Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ljuduppgradering BMW E90

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ljuduppgradering BMW E90

    Tja!

    Har funderat mycket på ljuduppgradering i bilen, BMW E90. Varit inne på ett gladen kit med mosconi steg och dsp men de känns lite väl dyrt. Jag har ett SPL MD 60.4 steg över. kan jag få ihop de med gladen kitet eller nåt annat kit och OEM stereon (professional) eller blir de inte bra?

    MVH

  • #2
    Re: Ljuduppgradering BMW E90

    Originally posted by MrLinkan2
    Tja!

    Har funderat mycket på ljuduppgradering i bilen, BMW E90. Varit inne på ett gladen kit med mosconi steg och dsp men de känns lite väl dyrt. Jag har ett SPL MD 60.4 steg över. kan jag få ihop de med gladen kitet eller nåt annat kit och OEM stereon (professional) eller blir de inte bra?

    MVH
    Hej MrLinkan2

    Klart du kan använda din förstärkare, den måste klara att kopplas i högnivå bara.
    Gör den inte det så får du köpa till en hög till lågnivå adapter.
    Klarar inte förstärkaren att koppla ihop de 4a i gångarna internt behöver du även en lågnivåsplit.
    Jag har även lösa adaptrar på ingång om du väljer Gladen One 201 Alpha, denna adapter ingår i de andra Gladensystemen för BMW.
    Adaptern gör att du kopplar ihop allt utan att klippa en enda kabel om din bil är från 2010.

    Skulle du vid ett senare tillfälle vilja uppgradera till Mosconis DSP förstärkare är operationen enkel då du redan gjort det mesta i installationen redan.
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: Ljuduppgradering BMW E90

      Aha okej. Jo Lågnivåomvandlare lär ju behövas, hur är signalen från stereon, är den ofiltrerad i professional stereon? Min är från slutet av 2009

      Comment


      • #4
        Re: Ljuduppgradering BMW E90

        Om den är helt oprocessad i dessa modeller har jag ingen koll på.
        Men om både jag och mina kunder kan leva med resultatet kan säkert du också det.
        sigpic

        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

        Ljudbyggaren sedan 1998

        Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

        Comment

        Working...
        X