Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips om Tidal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips om Tidal

    Spotify kanske skulle uppgradera för på Tidal kan man köra flac (tror det var 1400 KB/S lr hur man skriver. De dyra paketet. 100 kr dyrare än Spotify Premium! Men det verkar prisvärt

  • #2
    Re: Tips om Tidal

    nej, inte ännu om du kör Android 5.0, likaså med wimp som är samma aktör? med flac.

    Problemet som är för tillfället är att det går inte spela en spellista, det spelas 2-3låtar sen blir det en "paus" på 5-15min innan nästa låt kommer och så håller det på...
    Har provat radera minneskort och laddat ner offline låtarna igen men felet kvarstår och det är likadant på bägge!
    Och nej det är ej surfproblem, jag har full teckning på 4G och läser man recensionerna så är det många som klagar på just detta.
    Bortsett från det så är det mycket bra ljudkvalité och fungerade perfekt innan lollipop kom in i bilden, så så småningom kommer det nog en fix men det är onödigt att börja pröjsa för det just nu.

    Skulle dock inte tveka en sekund över att gå tillbaka till spotify om dom börjar köra flac med!
    / Jimmy

    Comment


    • #3
      Re: Tips om Tidal

      Originally posted by pinnen666 View Post
      nej, inte ännu om du kör Android 5.0, likaså med wimp som är samma aktör? med flac.

      Problemet som är för tillfället är att det går inte spela en spellista, det spelas 2-3låtar sen blir det en "paus" på 5-15min innan nästa låt kommer och så håller det på...
      Har provat radera minneskort och laddat ner offline låtarna igen men felet kvarstår och det är likadant på bägge!
      Och nej det är ej surfproblem, jag har full teckning på 4G och läser man recensionerna så är det många som klagar på just detta.
      Bortsett från det så är det mycket bra ljudkvalité och fungerade perfekt innan lollipop kom in i bilden, så så småningom kommer det nog en fix men det är onödigt att börja pröjsa för det just nu.

      Skulle dock inte tveka en sekund över att gå tillbaka till spotify om dom börjar köra flac med!
      för mig funkar det klockrent!

      Comment


      • #4
        Re: Tips om Tidal

        ja det gjorde min med tills jag var tvungen att ladda om allt (lämnade in telefonen på rep), och efter rep så var jag tvungen att ladda in offline biblioteket igen, då kom strulet..

        Har laddat om det 4 ggr. men hjälper ej, och med tanke på att så många andra recensioner säger att dom har detta problem så har jag svårt att tro att det är hårdvarustrul.
        / Jimmy

        Comment


        • #5
          Re: Tips om Tidal

          Originally posted by pinnen666 View Post
          ja det gjorde min med tills jag var tvungen att ladda om allt (lämnade in telefonen på rep), och efter rep så var jag tvungen att ladda in offline biblioteket igen, då kom strulet..

          Har laddat om det 4 ggr. men hjälper ej, och med tanke på att så många andra recensioner säger att dom har detta problem så har jag svårt att tro att det är hårdvarustrul.
          får vänta o se då =) de bästa vore om Spotify kan fixa flac=)

          Comment


          • #6
            Re: Tips om Tidal

            japp, tänk vad smidigt det skulle bli eftersom så många produkter stödjer spotify

            Hoppas dock att du slipper mitt problem, är inget kul alls att köra bil längre
            / Jimmy

            Comment


            • #7
              Re: Tips om Tidal

              Originally posted by pinnen666 View Post
              japp, tänk vad smidigt det skulle bli eftersom så många produkter stödjer spotify

              Hoppas dock att du slipper mitt problem, är inget kul alls att köra bil längre
              men ja kör ju iphone o de stöder tidal appen =) hatar android o speciellt samsung :P

              Comment


              • #8
                Re: Tips om Tidal

                ja ja, det är kanske därför det fungerar för dig då
                (tur man inte har samsung då så man klassar in någorlunda i alla fall :P )
                / Jimmy

                Comment


                • #9
                  Re: Tips om Tidal

                  Jag kör Wimp på en Mac Mini och den spelar utan avbrott!

                  Fick erbjudande om att testa TIDAL, men det ser ut som om man är tvungen att köra Google Chrome för att få HiFi
                  sigpic

                  We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                  Ljudbyggaren sedan 1998

                  Importör av Mosconi, Gladen
                  Se oss på Facebook för nyheter.

                  Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                  Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                  International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tips om Tidal

                    vet inte hur det är på en mac mini men det står ju "Seamless listening across mobile, tablet, desktop and network players. Enjoy lossless music streaming on Apple devices from iPhone, iPad and iPod to Mac, as well as on PC and Android systems. Plus integration in high fidelity network players including: Sonos(US, UK and CA), Bluesound, Linn, Auralic, Mirage, Squeezebox, Amarra sQ, McIntosh, Wadia, Electrocompaniet and Meridian."

                    Kanske är något som skiljer på en mac mini mot vanlig mac? För pc är det samma som wimp, bara skriva in web adressen på Explorer och köra på och där fungerar det perfekt.
                    / Jimmy

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tips om Tidal

                      Originally posted by Nonne View Post
                      Jag kör Wimp på en Mac Mini och den spelar utan avbrott!

                      Fick erbjudande om att testa TIDAL, men det ser ut som om man är tvungen att köra Google Chrome för att få HiFi
                      På datorn måste du ha chrome men inte på mobiler eller surfplatta

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tips om Tidal

                        Originally posted by ville91 View Post
                        På datorn måste du ha chrome men inte på mobiler eller surfplatta
                        Det var ju det jag sa, så varför ska jag paja en Mac med det möget
                        sigpic

                        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                        Ljudbyggaren sedan 1998

                        Importör av Mosconi, Gladen
                        Se oss på Facebook för nyheter.

                        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tips om Tidal

                          du har helt rätt där ville, missade den detaljen när jag testade att logga in... Explorer klarar bara av AAC 320
                          Tänkte kolla hur det var med wimp på den webbaserade varianten men fick upp texten
                          "TIDAL har med stor framgång lanserats i USA, Kanada och Storbiritannien samt i över 20 andra länder, och nu kommer WiMP gå över till att bli TIDAL".
                          Så det var bra att du talade om det annars så hade jag nog blivit besviken här hemma..

                          Bara hoppas dom skapar en bra streming möjlighet från Android med, det lyckades ju inte wimp med...
                          / Jimmy

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tips om Tidal

                            Originally posted by pinnen666 View Post
                            du har helt rätt där ville, missade den detaljen när jag testade att logga in... Explorer klarar bara av AAC 320
                            Tänkte kolla hur det var med wimp på den webbaserade varianten men fick upp texten
                            "TIDAL har med stor framgång lanserats i USA, Kanada och Storbiritannien samt i över 20 andra länder, och nu kommer WiMP gå över till att bli TIDAL".
                            Så det var bra att du talade om det annars så hade jag nog blivit besviken här hemma..

                            Bara hoppas dom skapar en bra streming möjlighet från Android med, det lyckades ju inte wimp med...
                            Testade i kompisens spl bil o blev en jävla skillnad med tidal

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tips om Tidal

                              ja visst är det skillnad, det är därför jag använder mig av det, blir ju ett helt annat tryck och bättre dynamik, röster sjunger ut på ett helt annat sett men ändå är ju cd-kvalité väldigt begränsat/komprimerat om man jämför med hur det låter IRL.
                              Tänk när vi streamar 192khz/24bitar, det vore nåt att prova
                              / Jimmy

                              Comment

                              Working...
                              X