Announcement

Collapse
No announcement yet.

Info sökes om DD-bas.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Info sökes om DD-bas.

    Hallå där! Har nyligen kommit över en begagnad DD-bas och skulle behöva lite hjälp med att få fram mer info om den. Har hittat några klisterlappar med text på insidan av korgen mellan spindeln och konen. Där står det som följer: "DDB35K-4/4", "07-2002" och "3075". Det är en 15" och säljaren trodde att det var en 3512. Om det finns någon gammal DD-räv som sitter på mer kunskap om den skulle jag vara väldigt tacksam.

  • #2
    Re: Info sökes om DD-bas.

    Låter som en DD 3515B med dubbla 4 ohm´s spolar..
    Builder of the Metallica Tribute Car

    Comment


    • #3
      Re: Info sökes om DD-bas.

      Helt rätt som tokken skriver en 3512B med dubbla 4 ohms spolar tillverkad juli 2002 med serienummer 3075 dvs en 7 år gammal trotjänare som du kommit över

      Comment


      • #4
        Re: Info sökes om DD-bas.

        äre verkligen en 3512 Naughty Tee....

        De är inte en 3515 då?

        Mvh
        Rutger
        Du lär så länge du lever, heter det.
        Jag tror att motsatsen är lika sann.
        Bengt Feldreich
        _______________________________________
        _______________________________________

        Comment


        • #5
          Re: Info sökes om DD-bas.

          Haha typo hamnade en våning ner Givetvis har du rätt RJ.. Skäms på mig

          Comment


          • #6
            Re: Info sökes om DD-bas.

            Okaj. Tack för hjälpen grabbar. Säljaren påstod också att det skulle vara dubbla 4 ohms-spolar på den och eftersom det dessutom stod "4/4" på basen så kopplade jag in allt i god tro och nu har troligen mitt slutsteg pajat. Jag har ett Blaupunkt Velocity VPA11500 som endast går att lasta ner till 2 ohm, men när jag tagit ut basen efter rökshowen i bilen så mätte jag upp spolarna till 2 ohm vardera. Kan det ha någonting att göra med en omkoning eller nåt sånt?

            Comment


            • #7
              Re: Info sökes om DD-bas.

              Ja det är mycket möjligt att en tidigare ägare låtit kona om basen så det är risk att du kört med för tuff last för ditt steg tyvärr.

              Comment


              • #8
                Re: Info sökes om DD-bas.

                Nu blir det kanske lite offtopic i min egen tråd.

                En liten fråga angående steget bara. Det blev väldigt varmt med en gång och började ryka innan jag hunnit mäta mig till vad som var fel. Hade det igång cirka 30 sekunder bara. När det sedan svalnat av och jag provade att koppla ström till det igen, utan signalkablage och bas, så lyser bara protect-lampan med ett fast rött sken. Kan det vara transistorer som brunnit? Säkringarna är hela iaf.

                Om någon har nåt tips om en slutstegsreparatör i Skåne som kan ta sig an det, hade det varit kalas.

                Comment

                Working...
                X