Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hummer H2 - Första ljudbygget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

    vad kostade kontakter o h vad kostar kabeln per meter
    saab 9000 pioneer-

    www.garaget.org/micke999

    Comment


    • #32
      Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

      Originally posted by micke999 View Post
      vad kostade kontakter o h vad kostar kabeln per meter
      Nu var ju säkert inte de jag köpte till bästa pris ala internet-pris men jag betalade 1800 kronor för 3x 2,5m + 12 kontakter (varav 2 vinklade), tror han sa att kontaktpriset var ca 80 kronor styck, inte så farligt imo

      Comment


      • #33
        Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

        Originally posted by jimmy s View Post
        Planet Waves verkar vara ett smart system.
        http://www.youtube.com/watch?v=TEdBKrZ-_xE
        Det ser lite bekant ut....förutom att de inte behöver skala av ytterhöljet plus att de använder sig av en skruv...

        Denna lösningen från Audioquest kräver skalning av det yttre lagret men i övrigt behövs inget annat jobb:

        http://www.youtube.com/watch?v=YQKPt5-P5wU

        Båda ser ut att vara riktigt smidiga lösningar
        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

        Comment


        • #34
          Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

          japp dom funkar bra hade dom i golfen ja. va som är bäst är ...att behöver du bara 60cm kabel så klipper man till en bara

          Comment


          • #35
            Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

            Ja då kan jag göra en liten uppdatering då, en igen, lite misslyckad uppdatering, men den här gången hade jag inte gjort något fel iallafall ;P Och nej så illa som det låter är det inte

            Jag har inte provmonterat några lågnivå än, dagens mål var att hinna med att:
            1) Ljudisolera den dörren som är kvar (Förardörren)
            2) Dra kablage och preppa för högtalare och montera högtalare i dörren (Så att man sen efter denna punkten är klar med dörren och inte behöver demontera den igen)

            3) Montera högtalarna bak (snabb, enkel installation bara byte av högtalare)
            4) Dra högtalarkabel för diskant på förarsidan, koppla in delningsfilter (läs: Löd ihop), koppla ihop alla kablar på förarsidan

            Jag kom ungefär 50% på punkt 1 och 50% på punkt 2 och sen blev det kallt, jobbigt, bökigt, sent, ja välj bland en hink med ursäkter

            Anyway, började med att tvätta av dörrsidan lite för att få mattan att fästa:


            Avtorkad och hålen som ska användas markerade med polertrasa :P (Japp det är proffsens val :>)


            När jag kommit såhär långt så tänkte jag fan jag ska ju iväg idag och det kanske börjar bli sent, så jag börjar isolera lite på insidan dörren, mot yttre plåten, där det faktiskt gör störst skillnad :P Men när jag gjort rent 2-3 gånger extra där så insåg jag att det måste fan vara för kallt, det vägrade fästa mot plåten Spenderade nog 5 minuter på att försöka trycka, vålda och funderade ett tag på att försöka spraylimma fast dämpmattan :P Nu kanske inte 5 minuter låter så länge, men det är det


            Så där gav jag upp för dagen och monterade ihop allt igen, passade på att dra en högtalarkabel bara för att kunna säga att man fick något extra gjort iaf :P

            Och här är en bonusbild på den förra högtalaren som satt i dörrsidan, jag tycker att det bara andas kvalité och proffsarbete med sånna här lösningar:

            Comment


            • #36
              Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

              Sockerbitar, när proffsen själv får välja!
              Man blir alltid besviken när man hittar sockerbitar i bilen
              Lincoln Mark Viii
              Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
              Sub: 4x DD 1508
              Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

              Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

              Comment


              • #37
                Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

                hahaha WTF, sockerbitar i bil... o du sa detta var installerat på firma va ?
                BilstereoPiraten
                CDT Fantast

                Comment


                • #38
                  Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

                  Måste bara passa på å fråga, hur tycker du att dom där middarna spelar?
                  Mitt projekt: Volvo V60
                  BRL - B2 & Dayton

                  More to come...

                  Comment


                  • #39
                    Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

                    Originally posted by henkz View Post
                    hahaha WTF, sockerbitar i bil... o du sa detta var installerat på firma va ?
                    Hehe nej bara slutsteget till baslådan som är installerat av firma, tydligen så var kablage till och med redan fördraget till slutsteget till basen, sa de på firman

                    Originally posted by ChriZtoffer View Post
                    Måste bara passa på å fråga, hur tycker du att dom där middarna spelar?
                    Jag har ingen aning, de enda ljudet jag har hört ur dem är väldigt knastrigt, tror att den ena var bränd (luktade ganska fishy), så har aldrig använt dem tyvärr, om jag hittar den jag trodde var trasig kan jag ju provspela dem någongång eller montera i något annat så kan du få ett betyg :P

                    Comment


                    • #40
                      Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

                      Aha ajdå, så synd, hade vart kul att höra ett utlåtande om dom. Aja kommer säkert få prova dom själv förr eller senare. Fint inkopplade var dom iaf!
                      Mitt projekt: Volvo V60
                      BRL - B2 & Dayton

                      More to come...

                      Comment


                      • #41
                        Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

                        Oj ja här händer det inte mkt, men ni behöver inte vara oroliga, ni missar inget, för det händer inte mer IRL heller :P

                        Jag har börjat kommit så pass långt att jag iallafall har börjat limma ihop mitt lilla rack/bänk/hyllprojekt, jag har anpassat ungefär sen får sista justeringarna för passformen i bilen filas/raspas/sandpappras till, kommer ju bli en "lös" hylla som typ ligger där iallafall så kommer inte bli 100% passform på grejerna, men den ska dock kläs, i tyg med liknande färg som golvet är ju tänkt då :P

                        Har bara en enstaka liten bild att bjuda på (som är relaterat iaf)


                        Det är ju som ni ser ett helt optimalt kök :P Finns lite godis till diverse bilar man har här Någon som kan gissa sig till innehållet i kartongen? :P


                        Och här är arbetsplatsen jag använt tidigare :P

                        Comment


                        • #42
                          Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

                          Du är singel va?

                          Comment


                          • #43
                            Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

                            Tro det eller ej men jag är inte det

                            Men det ser mycket mer städat ut nu än vad det gjorde förr ;P Kan lägga upp någon bild från typ 2010 ;P

                            Sorry för offtopic men tänkte bara visa min nerdiness :P





                            Gran Turismo med inlevelse :P


                            Litet smakprov på hur fint det kan se ut hos mig ;P

                            Comment


                            • #44
                              Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

                              Haha! Är ni sambos också?? Vad mutar du henne/honom med isåfall??

                              Lite skön nördighet där med Gran Turismo! Hade det varit jag så hade jag nog byggt ihop ett komplett trycksystem över bordet också
                              Sponsor:
                              Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                              Tudor Batteries - www.tudor.se
                              Sonax Bilvård - www.sonax.se

                              Comment


                              • #45
                                Re: Hummer H2 - Första ljudbygget

                                har du en skyline med?upp med bild på den med:-P
                                tycker med som pontus du skulle byggt ihop ett system:-)
                                saab 9000 pioneer-

                                www.garaget.org/micke999

                                Comment

                                Working...
                                X