Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ljudbygge i Audi a4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ljudbygge i Audi a4

    Tjenare har fått för mig att börja bygga på nytt och har börjat med dörrsidorna lite
    tillfällig systemskiss iaf
    dubbla orion wcc-652cs kit (6,5") ska fixa några bafflar och gjuta om dörrsidorna
    steg dls ca-23 tack för hjälpen med tips jimmy och tack till stickan? som hade till övers
    sen bas har jag två st Orion HP-10d4? i bandpasslåda blir dock att bygga nytt för är ej nöjd! tror jag ska satsa på basreflex bandpass är för tjorvigt för mig att få till!
    steg Orion hcca d5000 tack för de jimmy!
    sen vid mer pengar till övers blir det att inhandla en bunt med batterier så man slipper poppa på i 4ohm blir ner i 1ohm så fort man har råd med batterier!
    sen till en fråga, bilder? måste man länka dom i inläggen ? är inte så high på forum å grejjer!

    // OVER AND OUT An7e

  • #2
    Re: Ljudbygge i Audi a4

    Ser ut att bli ett bra system An7e. Hur "mycket" blir dörrsidorna ombyggda? bara plasta dit bafflar eller ska du bygga i lådor i dörren?.

    för att lägga in bilder måste du först lägga upp dom på t.ex. Imageshack
    Sedan trycker du på det gula landskapet när du skriver inlägget och lägger in länken du får från sidan.


    sen kan du även fortsätta skriva och lägga in fler bilder.

    hoppas det hjälpte!

    //Falk
    //Falk

    Toyota Celica 'SQ projekt'
    http://www.garaget.org/?car=151794

    Comment


    • #3
      Re: Ljudbygge i Audi a4

      här kommer då iaf några bilder på dörrpanelerna




      kommer att lägga upp lite bilder med tidens gång under projeket då man kommer ihåg kameran! =)
      Last edited by An7e; March 17, 2010, 23:10.

      Comment


      • #4
        Re: Ljudbygge i Audi a4

        Vad kul du kommit ingång Andreas

        Ser jädrigt fint ut, samt smart val att gå över till basreflex. Är så svårt att både få till samt veta hur mkt basarna rör på sig och om det börjar dista.

        Lycka till!
        155++db@25hz
        http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

        sigpic

        Ljudbyggaren.se

        Comment


        • #5
          Re: Ljudbygge i Audi a4

          nu har jag iaf börjat fixa mer har tagit bort halva "dörrsidan", har börjat plasta började med att förstärka insidan lite i "facken" som är där var det hål så det är åtgärdat nu sen blir det att skruva fast bafflarna igen sen spänna på tyg å plasta igen lådan igen ! kommer mer bilder senare då jag tar in kameran =)

          Comment


          • #6
            Re: Ljudbygge i Audi a4

            Synd att det blev sånt strul med förra lådan, blir säkert bra med basreflex. Med de där två stegen kan du poppa på rejält, schysst av Jimmy och stickan.

            Comment


            • #7
              Re: Ljudbygge i Audi a4

              Inga problem mannen! , hoppas det kom fram oskadat bara!

              Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

              VEM FAAAN VAR WIECHERT?

              Comment


              • #8
                Re: Ljudbygge i Audi a4

                jo det tror jag med gäller bara att optimera en ny basreflexare med rör som passar mot måtten i bilen och som jag skulle vela ha det

                Comment


                • #9
                  Re: Ljudbygge i Audi a4

                  <-- fyra st sånna för ett kaffepaket och en bull längd kan inte bli mycket billigare!




                  såja nu har ni lite mer bilder att gotta er med! byggde ett litet tält för att skynda på härdningen blev för kallt i garaget då jag körde med avgasutsuget så fick köra med kupevärmare =) sen fick ni bilder på förstärkningen/lagningen jag gjorde på sidofacken och bortkapningen och montering av mdfbafflarna =) nästa projekt blir att spänna på tyg så man kan börja plasta igen skiten =)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ljudbygge i Audi a4

                    Originally posted by Stickan View Post
                    Inga problem mannen! , hoppas det kom fram oskadat bara!
                    jorå de tror jag var då inga skador på kartongen eller dylikt =) tror de kommer bli fint så det är monterat och klart =)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ljudbygge i Audi a4

                      efter några dagar stillastående så har jag tagit tummen ur och fortsatt bygga! hära har ni lite fler bilder att gotta er med!
                      blir att börja lägga fibermatta nu någon dag då man har tid över någon som vet hur många lager man skulle behöva lägga då jag har fibermatta Vikt: 300 g/m²? någon som plastat och vet hur många lager man klarar sig på ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ljudbygge i Audi a4

                        nice! gillar formen starkt
                        TEAM BROSSAN

                        SM 2:a i outlaw på Easca SM

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ljudbygge i Audi a4

                          Originally posted by Clarran View Post
                          nice! gillar formen starkt


                          haha jaa vafan gör man inte för att kunna öppna handskfacket?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ljudbygge i Audi a4

                            Originally posted by An7e View Post
                            blir att börja lägga fibermatta nu någon dag då man har tid över någon som vet hur många lager man skulle behöva lägga då jag har fibermatta Vikt: 300 g/m²? någon som plastat och vet hur många lager man klarar sig på ?
                            Lagom ?

                            Nämen skämt å sido, lägg tills det blir stummt
                            3-4 lager brukar räcka rätt bra.

                            Om du har möjlighet förskök att plasta dom på baksidan så att säga för att minska slipjobbet
                            Saab 9-3 SQ style

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ljudbygge i Audi a4

                              Knacka på dem och det skall låta "dött" som om man knackar på en stenvägg.
                              /tycker Erik.

                              Comment

                              Working...
                              X