Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med billjud

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem med billjud

    Tja, jag har nyss satt in lite ljud i min Volvo v50 2005. Har lite problem dock. Baslådan dunkar bra när man har tändningen på men när man sätter på bilen spelar den väldigt lågt/nästan inget efter ca 30 sekunder. Steget jag använder är ett gas PRO 1.1000 och en dubbel 12a från gas med 2x500w (detta är bryggkopplat) båda basarna är sedan innan jag köpte den kopplad till en av utgångarna. Eftersom bilen inte har lågnivå utgång har jag valt att ta ström från framhögtalare och omvandla den till lågnivå. Remote sitter på bakljus.

  • #2
    Re: Problem med billjud

    Starta bilen, kliv ur och kolla in bakljusen.
    Jonas, Umeå

    Audi A4 Avant Quattro 1.8T B7 ProSport ProLine S-line silvermetallic
    Pioneer SPH-DA120, Gladen Audio, RC90c2, RC600c1, 165RS, RS10

    Comment


    • #3
      Re: Problem med billjud

      Originally posted by tvett View Post
      Starta bilen, kliv ur och kolla in bakljusen.
      Testade och de lyser som vanligt, dock märkte jag nu att det kommer ett konstigt ljud när den sänks. Låter som när man tappar en sten i vatten

      Comment


      • #4
        Re: Problem med billjud

        Om du lägger en kabel från + på steget till remotingången, så du startar steget. Hur låter/fungerar steget då? Om det fungerar helt normal får du leta en annan remotsignalskälla än bakljuset.
        Vis vobiscum sit!

        Comment


        • #5
          Re: Problem med billjud

          Problemet kan komma från CanBus övervakningen.
          När datorn i biien känner av ökad förbrukning på bakljuset så kanske den ser detta som en kortslutning.
          Det den gör då är att begränsa effektuttaget på just den kabeln.
          Minskad strömstyrka kanske medför att "remote" inte har så mycket pulver att steget kan tända på inkommande ström.

          Om det är så vet jag inte, men jag vet att om man tex köper en Merca så måste man meddela att den ska gå som Taxi.
          Gör man inte det och bilen utrustas med en massa strömslukande produkter så går bilen in i ett läge där den tex stänger ner AC eller liknande för att klara av effektuttaget.

          Att labba i redan avsäkrade kablar är som att be om trubbel tyvärr.
          sigpic

          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

          Ljudbyggaren sedan 1998

          Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

          Comment


          • #6
            Re: Problem med billjud

            Det verkar som att det är problemet, det fungerade bra när jag kopplade den till plusen. Några idéer om vart man ska dra remoten?

            Comment


            • #7
              Re: Problem med billjud

              Originally posted by Petterv50 View Post
              Det verkar som att det är problemet, det fungerade bra när jag kopplade den till plusen. Några idéer om vart man ska dra remoten?
              Jag vet inte har aldrig haft en V50 utöver som hyrbil, om du har drag borde du kunna koppla på där till sido- och baklampor.
              Har du inte drag finns det nog kablar framdraga ändå.
              Vis vobiscum sit!

              Comment

              Working...
              X