra knuff i midden men fasfelens mecka

        PS.
        I dag finns det FSA att tillgå
        sigpic

        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

        Ljudbyggaren sedan 1998

        Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

        Comment

        Working...
        X