Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koppla in 3-vägs delningsfilter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Koppla in 3-vägs delningsfilter

    Hej alla fantaster!

    Nyreggad och ny på det här med ljud och enligt uppgift innehåller den kommande förpackningen med 6 högtalare och två 3-vägs delningsfilter.
    inga instruktioner.

    Jag tror att jag fattat men vill ha bekräftat hur jag ska koppla två tweets, två mellanregister och två bashögtalare i de två delningsfilterna (ett för höger och ett för vänster kanal) till bilstereon utan separat slutsteg.

    Bilden på delningsfiltret säger mig att: från vänster främre kanal från bilstereon kopplar jag + och - till IN + och -. Och ut är väl HF + för tweet, IF + för mellanregister och LF + för basarna? Och dessa 3 har den kvarvarande - gemensamt? Och sen samma sak från främre höger kanal till det andra delningsfiltret.

    Vad står egentligen IF för? Det måste ju vara mellanregistret och det borde väl stå MF för mid range?

    Och väl inkopplat så använder jag alltså bara de främre ljudutgångarna från bilstereon och inte de bakre. Balans lär ju fungera men någon fader kan jag väl då inte ha utan ljudet kommer ut som det gör bara?
    Attached Files

  • #2
    Re: Koppla in 3-vägs delningsfilter

    Hej Bosse99,

    Jag rätt säker på att du tänkt rätt angående inkopplingen av högtalarna, men det är första gången jag ser att något lagt alla minuskablar på samma anslutning.

    vad IF står för får du fråga din återförsäljare.

    Fader kommer du inte att kunna använda.

    Vad är det för kit du köpt? Auna är inget jag känner igen.
    Vis vobiscum sit!

    Comment


    • #3
      Re: Koppla in 3-vägs delningsfilter

      Detta köpte jag. https://www.electronic-star.se/HiFi-...W-20-cm-8.html

      Comment


      • #4
        Re: Koppla in 3-vägs delningsfilter

        IF står förmodligen för Intermediate Freq, dvs mellanliggande.

        Fadern kommer gå att använda. Ställ den fullt framåt så gör den bäst nytta
        Jonas, Umeå

        Audi A4 Avant Quattro 1.8T B7 ProSport ProLine S-line silvermetallic
        Pioneer SPH-DA120, Gladen Audio, RC90c2, RC600c1, 165RS, RS10

        Comment

        Working...
        X