Announcement

Collapse
No announcement yet.

Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

    Allt kan hända är inget att sura över är väll bara att va glad att det blir tävlingar sen att det kan bli ändringar så är det ..
    sen är jag bara glad att det blev en vecka senare då hinner allt komma på plats igen (hoppas jag )

    ja där kan det nog bli en kanon tävling det tror jag sen är det ju upp till alla att göra det till man vill det ska va vill man det ska bli bra så blir det så ..

    som sagt att det händer nåt så att det inte går att genomföra en tävling där det är sagt är INGET FÖRBUNDET KAN GÖRA NÅT ÅT ..
    man får väll ordna det till det bästa det mesta går att fixsa och så ..



    En som har den obotliga skadan BASSKADAN ..




    En som har den obotliga skadan BASSKADAN

    Comment


    • #17
      Re: Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

      själv e jag glad att tävlingen blev ändrad, hade tagit semester till borgholm å vallåkra för att kunna kvala till SM, helt plötsligt blev det ändrat å då var det försent att ändra semestern, å jag har jobbat alla andra deltävlingar utom Springbreak som krockade med mariestad å då var jag bara ledig över dagen så denna tävling e den ända jag kan åka på nu så jag e lycklig iallafall
      // Benny


      Dom bästa grejorna och bästa supporten får du hos http://ljudbyggaren.se

      Audi A4 avant

      Comment


      • #18
        Re: Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

        Originally posted by R4-Junior View Post
        Allt kan hända är inget att sura över är väll bara att va glad att det blir tävlingar sen att det kan bli ändringar så är det ..
        sen är jag bara glad att det blev en vecka senare då hinner allt komma på plats igen (hoppas jag )

        ja där kan det nog bli en kanon tävling det tror jag sen är det ju upp till alla att göra det till man vill det ska va vill man det ska bli bra så blir det så ..

        som sagt att det händer nåt så att det inte går att genomföra en tävling där det är sagt är INGET FÖRBUNDET KAN GÖRA NÅT ÅT ..
        man får väll ordna det till det bästa det mesta går att fixsa och så ..



        En som har den obotliga skadan BASSKADAN ..
        Fan vilken go inställning!!

        HATTEN AV
        sigpic

        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

        Ljudbyggaren sedan 1998

        Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

        Comment


        • #19
          Re: Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

          Hmm, detta låter inte kul. Har haft för plan att kvala till SM i år och det skulle funka om inte detta hände. Är min jobbarhelg och då det är mitt i semestrar så kommer man nog inte kunna kvala alltså. Enormt trist tycker jag. Är ju inte så många som tävlar längre, varför inte släppa kvalkravet?

          Comment


          • #20
            Re: Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

            Originally posted by BMF View Post
            varför inte släppa kvalkravet?
            För att då försvinner statusen att ta sig till SM. Att tävla på en SM final ska man förtjäna. Precis som till EM finalen. Det är eliten som skall visas upp på en final.

            Comment


            • #21
              Re: Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

              Originally posted by andreas_gbg_ View Post
              För att då försvinner statusen att ta sig till SM. Att tävla på en SM final ska man förtjäna. Precis som till EM finalen. Det är eliten som skall visas upp på en final.
              Väldigt bra sagt stor eloge till de uttalandet
              Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
              sigpic
              Tack till Ljudia AB

              Comment


              • #22
                Re: Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

                Originally posted by andreas_gbg_ View Post
                För att då försvinner statusen att ta sig till SM. Att tävla på en SM final ska man förtjäna. Precis som till EM finalen. Det är eliten som skall visas upp på en final.
                Varför då binda upp det till ca fyra tillfällen att tävla på? Ne tillbaka till då jag började då de va tävling var helg och man samlade poäng till de. Då kunde man åka lite närsom och beroende på hur bra de gick kunde man välja antal. Ju fler valmöjligheter de finns ju fler kommer bli nöjda!

                Comment


                • #23
                  Re: Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

                  Är så pass få tävlingstillfällen numera att kravet är ganska dumt tycker jag som jobbar lite udda. Och om det är de "bästa" bilarna ni vill få dit så kanske man ska låta folk kvala på gamla meriter med?
                  kvalpoäng funkade väl ganska bra? De tio med högst kvalpoäng till final men det är ju så få som tävlar idag att alla borde vara välkomna?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

                    Originally posted by Tunnan View Post
                    Varför då binda upp det till ca fyra tillfällen att tävla på? Ne tillbaka till då jag började då de va tävling var helg och man samlade poäng till de. Då kunde man åka lite närsom och beroende på hur bra de gick kunde man välja antal. Ju fler valmöjligheter de finns ju fler kommer bli nöjda!


                    Ja varför inte ..???är väll bättre att ha några större tävlingar med fler tävlande en att ha massa tävlingar då det bara är 2-3 st på varje tävling ??
                    är det så så är det ju ingen sport att komma till final om det är kavlpoäng
                    som räknas även om det skulle va antal tävlingar då är det bara att välja dom mest avlägnsa tävlingarna och ta massa poäng mej ska va lite sport att komma till en final som i dom flest sporterna som ex brodern till våran sport Drag Racing dom har 6-7 del tävlingar i hela europa att kvala in till så som sm och em ....

                    nej tycker allt att det som är nu är mycket bra och jag och flera tycker det är mycket roligare om det är fler tävlande på samma tävling en bara ett par st ...


                    En som har den obotliga skadan BASSKADAN




                    En som har den obotliga skadan BASSKADAN

                    Comment


                    • #25
                      Re: Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

                      Originally posted by BMF View Post
                      Är så pass få tävlingstillfällen numera att kravet är ganska dumt tycker jag som jobbar lite udda. Och om det är de "bästa" bilarna ni vill få dit så kanske man ska låta folk kvala på gamla meriter med?
                      kvalpoäng funkade väl ganska bra? De tio med högst kvalpoäng till final men det är ju så få som tävlar idag att alla borde vara välkomna?


                      Som jag skrev innan så går allt att fixa bara man vill även om man jobbar udda tider och dagar så kan man om man bara vill byta helger med nån på jobbet brukar aldrig va några problem om man möjligen jobbar som kirurg så kan det kanske va lite knepigt annars så om man bara vill till räckligt mycket så går allt att fixa är bara hur dan inställning man har till det men surar man så fort nåt blir som man inte tänkt så är det svårt att fixsa nåt ..


                      En som har den obotliga skadan BASSKADAN




                      En som har den obotliga skadan BASSKADAN

                      Comment


                      • #26
                        Re: Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

                        Såhär är läget:

                        ALLA som vill får tävla SM final-helgen. Vi kommer bjuda in alla som deltagit under året.

                        MEN, har man inte varit med på 3st tävlingsdagar (utav 10!!!!!) så kommer man ej kunna få titulera sig svensk mästare. Svensk Mästare så krävs att man har gjort något mer än att sitta hemma i garaget och vänta in en helg...

                        Tar man sin hobby på lite allvar så ser man till att man fixar kriterierna. Att bli klar "sent på året" är en dålig ursäkt.

                        Att inte åka på 3 av 10 tävlingsdagar på 5 helger är också rätt dålig ursäkt.

                        Kan jag tycka.

                        /Jonas
                        SM-guld 2007 och 2008.
                        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                        Comment


                        • #27
                          Re: Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

                          Byta är helt kört. Mitt i semesterperioden och att förklara vad och hur jag jobbar är svårt. Enkelt sagt, jag har ett väldigt udda jobb innom försvaret. Och jag har planerat allt efter just Gbg och Mantorp. Nu kom detta och jag har ingen möjlighet att rädda läget. Håller på att bygger än också. Troligen hade jag tävlat med en stereo utan hu på Gbg. Ändras förutsättningarna ska även kraven ändras tycker jag. Egentligen struntar jag i sm även om det är kul att vinna. Jag vill kvala till EM...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

                            Originally posted by BMF View Post
                            Ändras förutsättningarna ska även kraven ändras tycker jag.
                            Borde vara en självklarhet om man vill att folk ska tävla.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

                              Men nu är det ju inte färre tävlingar utan en som försvann och en ny som kom istället.
                              Att det inte kan passa alla jämn är tyvärr en verklighet som man får leva med.
                              Vis vobiscum sit!

                              Comment


                              • #30
                                Re: Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

                                Vi hade gärna ordnat tävlingar varje helg om det dök upp hjorder av bilar på dem.
                                Idag fyller vi knappt ut startfälten på de 5 tävlingshelger vi har...

                                Det går ju att skicka en kompis och tävla med bilen.
                                Eller så blev kanske BMF full någon kväll och sladdrade om sitt hemliga jobb så han vart tvungen att döda alla polarna?
                                /tycker Erik.

                                Comment

                                Working...
                                X