Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny basinstallation

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Ny basinstallation

    Originally posted by Horsyhorse View Post
    Problemet är att DU förlitar dig på värden och att allt "per automatik" blir välljudande. Men där har du kollosalt fel när det gäller montering i bil.
    Det spelar ingen roll att dom danska elementen jag säljer har "bra" värden, det är inte alla som gillar det ljudet, än mindre att dom kan monteras fel.
    Jag kan allt om hur dom låter och det spelar ingen roll om qts är på ditt eller datt, äkta test i bil är det enda som räknas.

    Det man måste tänka på när nybörjaren frågar är att inte slå "The Loudspeakerbook" i huvet på'n, man ska leda personen till en lösning.
    Kanske han är nöjd sedan, kanske han blir mer nyfiken på ljud och
    kommer tillbaka med frågor.
    DÅ ska man gå in på grunderna om montering och liknande, högtalare finns det hur mkt som helst av så det kan väljas efter känsla och plånbok.

    Jag arrade med influgen "magister" en tämligen uppskattad (grund)kurs i bilstereo.
    Grundkursen tog just upp grunderna, hur ljudet fungerar i bil plus montering.
    Steg två som aldrig blev av hade bestått av bl.a filter/tidskomp
    Inte ens i "trean" hade Thiele n Small tagits upp......

    Pierre
    Nej, jag tittar både på värden och vilka material som används, som alu-kon t ex.

    Monteringstips finns det en hel del av så där behöver jag inte lägga till så mycket. Dessutom är det ofta inga standardlösningar i tävlingsbilar heller.

    Inget om parametrar? Nä, hur ska du lära andra det du inte kan nånting om?

    Comment


    • #32
      Re: Ny basinstallation

      Originally posted by Horsyhorse View Post
      Jag väntar fortfarande på dina bilder Bassiehof.

      Pierre
      Jag har redan tidigare sagt att jag inte tävlar i ljud så varför skulle jag lägga upp bilder? Jag har kunskaper, det räcker för mig, och om jag kan ge tips gör jag det med ord.

      Comment


      • #33
        Re: Ny basinstallation

        Originally posted by Horsyhorse View Post
        Det är också rätt kul att du skriver att firmor ska kränga, tips från handlare, m.fl nämde basar under 2000:- som är bra, DU slog till med en Focalkopia för nära 3000:-.
        Som du troligtvis inte har monterat i bil utan bara läst dig till är (förhoppningsvis)bra.

        Pierre
        2000 utan frakt men mitt tips blev plötsligt 3000 med frakt? Den kostar 250 euro, vilket är mindre än 2500, så jämför utan frakt. Och det är ingen Focalkopia, jag skrev att den har lika högt qms som Focal. Wavecor har alu-kon, Focal använder glasfiber av nåt slag.

        Comment


        • #34
          Re: Ny basinstallation

          Originally posted by Nonne View Post
          Vad har BSF med EUs historia att göra?
          Men det du inte fattar är att detta forum till för svensk bilstereo.

          Du som gillar tyska butiker kan ju logga in på ett tyskt forum, vi har klarat oss utan dig tidigare och kommer göra det i framtiden också.

          Jag har inte uppmanat till något våld, tänker du på 47an så e den nog bättre än 42an ..... större yta ger mer fördelad kraft = mindre ont och skickar föremålet längre bort
          Du fattar inte att jag syftar till att EU står för fri rörlighet av gods?

          Det finns ingen "svensk" bilstereo förutom några få märken som DLS. Kommer från rätt käft, från en som säljer Gladen...

          Då föreslår jag att du talar med en jurist innan du blir kallad till förhör hos polisen för du uppmanar till våld. Ditt beteende är typiskt för småaktiga, frustrerade talibaner.

          Comment


          • #35
            Re: Ny basinstallation

            Originally posted by Bassiehof View Post
            Jag har redan tidigare sagt att jag inte tävlar i ljud så varför skulle jag lägga upp bilder? Jag har kunskaper, det räcker för mig, och om jag kan ge tips gör jag det med ord.
            Man behöver inte tävla för o visa lite bilder, det är nog bara 1% på det här forumet som tävlar. Mest nybörjare och "vanliga" mao.
            Dina kunskaper passar bättre på ett (ej bil)ljudforum.

            Pierre
            Last edited by Horsyhorse; December 20, 2016, 17:56.
            SEASTREAMS GARAGE


            ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

            Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

            Comment


            • #36
              Re: Ny basinstallation

              Originally posted by Bassiehof View Post
              Dessutom är det ofta inga standardlösningar i tävlingsbilar heller.
              Men nu får du släppa detta med tävlingsbilar, det är väldigt få här som tävlar!

              Pierre
              SEASTREAMS GARAGE


              ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

              Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

              Comment


              • #37
                Re: Ny basinstallation

                Originally posted by Bassiehof View Post
                Du fattar inte att jag syftar till att EU står för fri rörlighet av gods?
                Det är du som inte förstår syftet med forumet.

                Originally posted by Bassiehof View Post
                Det finns ingen "svensk" bilstereo förutom några få märken som DLS. Kommer från rätt käft, från en som säljer Gladen...
                Och när blev DLS svensk bilstereo?
                Ett svenskt företag är inte detsamma som svenska produkter.

                Originally posted by Bassiehof View Post
                Då föreslår jag att du talar med en jurist innan du blir kallad till förhör hos polisen för du uppmanar till våld. Ditt beteende är typiskt för småaktiga, frustrerade talibaner.
                Du MÅSTE vara ett troll ....

                Last edited by Nonne; December 20, 2016, 19:24.
                sigpic

                We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                Ljudbyggaren sedan 1998

                Importör av Mosconi, Gladen
                Se oss på Facebook för nyheter.

                Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                Comment


                • #38
                  Re: Ny basinstallation

                  Originally posted by Nonne View Post
                  Det är du som inte förstår syftet med forumet.
                  Jag förstår vad ditt syfte är, att kränga kartonger, därför kör du med grundlösa påståenden.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Ny basinstallation

                    Originally posted by Horsyhorse View Post
                    Man behöver inte tävla för o visa lite bilder, det är nog bara 1% på det här forumet som tävlar. Mest nybörjare och "vanliga" mao.
                    Dina kunskaper passar bättre på ett (ej bil)ljudforum.

                    Pierre
                    Jag väljer att inte visa bilder, har du problem med det?

                    Mina kunskaper passar på alla forum som handlar om högtalare.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Ny basinstallation

                      Originally posted by Bassiehof View Post
                      Jag förstår vad ditt syfte är, att kränga kartonger, därför kör du med grundlösa påståenden.

                      Jag säljer innehållet, kartongen får kunden på köpet.

                      Nu lägger jag min energi lägger jag på nån vettig person, avslutar i denna förstörda tråd ........ sorry kmarcus.

                      God Jul din tomte önskar tallibanen
                      sigpic

                      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                      Ljudbyggaren sedan 1998

                      Importör av Mosconi, Gladen
                      Se oss på Facebook för nyheter.

                      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                      Comment

                      Working...
                      X