Announcement

Collapse
No announcement yet.

Köpråd: Komplett ljudanläggning med installation VW R32!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Köpråd: Komplett ljudanläggning med installation VW R32!?

    Håller på att leta efter en VW 3.2 R32 MK IV eller en VW 3.2 R32 MK V som det sedan ska byggas ljud i. Är dock helt grön på detta område så jag kommer att lämna in den och få ljudet installerat. Har någonstans runt 20-25,000 kr att lägga på *komplett utrustning samt installation.

    Förutom en satt budget som måste hållas så har jag ett till problem. Bilen är en bruksbil så jag är ute efter en "osynlig" installation. Att fylla bagaget med basar går inte. Vill trots detta ha en så bra bas så möjligt (läs kunna spela högt med rejält tryck). Finns ju inget goare än att åka runt och dunka.

    Min musiksmak är bred men jag lyssnar mest på elektronisk musik, speciellt om det ska spelas högt.

    * Med komplett anläggning så menar jag huvudenhet (om det behövs), 2- eller 3-vägs kitsystem, bas(ar), låda, kablage etc.

    Tar också gärna emot förslag på bästa butik/installatör i Göteborgsregionen.

    Tack på förhand
    /VWR32

    Edit: Vad säger ni om följande paket? Då använder man originalstereon, om jag fattar det rätt?

    Frågan är om en 8" räcker? Enligt följande klipp från BRL så spelar en 8" från B2 137.5 dB, men den basen är dubbelt så dyr som den som medföljer paketet ovan.

  • #2
    Re: Köpråd: Komplett ljudanläggning med installation VW R32!?

    Kan tyvärr inte komma med råd om installatör, men kan säkert någon annan. Men däremot gör du bäst i att sedan kontakta honom/henne för råd och tips om vad du ska ha. Plus att du säkert kan få ett bra paketpris när allt handlas hos denne.....

    Comment


    • #3
      Re: Köpråd: Komplett ljudanläggning med installation VW R32!?

      Originally posted by Peppe_e View Post
      Kan tyvärr inte komma med råd om installatör, men kan säkert någon annan. Men däremot gör du bäst i att sedan kontakta honom/henne för råd och tips om vad du ska ha. Plus att du säkert kan få ett bra paketpris när allt handlas hos denne.....
      Blir väl oftast det märke man har bäst marginaler på som man försöker sälja på kunden och inte det som egentligen spelar bäst för det är ju marginaler man lever på...

      Comment


      • #4
        Re: Köpråd: Komplett ljudanläggning med installation VW R32!?

        Osäker om dbakuten kanske tar an installationer, men dom håller till i Göteborg så ta kontakt med dom och kolla

        Annars har du BRL i Göteborg också, vet inget om deras installationer dock.
        www.12vled.se - Cool & fräsch belysning till bilen!

        Comment


        • #5
          Re: Köpråd: Komplett ljudanläggning med installation VW R32!?

          Originally posted by Hassman View Post
          Osäker om dbakuten kanske tar an installationer, men dom håller till i Göteborg så ta kontakt med dom och kolla

          Annars har du BRL i Göteborg också, vet inget om deras installationer dock.
          brl e väl i trollhättan? pmshopen ligger i stockholm dock o firmor gillar väl ej att koppla in andra produkter som de ej säljer kanske?

          Comment


          • #6
            Re: Köpråd: Komplett ljudanläggning med installation VW R32!?

            Originally posted by VWR32 View Post
            Blir väl oftast det märke man har bäst marginaler på som man försöker sälja på kunden och inte det som egentligen spelar bäst för det är ju marginaler man lever på...
            Kan säkert vara vissa oseriösa handlare som kör på det sättet. Men rekommenderas någon härifrån och är seriös så lovar jag dig att han gör allt för att du skall bli nöjd och inte bara säljer på dig det han tjänar mest på.....
            Sen kan du ju faktiskt uppdatera tråden med vad dom rekommenderat senare så får man se vad det är innan du bestämmer dig

            Comment


            • #7
              Re: Köpråd: Komplett ljudanläggning med installation VW R32!?

              Originally posted by Peppe_e View Post
              Sen kan du ju faktiskt uppdatera tråden med vad dom rekommenderat senare så får man se vad det är innan du bestämmer dig
              ^ RIKTIGT bra tips.

              Bygglogg: SQW: TransFårrden

              Comment

              Working...
              X