Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny Cerwin-Vega Stroker Pro Classic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny Cerwin-Vega Stroker Pro Classic

    Verkar som att Cerwin-Vega har en ny Stroker serie på gång som är inspirerad av den gamla "Ur-Strokern" från 70-talet och bilversionen som kom på 90-talet. Den senare satte många världsrekord i SPL-tävlingar när det begav sig.

    https://www.audiomanufaktur-berlin.d...ro-classic-18/

    http://www.twhouse.com/cerwin-vega-s...1200w-rms.html

    Finns lite info i katalogen:

    https://issuu.com/geoffdixon8/docs/2...og_-compressed

    Verkar som att de kommer i 15" och 18" utförande. Frågan är om det kan vara något? Vet inte hur Cerwin-Vega är nu för tiden men det känns som att kvalitén inte är lika bra som tidigare när det var USA tillverkat? Kul koncept oavsett. 18" versionen väger tydligen 45 kg så det verkar vara en ganska maffig pjäs.



  • #2
    Re: Ny Cerwin-Vega Stroker Pro Classic

    Oooohhh the memories
    ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



    Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
    Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
    Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
    Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

    Team Ljudbyggaren
    1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
    3:e Plats Master OEM - SM 2018
    8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

    Comment


    • #3
      Re: Ny Cerwin-Vega Stroker Pro Classic

      Du får trilla in på dBAkuten, där kan du känna och klämma på både den nya och gammla strokerbasen.

      Comment


      • #4
        Re: Ny Cerwin-Vega Stroker Pro Classic

        Så de har redan fått in den här modellen i sortimentet? Trodde inte den var släppt än. Men det får man göra i så fall.

        Comment


        • #5
          Re: Ny Cerwin-Vega Stroker Pro Classic

          Var förbi och tog några bilder på prototypen de hade inne. Man kan justera in/ut konen precis som på den gamla modellen. Detta genom att snurra på grejen i mitten. Tyvärr så var det inte något fungerande exemplar. Ska börja säljas senare under året och priset verkar bli saftigt.



          Comment


          • #6
            Re: Ny Cerwin-Vega Stroker Pro Classic

            Ligger uppe på dBAkutens hemsida. Undrar om det är något att ha.

            http://www.dbakuten.se/bilstereo/var...ro-classic-18/

            Comment


            • #7
              Re: Ny Cerwin-Vega Stroker Pro Classic

              Lite minnen väcker dem. Men det är mest med förskräckelse jag ser tillbaka på min 15" Stroker. Den åkte ut väldigt fort. Välljudande tyckte jag aldrig den var. Allting lät hårt.

              En Rockford Power 15" ersatte Strokern och den kan jag faktiskt sakna. Ett gammalt Rockford 250x2 slutsteg och den 15" spelade välljud plus bättre tryck med musik i min bil.

              Comment


              • #8
                Re: Ny Cerwin-Vega Stroker Pro Classic

                Originally posted by Jonhny View Post
                Lite minnen väcker dem. Men det är mest med förskräckelse jag ser tillbaka på min 15" Stroker. Den åkte ut väldigt fort. Välljudande tyckte jag aldrig den var. Allting lät hårt.

                En Rockford Power 15" ersatte Strokern och den kan jag faktiskt sakna. Ett gammalt Rockford 250x2 slutsteg och den 15" spelade välljud plus bättre tryck med musik i min bil.

                Min erfarenhet är den motsatta :-)

                18" var det drag i, o lät fantastiskt, även 15",
                men däremot 12"aren lät skit.
                Fick aldrig tolvan o spela.
                Torrare o tightare bas får man leta efter.

                Rockford i all ära, o Power basen var fantastisk, nästan lika bra som strokern.

                Hade jag fått tag på en 18"are för rimlig peng så hade jag köpt den igen.

                Comment


                • #9
                  Re: Ny Cerwin-Vega Stroker Pro Classic

                  Jag håller med Jonhny, var ju inte så att man var skitimpad.
                  Det kan man säga nu när man inte är inblandad i installationer eller sälj längre av dessa pjäser
                  sigpic

                  We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                  Ljudbyggaren sedan 1998

                  Importör av Mosconi, Gladen
                  Se oss på Facebook för nyheter.

                  Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                  Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                  International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ny Cerwin-Vega Stroker Pro Classic

                    Fast jag byggde en dubbellåda med 12or till en Volvo, den spelade så in i norden och e etsad i minnet.
                    Så ibland har man tur
                    sigpic

                    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                    Ljudbyggaren sedan 1998

                    Importör av Mosconi, Gladen
                    Se oss på Facebook för nyheter.

                    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ny Cerwin-Vega Stroker Pro Classic

                      Gamla 90-tals Stroker 18" har en effekttålighet på 1600W RMS med 3" talspole, medan den nya ligger på 1200W RMS med 4" talspole. Det talar för att den nya talspolen inte har en bobbin i rostfritt stål som den gamla. Är lite tveksam till Cerwin-Vega nu för tiden då det är kinatillverkat. Men det vore intressant att veta hur det ligger till.

                      Comment

                      Working...
                      X