Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dålig Radio Mottagning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dålig Radio Mottagning

    Tja!

    Känns som det blir lite många trådar på en gång, men jag måste fråga !

    Har en Golf 4 som jag har fått dålig radiomottagning i på sistone, hade dålig jord till slutstegen förut, så min tanke är om något har försökt jorda genom antennen och på så vis bränt antennförstärkaren, så jag åkte till biltema och köpte en antennförstärkare och kopplade in den istället för den gamla, men jag har fortfarande lika dålig mottagning

    Hade en blaupunkt stereo förut när jag hade dålig jord, nu är jorden åtgärdad och jag har nu en Splitter nu P88RSII, lika dålig mottagning med den.

    Vad kan vara fel ? Läste något om att VW hade något speciellt med sina antenner, men förstog inte riktigt vad som menades . .

    Kan tillägga att jag har haft hur bra radiomottagning som helst förut, aldrig någonsin det minsta lilla brus !

    Skulle bli jätteglad om någon kunde hjälpa mig att lösa mitt problem, helst utan att byta ut hela antennen då jag inte gärna vill plocka ner innertaket och börja riva halva bilen.

    // MVH Robin

  • #2
    Re: Dålig Radio Mottagning

    Ingen som har någon idé ?

    // MVH

    Comment


    • #3
      Re: Dålig Radio Mottagning

      Inte så att du har xenonkonverterat halvljus? Brukar spraka rätt friskt pga ballasterna då

      Comment


      • #4
        Re: Dålig Radio Mottagning

        Fukt tränger in i antennfoten, bara att byta...., det du bytte fram är bara en spänningsmatning, ingen förstärkare, den sitter i foten på antennen.

        Comment


        • #5
          Re: Dålig Radio Mottagning

          Jo jag har xenonkonverterat !

          Fast även om jag inte har xenonljuset på så är mottagningen dålig ..

          Så det finns risk att en år gammal takantenn är dags att byta ut ? Vad ska jag isåfall köpa för antenn ? en ny takantenn eller en vanlig glasantenn?

          Någon av dessa tex;

          http://brc.se/sortiment/artikel.asp?AHANR=437677801

          http://brc.se/sortiment/artikel.asp?AHANR=02495142

          // Robin
          Last edited by Berg3r; April 1, 2010, 20:55.

          Comment

          Working...
          X