Announcement

Collapse
No announcement yet.

2x RF T1 Power 15" Volvo 245. Bassvägg ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2x RF T1 Power 15" Volvo 245. Bassvägg ?

    Hallå! har just införskaffat mig en till T1 power 15" så det förhoppningsvis ska låta lite bättre (med mer ström osv såklart).
    Lådan är på 236l med en slotsport i mitten (42.6cm x 13cm samt 38cm djup) Avstämd till 37hz.

    Då det blev lite problem med att få in den i bilen fick jag genast en tanke om hur det skulle låta med en basvägg. Till frågorna..

    Om jag tar bort baksätena, bygger en basvägg bakom framsätena, vilken klass kommer jag att tävla i?

    Kommer det låta bättre med basvägg? eller är det så att det blir för lite luft i kupén ?
    (och blir det nu en basvägg så kommer det vara 100% tätt så ingen luft läker mot bagaget)

    Om det nu skulle låta bättre med en vägg, ska baffeln vara uppåt och så gör man en vägg just bakom vid lådslutet, så luften skjuts upp mot taket och (förhoppningsvis studsar fram mot vindrutan. eller ska baffeln vara bakom ryggen? och porten just bakom mellan framsätena?

    Jag vill endast ha seriösa svar av folk som har erfarenhet och kunskap om detta. Men alla får gärna komma med förslag om hur jag annars ska lösa detta

  • #2
    Re: 2x RF T1 Power 15" Volvo 245. Bassvägg ?

    http://www.emmanet.se/emmanet/content/view/20/63/


    Street MAX

    Begränsningen i Street MAX är baserade på vanliga Street klassen.
    Men i Street Max är det tillåtet att modifiera fram till B-Stolpen, "vägg" bilar är godkännda.

    Batteriet får max vara 13110 cm3 stort och ett skall vara monterat på OEM plats.
    Batteriet skall klassas som 12 volt batterier med max 14 volt spänning.
    I Street MAX klassen skall bilen vara avstängd under mätning.


    Street MAX
    Max 4 basar av valfri storlek
    Max 2st slutsteg
    Max 4st högtalarkablar
    Max 1st Batteri
    *= När man räknar högtalarkablar räknar man både + och - kablar



    Eller så går du Super street

    Super Street

    Street är en klass för de som har bilar som är delvis modifierade invändigt.
    I Super Street är det betydligt friare regler och här kan du tex bygga din baslåda hela vägen upp till taket.
    Batterispänning upp till 18 Volt är tillåtet i Super Street.
    I Super Street klasserna är det tillåtet att ha sin bil igång på max 2000rpm under mätning.

    Super Street 1+
    Obegränsat antal basar, slutsteg och batterier
    Max 4st högtalarkablar/bas


    *= När man räknar högtalarkablar räknar man både + och - kablar

    Vilket steg kommer du driva basarna med?

    sen ska jag låta vara osagt ifall du får köra med 4 st dockade steg
    då 2 st dockade räknas som 1 steg

    Vad har du för batteri?

    Comment


    • #3
      Re: 2x RF T1 Power 15" Volvo 245. Bassvägg ?

      okej! just nu har jag bara 1 mutant 1500xxx som driver basarna i 2ohm. Det andra är på lagning men kommer ha 1 till innan sommaren.
      har 3 batterier just nu. 1st stort batteri bak (glömt vad det heter) och sen har jag ett Optima gul, men jag ska byta ut dom andra batteriena så jag kör med samma märke, Antingen Optima gul. Eller Trojan 100 ah .

      jag vet inte ifall jag kommer docka stegen då dom tydligen har lätt för att brinna dockade, tror jag kör båda seperata på 1 steg per bas

      Comment


      • #4
        Re: 2x RF T1 Power 15" Volvo 245. Bassvägg ?

        Kör på Trojan 100ah då optima YT ligger 55 Ah eller 75ah

        Sen att de ligger 600 kr billigare än YT på Dbakuten gör ju inte saken sämre

        För ström kan du aldrig få för mycket av

        Kör på Super street 1+
        och lägg in så många batterier du anser du har råd och plats för.

        Fast ska du köra på batteribegränsad klass så skulle jag skaffa in Nsb 90 kostar ca 6000 kr
        Last edited by The one n only; June 23, 2009, 17:31.

        Comment


        • #5
          Re: 2x RF T1 Power 15" Volvo 245. Bassvägg ?

          precis Jo NSB är rätt bra hehe ;P men kommer inte tävla i batteribegränsade klasser just nu, kanske i framtiden dock!

          Comment


          • #6
            Re: 2x RF T1 Power 15" Volvo 245. Bassvägg ?

            en snabb fråga hur stort är ett banner running bull 95ah raknat som emmnet har räknat max storleken på batterierna.och storleken på Optima yellovtopp 55ah?

            Comment


            • #7
              Re: 2x RF T1 Power 15" Volvo 245. Bassvägg ?

              svårt att få in en låda på 236 liter i en volvo 245a??? perkan och jag har ju fått in en låda på 500liter i skuffen på våran 245a plus 6 batterier och 4 slutsteg..

              Comment

              Working...
              X