Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slim kitsystem bra? Gladen, GZ mm.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Slim kitsystem bra? Gladen, GZ mm.

    Skal bygge bilstereo i en bubbla 1966 med 6,5" kitsystem i kickpanel. Har et system i dag med normal inbyggnadsdjup på 65 mm. Dom fleste 6,5" system ligger rundt 60-65mm.

    Jeg vil bruke element som tar minst mulig plass for. Har tittat på Gladen RS165 Slimline med kun 43 mm innbyggnadsdjup. Med over 20 mm mindre djup passer det mitt kick panel 100%.

    Ground Zero har et tilsvarende slim system, det samme har Rainbow. Frågan er om slim system blir en kompromiss vs vanlige system med tanke på ljudkvalitet, bass mm. Bassen blir troligen en Gladen RSX 12 Slim.

    https://ljudbyggaren.se/bilhogtalare...s-165-slimline

    http://www.bilstereohornan.se/rainbow-il-c6-2f:6722

    https://www.bilstereosenteret.no/products/gzrc-165fxii

  • #2
    Re: Slim kitsystem bra? Gladen, GZ mm.

    Jag gjorde en test för ett tag sedan.

    En kund beställde en montering med vanlig traditionell högtalare, jag monterade modellen med SLIM utförande för att testa och se hur den togs emot.

    Jag berättade inte vad jag monterat, personen är för övrigt en mycket trogen återkommande kund.

    Efter ca 5-6 veckor när han var på besök för att montera i en ny bil frågade jag om han var nöjd.
    Ja sa han .... det brukar jag vara!

    Sen berättade jag att det satt ett SLIM system i bilen, han trodde på mig först då jag visade bild.

    Kontentan är att Gladens SLIM kit fungerar över förväntan, det är ingen kompromiss utan dom levererar riktigt bra.

    Men en sak som avgör är givetvis utrymmet högtalaren sitter i.
    Är utrymmet litet får man så klart inte samma knuff i botten, det blir liksom inget stöd (liten låda)

    Förra sommaren monterade jag en SLIM coaxial från GZ i en väldigt speciell bil.
    Om vi säger så här, då var den bilen är nog den jag är minst stolt över hur den lät.
    Presterar övriga SLIM från GZ lika så är det inte mitt första val tyvärr.
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: Slim kitsystem bra? Gladen, GZ mm.

      Takk for svar, eksakt hva jeg var ute etter.

      Dette blir kick panel i en gammal bubbla som jeg skrev, lådan er ikke stor. Uten å ha målt eksakt vil jeg anta ca 3 liter +/-. Større låda er desverre ikke mulig grunnet mangel på space og benplass. Hvordan vil den fungere her tror du?

      Comment


      • #4
        Re: Slim kitsystem bra? Gladen, GZ mm.

        Kan säga som Nonne säger om GZ, har både coax och kit i sambons bil och.. någon vidare mid levererar dom inte... trots att dom sitter på steg..
        BilstereoPiraten
        CDT Fantast

        Comment


        • #5
          Re: Slim kitsystem bra? Gladen, GZ mm.

          Originally posted by henkz View Post
          Kan säga som Nonne säger om GZ, har både coax och kit i sambons bil och.. någon vidare mid levererar dom inte... trots att dom sitter på steg..
          Precis, hårda och burkiga i ljudet
          sigpic

          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

          Ljudbyggaren sedan 1998

          Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

          Comment


          • #6
            Re: Slim kitsystem bra? Gladen, GZ mm.

            Originally posted by Eiko View Post
            Takk for svar, eksakt hva jeg var ute etter.

            Dette blir kick panel i en gammal bubbla som jeg skrev, lådan er ikke stor. Uten å ha målt eksakt vil jeg anta ca 3 liter +/-. Større låda er desverre ikke mulig grunnet mangel på space og benplass. Hvordan vil den fungere her tror du?
            Det som händer med en liten låda är att du får som regel en peak lite upp i registret.
            Har du tillgång till EQ så kan man många ggr trolla bort lite av pekaren, det svåra är att hitta den om man inte har tillgång till RTA.

            Vi har byggt ett antal bilar med Gladen i kickar, spelar på som satan.
            Fast då har det varit produkter något snäpp upp i serierna.

            En kund byggde kickar i sin bubbla för något år sedan, han var grymt nöjd.
            Bilen innan byggdes med Kicker, Gladenbilen gillade han mer plus den kostade under halva priset i produkter
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment

            Working...
            X